2024-03-20, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
’As garvar’? Really? Är det livets hårda skola som är här och leker?

Ryska lager töms inte eller varför köper du vapen från Nordkorea och Iran? [/i]…

Det är därför det är ett proxy war och jag köper inga vapen, men du kanske menar Ryssland, vem vet
Citera
2024-03-20, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Nej, jag har bara större förståelse än dig och många andra här. Ni verkar ha stora svårigheter att förstå hur eländigt krig är.

Men du håller med om att det är Ryssland som startar de här orättfärdiga krigen mot grannländer till att börja med?
Citera
2024-03-20, 07:49
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Bra då vet vi. Berätta gärna allt du vet om Budapestavtalet när du ändå har ångan uppe, alla klausuler och undantag i förhållande till andra avtal och internationella lagar. Det hade varit jättehyggligt. Tack på förhand.

Värt att påminna om, det här är tråden för dagsaktuella händelser om Kriget i Ukraina. Jag tror din frågeställning som är mer av en historiskt karaktär passar bättre i andra trådar.

(Svårt att säga för varken du eller rysstrollet Hepcat som ville ta upp den här frågeställningen igår har presenterat några källor)
Citera
2024-03-20, 07:55
Medlem
Jack.Elams avatar
Apropå gårdagens försök av Ryssarna att stjäla en Stridsvagn 122

https://www.forbes.com/sites/davidaxe/2024/03/19/a-russian-drone-knocked-out-one-of-ukraines-best-tanks-but-when-the-russians-tried-to-fetch-the-tank -ukrainian-drones-intervened/?sh=212351e21ead
Citat:
Ukraine Tank Heist: How Russians Tried To Nab A Ukrainian Strv 122—And Ukrainian Drones Thwarted Them

Towing away a damaged tank is dangerous work when drones are everywhere

The Strv 122—a Swedish modification of a German Leopard 2A5 tank—is one of the best-protected tanks in Russia’s 25-month wider war on Ukraine. So of course the Russians are eager to get their hands on one. If not to inspect it, then at least to show it off for propaganda purposes.

And they almost nabbed one of the heavyweight tanks—until Ukrainian drone-operators intervened.
Citera
2024-03-20, 07:58
Avslutad
Citat:
Bra då vet vi. Berätta gärna allt du vet om Budapestavtalet när du ändå har ångan uppe, alla klausuler och undantag i förhållande till andra avtal och internationella lagar. Det hade varit jättehyggligt. Tack på förhand.

Du vet inte ett skit.
Om du på fullaste allvar är osäker på Ukrainas gränser så föreslår jag att du startar en tråd och frågar så kommer du nog få svar. Den här tråden är stor och svår nog att överblicka som det är, och det blir inte bättre av långa diskussioner om självklarheter.

EDIT: Pucktvåa
Citera
2024-03-20, 08:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
På samma sätt som våldtäktsmän vill ha samtycke

Ja, exakt. Rysslands forna delrepubliker har att välja mellan att bli knullade eller att först få stryk och sedan bli knullade.
Citera
2024-03-20, 08:07
Medlem
leachs avatar
Hoppas det kommer goda nyheter under dagen.

In Engels, Russia, explosions rang out at night after the city was attacked by drones. UAVs also flew in the Bilhorod and Saratov regions.
A strategic aviation base is located in Engels, where Tu-160 and Tu-95MS bombers are located, which are used in mass missile attacks on Ukraine.
https://twitter.com/NOELreports/status/1770344562491293934
Citera
2024-03-20, 08:12
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hur tänker du då? Krim och sydöstra Ukraina är ju ockuperat för närvarande. Menar du att Ukraina snart kommer ha tagit tillbaka det området?

Jag menar att Rysslands svarta havsflotta vågar inte lämna hemmahamn då dom löper stor risk för att sänkas av Ukrainas drönare. Man kan även se samma tendenser från Rysslands mörka flotta där dom allt mer färdas i Turkiska farvatten på Svarta havet för att få skydd av Turkarna. Det har gått så långt så att man för några veckor sedan kunde se skepp vända innan dom färdats genom Bosporen och åka upp till Östersjön för att lasta av i hamnar här uppe.

Så med det sagt jag tror snart att Ukraina kommer införa en blockad av opassande transporter på Svarta havet. (I Ukrainska och Ryska farvatten)
Citera
2024-03-20, 08:14
Medlem
Citat:

Du vet inte ett skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ja, exakt. Rysslands forna delrepubliker har att välja mellan att bli knullade eller att först få stryk och sedan bli knullade.

Va? Du menar Baltikum? Vad pratar du om?
Citera
2024-03-20, 08:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BothSidesNow
Va? Du menar Baltikum? Vad pratar du om?

Ukraina, Baltikum, Moldavien...
Citera
2024-03-20, 08:18
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Förstår inte riktigt hur den nyheten motsäger den nyheten jag länkade till?

Jag såg ingen länk. Du länkade inte.
Jag letade inom de 27 min sedan som du skrev.
Jag hittade denna som passar in på tråden.

Frågor på det?
Citera
2024-03-20, 08:18
Medlem
TotalWars avatar
Dagens Fakta
Presenterad av TotalWar

# Ryska regimen försöker finansiera allt för höga krigsutgifter genom budgetmanipulation.

# Rysk statsideologi propagerar för ”försvarskrig” mot väst i syfte att upprätthålla samhällelig enighet och undertrycka oliktänkande. Allt för att själva få sitta kvar och behålla makten, i sin nyfunna diktatur.

# Rysslands utrikespolitik drivs av ekonomiska intressen, exploaterar antivästliga sentiment och är inriktad på långsiktiga mål **

** Potentiella ryska strategier gentemot Natoländer beror på eventuella framgångar i Ukraina. Ju större framgångar desto djärvare uppföljning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in