2024-03-20, 15:34
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De individer som får panik, och tror de ska kunna komma ur det genom att ta ett dåligt lån (kanske Impulskollens kompisar som står för det också) och blir exponerade ändå, inte konstig om man funderar på snaran då.

Vad är det för fel att undra om ekonomin, måste inte du också ge tid till att redovisa- veta om din ekonomi? En samhällig plikt.

Dom borde veta bättre, dumpen har aldrig sagt att dom kommer avpublicera ifall gäddorna får hjälp på impulskollen
Är dom vuxna nog att bestämma träff med ett barn så är dom vuxna nog att ta beslut över sin egen ekonomi

Lite som alla dessa personer som tar sms lån för att betala sina skulder

Ja tror dumpen har fullständig koll på sin ekonomi och ifall det finns några oegentligheter så är det upp till skatteverket och ekobrottsmyndigheten att utreda det i så fall

Bara dumheter att lägga sig i en annan verksamhet bara för att man int tyck om den, jag går inte o försöker sabotera för andra verksamheter bara för att ja int gillar det dom håll på me
Citera
2024-03-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Okej bra att veta. Min polare är 20 år sugen på fjortisar kan jag då säga till honom att det är fritt fram?
Lagligt: nej
Dumpen: om han litar på de. Fråga Sara.
Citera
2024-03-20, 15:49
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Respekterar din åsikt och du har många bra poänger och ett välskrivet inlägg. Men jag personligen ser mer på helheten och resultatet när jag gör min bedömning. Och när jag då sammanfattar så är det att Dumpen gör ett bra jobb.

Jaså gör de? Var är data på att dumpen gjort någon skillnad mot barnvåldtäkter? Har det blivit ett markant dropp? Eller blir lika många barn fortfarande våldtagna som förut? Fast skillnaden är att pundarna skor sig på det?
Citera
2024-03-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jaså gör de? Var är data på att dumpen gjort någon skillnad mot barnvåldtäkter? Har det blivit ett markant dropp? Eller blir lika många barn fortfarande våldtagna som förut? Fast skillnaden är att pundarna skor sig på det?
Nu är ju varken du eller jag någon forskare förmodar jag, så det vi skriver här på Flashback baseras på vad vi tycker. Och personligen tycker jag Dumpen gör ett bra arbete genom att belysa problemet med pedofiler.
Citera
2024-03-20, 16:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Nu är ju varken du eller jag någon forskare förmodar jag, så det vi skriver här på Flashback baseras på vad vi tycker. Och personligen tycker jag Dumpen gör ett bra arbete genom att belysa problemet med pedofiler.

Tror inte de bidrar med något positivt alls. För det finns inget bevis för det. Dessa grupper finns i hela världen och har hållit på under en lång tid. Ofta är det kriminella som håller på med sånt här. Och den boxen tickar båda av.
Senast redigerad av okok1 2024-03-20 kl. 16:15.
Citera
2024-03-20, 16:17
Medlem
dead-arsons avatar
Citat:
Har väldigt svårt att tro Dumpen skulle hålla på med utpressning. Dumpen har så många ögon på sig och det vet dom. Därför håller dom sig innanför lagarna tror jag. Att sen Impulskollen inte låter som en bra partner det håller jag med om så här i början innan man vet alla fakta. Men vi får se var det slutar. Blir inte förvånad om Dumpen och Impulskollen får en husrannsakan då det är rätt grova anklagelser ETC skriver.

Hela poängen om man läser artikeln är ju att Impulskollen (ej Dumpen) antyder att det går att köpa sig fri från publicering. Iaf om man får tro gäddan. Det verkar inte alls osannolikt heller. 135 000 kr är lite för stort belopp att köpa terapitimmar för.
Citera
2024-03-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dead-arson
Hela poängen om man läser artikeln är ju att Impulskollen (ej Dumpen) antyder att det går att köpa sig fri från publicering. Iaf om man får tro gäddan. Det verkar inte alls osannolikt heller. 135 000 kr är lite för stort belopp att köpa terapitimmar för.
Hela historien är jävligt märklig det håller jag med om. Men tror att vi bör vänta med att dra för många slutsatser innan vi vet alla fakta.
Citera
2024-03-20, 16:42
Medlem
Med tanke på att Sara försvarar sig så aggressivt när ETC ringer upp så är det självklart att det är något fuffens som dumpen och impullskollen sysslar med.135 000kr för 20tim! Det Är fuffens. Och Sanna fiskare! En sådan hängiven och duktig person skulle inte vika ner sig för hot. Jag tror att Sanna fiskare kke är obekväm och inte vill berätta om Dumpen och impullskollen! Bara tror. Men dom 242 000 följare dom varken ser eller hör.
Citera
2024-03-20, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Dumpen ägnar sig åt utpressning, rapporterar ETC.
Jag tycker att Saras svar är väldigt märkliga.
Om det skulle stämma, faller Dumpens trovärdighet till under noll.

https://youtu.be/-2pmq8v3Kmc?si=QmdU7BDdVBj8jQH_

Det har jag & andra vetat länge.
Citera
2024-03-20, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Om du bedrev en verksamhet så skulle nog du oxo bli rätt trött på att folk hela tin frågar vad pengarna går till

[...]

Om du bedreve en verksamhet, skulle du nog tämligen snart bli varse, att det är just sådant som skattemyndigheten är intresserad av...
Citera
2024-03-20, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Hade aldrig hört om sajten tills jag gick via en länk här. eller kanske när jag var liten eller om det var en annan med samma namn, en transa var ägare eller chefredaktör eller liknande?

Vad har "transa" att göra med huruvida sajten kan anses vara tillförlitlig eller inte?
Citera
2024-03-20, 17:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Man kan undra om Föreningen Dumpen, som köper vård för medlemsavgifterna också använder Knut terapeut och mindfulnesscoach? Hoppas revisorn för föreningen reagerar om det är så, det är hens skyldighet att reagera på sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in