2024-03-20, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Poängen från första början vara att konstatera att Ryssland bara är hatat i Väst. Resten av världen ser inte alls på Ryssland på samma sätt som man framställer det i media där man lätt får intrycket att det är världen mot Ryssland, ungefär.

Det där är en sanning med modifikation. Europa och Ryssarnas grannländer i andra områden är mindre vänligt inställda till Ryssland, inte ens Kina gillar dom. Men resten av världen ser ukraina som vi ser på ett random land i mellersta Afrika. "Not our problem" men många har gått med på att delta i sanktioner ändå för att det är vad deras handelspartners vill. Andra länder som Japan och Sydkorea vet vad Ryssen är för avskum då de har haft med dom att göra själva och aktivt hjälper Ukraina. (Japan med Kurilerna och Sydkorea med Nordkorea)
Citera
2024-03-20, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Kommer inte hända. Väst har förlorat för länge sedan när det gäller Ukraina och det vet de. Nu används bara ukrainska män som foder för att ta ut västs ilska tyvärr.
Nu får du nog kolla på en karta. Större delen av Ukraina är fortfarande ukrainskt. Rysslands framsteg handlar om kilometer eller enstaka mil och det till enorma förluster.
Citera
2024-03-20, 06:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej, det var ingen halmgubbe utan en ren spekulation eftersom det finns källor som pekar åt båda håll och jag är ödmjuk nog att erkänna att jag inte är insatt nog för att avgöra vilken den yttersta källan är. Är verkligen Ukrainas gränser som suverän stat erkända enligt internationell lag? Jag vet inte men om det vore så så kan vi vara säkra på att MSM och politiker alla har anledning att ligga lågt med dessa uppgifter och det sätter Kinas uttalande i ett helt annat ljus.

Poängen från första början vara att konstatera att Ryssland bara är hatat i Väst. Resten av världen ser inte alls på Ryssland på samma sätt som man framställer det i media där man lätt får intrycket att det är världen mot Ryssland, ungefär.

Har du någon koll på om Rysslands gränser är erkända ’enligt internationell lag’? Om de är det så kan ju inte Ryssland börja flytta gränsen som de behagar.

Är de inte det, spelar det väl ingen roll om Ukrainas är det eller ej?

(Nu tror jag dock att nationsgränser öht inte regleras på det sättet.)
Citera
2024-03-20, 06:42
Medlem
Tillssons avatar
En övergiven Abramsstridsvagn. Ser ut att ha gått på en mina, men andra skador finns.

https://twitter.com/narrative_hole/status/1770300946888679456
Citera
2024-03-20, 06:58
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Kommer inte hända. Väst har förlorat för länge sedan när det gäller Ukraina och det vet de. Nu används bara ukrainska män som foder för att ta ut västs ilska tyvärr.
Ytterligare en rysk spådom.
Jag undrar bara om du tittat djupt i kristallkulan eller i vodkaglaset?

Glöm inte bort att ett krig kan ta många oväntade vändningar, detta gäller även kriget i Ukraina.
Citera
2024-03-20, 07:05
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 20.03.24 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 433090 (+700) persons / persons,
tanks ‒ 6828 (+9) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 13058 (+9) units,
artillery systems – 10714 (+16) units,
RSZV / MLRS – 1017 (+0) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 721 (+0) units,
aircraft – 347 (+0) units,
helicopters – 325 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 8355 (+37),
cruise missiles ‒ 1922 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 26 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 14,198 (+7) units,
special equipment / special equipment ‒ 1738 (+3)

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2024-03-20, 07:06
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Knepigt att så många tusentals nepaleser slåss för ryzzarna

Mmm blivit lurade med guld och gröna skogar.

Nu slutar de som köttslamsor på nån åker istället!
Citera
2024-03-20, 07:19
Medlem
Men vad fanken, om Ukraina lyckas slå ut järnvägarna endast lite, så blir det absurda problem för ryssarna att transportera saker från öst till väst. Jag utgår från att de har detta i planerna. Lite drönare borde kunna rensa räls väl.
Citera
2024-03-20, 07:21
Medlem
Citat:
Nej, det var ingen halmgubbe utan en ren spekulation eftersom det finns källor som pekar åt båda håll och jag är ödmjuk nog att erkänna att jag inte är insatt nog för att avgöra vilken den yttersta källan är. Är verkligen Ukrainas gränser som suverän stat erkända enligt internationell lag? Jag vet inte men om det vore så så kan vi vara säkra på att MSM och politiker alla har anledning att ligga lågt med dessa uppgifter och det sätter Kinas uttalande i ett helt annat ljus.

Oj, det glömde vi kolla upp.....Nej.

Har du så dålig koll så kanske du ska hålla käft. GIVETVIS är Ukrainas gränser inkl Krim erkända av alla även Ryssland.
Tror inte det finns ett skolbarn som missat Budapestavtalet.

Utan Budapestavtalet hade Ukraina haft kärnvapen. Kan du fatta det i din filterbubbla?
Citera
2024-03-20, 07:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja du, det är nog en mängd saker som spelar in som du och jag inte har en aning om och som MSMedia noga undviker att upplysa allmänheten om för att hålla oss i okunskap, så därför slänger de fram apor som Paasikivi och andra orerande gökar för att underhålla folket med glädjerapporter som inte har ett jota med verkligheten att göra.

När pratade Paasikivi/MSM om registrerade nationsgränser?

Om han inte gjort det, eller inte tillräckligt tydligt för dig, så är det väl fullt möjligt för dig att sätta dig in i ämnet? Eller måste du ha Paasikivi/MSM att hålla dig i handen?
Senast redigerad av Clay Allison 2024-03-20 kl. 07:24.
Citera
2024-03-20, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag nämnde i går i tråden att Sverige och Danmark borde stoppa alla Ryska oljetankers i den mörka flottan från att färdas genom våra territorialvatten, det så länge dom har försäkringar från tveksamma försäkringsbolag. Det är allt för hög risk att dom har en olycka och sedan kommer våra två länder att få stå för notan för saneringen.

Här en färsk nyhet.

https://maritime-executive.com/article/report-dark-fleet-tanker-had-a-collision-off-denmark

Förslagsvis så ska dom hindras att färdas tills dom kan bevisa att dom har en gällande försäkring från ett respekterat försäkringsbolag.
Vore ju fantastiskt om det infördes i Turkiet och Gibraltar också.
Citera
2024-03-20, 07:27
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Knepigt att så många tusentals nepaleser slåss för ryzzarna

Sky news har en artikel från i går som jag tror svarar på din fråga. Men det korta svaret är att fattigdom lockar dom, det och så lockas dom med Ryskt medborgarskap och med det Ryskt pass som öppnar dörren till fler länder än ett pass från Nepal. (Visakrångel)

https://news.sky.com/story/treated-like-dogs-russia-recruiting-thousands-of-nepali-men-to-fight-in-war-on-ukraine-13095184
Citat:
Around 2,000 Nepali men have been recruited by Russia to fight in its war against Ukraine, Sky News understands.

Driven by poverty, many of the Nepali mercenaries are now desperate to return.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in