2024-03-19, 17:03
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Är det rätt GM? Folk har outat en autiskt pojke som GM, är det verkligen han som gjort det?

Förstår att han är gripen

Det har framkommit vem som sitter anhållen på sannolika skäl misstänkt för mord, vilka eventuella diagnoser han har vet vi inte och om han är skyldig vet vi inte heller. Han förnekar ju, men sannolika skäl är högre misstankegraden. Polisen uttalar sig enligt media som så att de säger sig ha en klar bild över vad som hänt. Vad det innebär i praktiken får vi väl veta så småningom.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Pojkvännen är nyss fyllda 16 år, Maja skulle ha fyllt 18 i april, så tror inte det. Är nog olika klasser.
Misstänkt GM fyller 18 i augusti.
Samma årskurs är skilt från "samma klass"
I ena skolan här har man 123 klass och 456 klass t ex. Samma är det på många särskolor - att klass inte är synonymt med årskurs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Pojkvännen är nyss fyllda 16 år, Maja skulle ha fyllt 18 i april, så tror inte det. Är nog olika klasser.
Misstänkt GM fyller 18 i augusti.
I det särgymnasium jag jobbat var det blandade åldrar. Alla går 4 år men när man börjar i ett program sätts man i en befintlig klass.
Det är ju inte direkt en vanlig gymnasieutbildning.
Kan vara olika på olika orter förstås.
Men det ska ju inte vara pojkvännen.
Senast redigerad av flodafloda 2024-03-19 kl. 17:04. Anledning: felstavning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummern45
Tack, var precis den! Fick en känsliga i magen att det kanske hängde ihop med händelsen!

Ligger bilden fortfarande kvar på snap?

Ja, den ligger kvar.

QUOTE=Backad|87715220]Fattar inte vart dy hittar det?[/quote]

Om du zoomar ut lite på kartan vid Kinna och trycker runt på kartan så kommer den upp.
Citera
2024-03-19, 17:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Men läs i tråden innan ni kommenterar snälla!
Det är INTE Majas eventuella pojkvän som är anhållen utan det ska vara en klasskamrat. Det står ju bara ett par inlägg bort, fattar om man inte hinner läsa hela tråden men några inlägg bakåt kan man väl läsa innan man lägger en kommenterar....
Nja, vi vet inte om hon var tillsammans med någon vid tillfället - tonåringar blir ihop med, och gör slut med, folk som vi andra dödliga byter underkläder. Jag inbillar mig vidare att utvecklingsstörda är ännu mer impulsiva och ombytliga i sina relationer.
Citera
2024-03-19, 17:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Får verkligen NPF-personer ha relationer hur som helst? Känns jävligt tveksamt med tanke på att vi har en byxmyndighetsålder av en anledning. 😞
Ja, det får de.
NPF är t ex ADHD -- det finns inget hinder för någon med ADHD eller ADD att ha relationer.
Inte för övriga heller.
De är inte förståndshandikappade - utan det handlar om annan problematik.
Citera
2024-03-19, 17:12
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LByt
Här är screenshot från Snap
https://ibb.co/BT0PW8v

Edit: angående

Kan Majas fd pojkväns bästa kompis vara just den anhållne killen, hmm.
Citera
2024-03-19, 17:14
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det får de.
NPF är t ex ADHD -- det finns inget hinder för någon med ADHD eller ADD att ha relationer.
Inte för övriga heller.
De är inte förståndshandikappade - utan det handlar om annan problematik.

Precis, dessutom har vi ingen aning om vilka diagnoser varken offer eller gärningsmannen har.
Citera
2024-03-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Nä, men de emed NPF har oftast ADHD. Därav retarded.

Är vi med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar retarded? 🤔Intressant. Jag har ADHD, har en 5-årig högskoleutbildning, tjänar 50 lax i månaden, bor i bostadsrätt, reser och lever ett gott liv. Vem är retarded, du eller jag? 😎
Citera
2024-03-19, 17:24
Medlem
Det har varit en jävla massa profiler länkade och frågor om varför dom har så få vänner och sånt, jag tror det är ganska vanligt att personer med funktionshinder gör nya profiler ganska ofta, man glömmer lösenord, får nya telefoner och klarar inte logga in till exempel.
Kollade man den här T*m så hittade jag 5 olika fb profiler på honom.

Om det nu är den här T*m som sitter anhållen så är han mest troligen skyldig då han kunnat ge polisen info om var kroppen fanns.
Än så länge nekar han men känns inte som han är den typ av person som skulle klara ett förhör utan att bryta ihop, om han nu inte gjort det som han säger så kanske han varit med.
Lite långsökt kanske men tänk om T*ms pappa fått syn på lilla Maja och blivit betuttad porrskadad som han verkar vara och tvingat sin son att locka med henne.
Nu är det mest troligen T*m som är skyldig men det kan också vara en teori och nåt polisen kollar på.
Citera
2024-03-19, 17:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Kan Majas fd pojkväns bästa kompis vara just den anhållne killen, hmm.
Fast om det är pojkvännen som skrivit meddelandet så pekar det ju åt hans håll.
En 16/17 åring som vill kontrollera flickvännen bådar ju inte gott.
Citera
2024-03-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Det har varit en jävla massa profiler länkade och frågor om varför dom har så få vänner och sånt, jag tror det är ganska vanligt att personer med funktionshinder gör nya profiler ganska ofta, man glömmer lösenord, får nya telefoner och klarar inte logga in till exempel.
Kollade man den här T*m så hittade jag 5 olika fb profiler på honom.

Om det nu är den här T*m som sitter anhållen så är han mest troligen skyldig då han kunnat ge polisen info om var kroppen fanns.
Än så länge nekar han men känns inte som han är den typ av person som skulle klara ett förhör utan att bryta ihop, om han nu inte gjort det som han säger så kanske han varit med.
Lite långsökt kanske men tänk om T*ms pappa fått syn på lilla Maja och blivit betuttad porrskadad som han verkar vara och tvingat sin son att locka med henne.
Nu är det mest troligen T*m som är skyldig men det kan också vara en teori och nåt polisen kollar på.
Har också tänkt den tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in