2024-03-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56
Precis! Det här att klumpa ihop alla varianter under 1 diagnos är inte vettigt!

De klumpar ihop diagnoserna för att det är enklare. De är obildade och vill inte lära sig ny kunskap. Enklare att kalla oss för efterblivna och förståndshandikappade.
Citera
2024-03-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Ja, IF är en förutsättning för att få gå i anpassad gymnasieskola.

Dom med if diagnos som jag vet om kan man se och höra att något är lite knas, men med MGM så har iallafall inte jag märkt något och mött honom många gånger! Brukar dock inte ha djupa konversationer...
Citera
2024-03-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Varifrån kommer informationen att fritids skulle vara i Sätila? Det finns ett avlastningshem eller liknande där för handikappade, skulle de bedriva någon form av fritidsverksamhet också eller var skulle det vara?
Det finns fritids i Sätila men detta är till för elever på skolan där. I Sätila finns också ett korttidsboende där man kan tillbringa dagar, eller bara en kväll. Korttidsboendet är till för det föräldrar med barn som har funktionsvariationer som kan få avlastning från hemmet. Jag har ingen aning vad det skulle komma ifrån att hon skulle dit då jag har hört från systern att Maja var på väg hem. Men hon kan mycket väl ha spenderat tid på korttidsboendet sedan innan.
Citera
2024-03-19, 19:29
Medlem
Eftersom vi inte kommer få svar på ett tag kan man ju alltid spekulera. Mina fem cent är att det börjat helt oskyldigt. Han har gjort ett närmande och blivit avvisad. Det har lett till att han blivit arg och enligt min gissning tagit ett strypgrepp. Maja dör och token tar tillfället i akt att dra ner byxorna och trosorna samt kanske lyft upp tröjan för att kika. Troligen finns sperma på hennes kropp eller bredvid och inte inuti då upphetsningen blivit för mycket. Kanske till och med i kalsongerna eller på hans byxor. Tror absolut inte på fullbordat samlag. Sedan flyttat kroppen in mot skogen.
Citera
2024-03-19, 19:29
Medlem
Det verkar som att flera killar varit besatta av henne på senare tid. Hon kanske hade flera på gång samtidigt och det helt enkelt handlade om svartsjuka som gick över styr.

https://i.imgur.com/u8FAQAr.png
Citera
2024-03-19, 19:33
Medlem
Vad krävs för att en 17-åring ska dömas till fängelse för mord och inte lallandet i 4 år med playstation och dylikt?

Finns det exempel där dom fått livstid eller dylikt?

Fråga två. Vad är mördaren Tims Facebook/adress?
Citera
2024-03-19, 19:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tack för klargörandet! Misstänkte att det låg till på det sättet, men samtidigt vet jag inte hur man gör på mindre orter där det kanske inte finns tillräckligt många elever med speciella behov för att fylla egna klasser eller skolor. Att blanda elever som mentalt ligger på en 10-årings nivå med normala 17-åringar torde dock vara lite väl knepigt oavsett hur samhället ser ut i övrigt.

Antagligen mixar man snart vuxna med små barn av ekonomiska, politiska och pk-skäl, det gör man i skolor för normala barn och "vuxna".

Jag tänker att mognadsgraden skiljer sig bland eleverna i den aktuella klassen trots att det i stort bör finnas underlag för att fylla klasser med hel- eller halvidioter av samma kaliber.

Är det ställt utom rimligt tvivel att Maja var på en tioårings nivå mentalt sett, och gällde det alla aspekter?
Citera
2024-03-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Antagligen mixar man snart vuxna med små barn av ekonomiska, politiska och pk-skäl, det gör man i skolor för normala barn och "vuxna".

Jag tänker att mognadsgraden skiljer sig bland eleverna i den aktuella klassen trots att det i stort bör finnas underlag för att fylla klasser med hel- eller halvidioter av samma kaliber.

Är det ställt utom rimligt tvivel att Maja var på en tioårings nivå mentalt sett, och gällde det alla aspekter?
Jag har tänkt skriva det innan här, Jag känner inte Maja så men kan säga att jag är rätt säker på att 10-åring är överdrivet. Skulle kanske säga 13-15 då hon kanske har sämre uppfattning av det mesta men ändå "hänger med". Har själv hört henne säga ord eller använda sig av fraser eller göra saker som ingen tioåring ens hade vetat vad eller fattat. Så tioåring - not so much. Definitivt inte 18 men känns verkligen mer som tidig tonår på eleverna i den klassen. Dåliga filter också?.
Citera
2024-03-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vad krävs för att en 17-åring ska dömas till fängelse för mord och inte lallandet i 4 år med playstation och dylikt?

Finns det exempel där dom fått livstid eller dylikt?

Fråga två. Vad är mördaren Tims Facebook/adress?
https://www.flashback.org/sp87716349
Citera
2024-03-19, 19:40
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Jag tror att Maja har andra problem än bara ADHD, familjen beskrev väl att hon hade en funktionsnedsättning/variation och inte klarar sig utan vuxna?
Personer som bara har ADHD brukar inte behöva gå på särskola eller ha konstant övervakning.
Hennes ansikte ser ut att ha vissa FAS-drag, men jag är ingen expert.

Uppenbarligen var den lilla tösen "lågbegåvad", som man lite förteget och godmodigt kan kalla det, med en samling av olika bokstavskombinationer. Det är ganska vanligt att det är flera variabler inblandade. Den misstänkte gärningsmannen (av det lilla man kan se) ser introvert ut, förmodligen aspergerbarn/autist, och avger ett "ansträngt" intryck på bilden.
Citera
2024-03-19, 19:40
Medlem
Smaklöst av Expressen att ha en flinande intervjuad kvinna på bild bredvid bilden på offret.

https://www.expressen.se/
Citera
2024-03-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virozxd
Jag har tänkt skriva det innan här, Jag känner inte Maja så men kan säga att jag är rätt säker på att 10-åring är överdrivet. Skulle kanske säga 13-15 då hon kanske har sämre uppfattning av det mesta men ändå "hänger med". Har själv hört henne säga ord eller använda sig av fraser eller göra saker som ingen tioåring ens hade vetat vad eller fattat. Så tioåring - not so much. Definitivt inte 18 men känns verkligen mer som tidig tonår på eleverna i den klassen. Dåliga filter också?.

Lite så jag kände också, att även om man är kille villig och kåt, letar efter något enkelt så har jag svårt att köpa att 17åringar vill ha en tjej som beter sig som 10 då det inte var bara en kille som var intresserad av henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in