2024-03-19, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Alla domar på släktingar finns i sammanfattning tre.
I sammanfattning fyra också.
Citera
2024-03-19, 09:03
Medlem
Tidigare har det pratats om en kidnappning i Gruvlyckan i Karlstad i tråden utan saknad person och utan gärningsmän. Ett vittne har sett någon bli kidnappad och det finns en död tråd. Ingen saknar någon som det verkar.

Nu har jag hittat ett jättekonstigt och långsökt samband gällande den orten och denna tråd.

Under en bild med unga pojkar står det " i orten gruvlyckan" och året är 2016 och bilden är daterad 28 oktober. Den som lagt upp bilden heter *mir *hmadi och återfinns bland F*rid V*ziris vänner och det är en släkting till dem på något sätt. https://www.facebook.com/*mir*hm*di229

Om vi nu ska spekulera - det är ju tillåtet här på FB - så kan ju en långsökt teori vara att någon MGM "hämtats upp" så att det skulle se ut som kidnappning på denna ort. Eller någon form av "teater" att någon MGM blivit kidnappad.
Citera
2024-03-19, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
aha. jag tolkade utifrån ärligt sinne.
började undra varför han skriver sig på fel adr hela tiden, vad vinner han på sådant.. fattar inte
eller han bara är rörig i huvudet.Han saknar egen radar, behov av att curlas.
Hans kontaktman i Småland uttalade sig om att Farid kommit i dåligt sällskap
helt klart framstår han sakna eget omdöme, lättstyrd av starkare individer.

Ja eller är det han som är uppviglaren och attraherat dåligt sällskap.
Citera
2024-03-19, 09:24
Medlem
Citat:
Hennes inlägg på Facebook handlar om hur sanna muslimska män ska behandla sin kvinna, inte direkt hat.

Jag har letat på sugerdaters, meetic, match, hp, meetingplace och badoo utan att få napp hittills. BO har haft Badoo tidigare, men jag hittar inte några profiler.

Bilden på MGM 2 är en kändisbild och fel. MGM 2 har inte blå ögon. Tidningarna var lite för snabba där.

Du har gjort fantastisk jobb med alla sammanställningar och gräv i tråden!

Jag fundera också om hon hade någon dejtingprofil men misstänker hon är typen som raggar ”öppet” på nätet genom att kontakta med direkta kommentarer om hon ser något hon dras till.

Vad har hon för åsikter om männen på FB egentligen? Skulle inte förvåna om fru WK är full av dubbelmoral här, omdömeslös som hon verkar vara i allt annat.
Citera
2024-03-19, 09:27
Medlem
Citat:
Tidigare har det pratats om en kidnappning i Gruvlyckan i Karlstad i tråden utan saknad person och utan gärningsmän. Ett vittne har sett någon bli kidnappad och det finns en död tråd. Ingen saknar någon som det verkar.

Nu har jag hittat ett jättekonstigt och långsökt samband gällande den orten och denna tråd.

Under en bild med unga pojkar står det " i orten gruvlyckan" och året är 2016 och bilden är daterad 28 oktober. Den som lagt upp bilden heter *mir *hmadi och återfinns bland F*rid V*ziris vänner och det är en släkting till dem på något sätt. https://www.facebook.com/*mir*hm*di229

Om vi nu ska spekulera - det är ju tillåtet här på FB - så kan ju en långsökt teori vara att någon MGM "hämtats upp" så att det skulle se ut som kidnappning på denna ort. Eller någon form av "teater" att någon MGM blivit kidnappad.
Det kanske finns nån koppling till Karlstad ändå. Det var nån av dessa inblandade i som jag såg en fd adress i Karlstad på men jag kommer inte ihåg vilken av dom jag kollade på.
Citera
2024-03-19, 09:27
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fauxbamboo
Det man frågar sig. Enligt Booli såldes lägenheten 16 februari. Hemnet tog bort annonsen 21 februari. Borde de inte ha hunnit längre i säljprocessen sedan dess? Verkar orimligt att handpenningen lämnar mäklarens konto och når säljaren innan denna överlämnat nyckel.

Mja, handpenningen får man nästan direkt för att kunna bekosta flytt osv.
Det är därför det heter handpenning ”direkt i handen” om man så säger.
Från handpenningen brukar mäklaren även ta sitt arvode, så det är säkrat.
Vilket bör ge summan 100.000:- till säljaren, vilket kan vara W och inte mannen.
Samma summa väninnan skulle ljuga om, så inte mannen skulle veta W har dom.
Citera
2024-03-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Han fick PUT 2017, dom separerade 2021, så din teori stämmer inte riktigt. Utifrån ex-frun, dotter och vänners inlägg så tror jag förhållandet var ”på riktigt”. Och det finns ju dom som är vänner efter separation. Det finns dom som separerar och sedan flyttar ihop igen också.
Varför stämmer den inte ? Om han fick PUT 2017 så började förhållandet sakta men säkert svalna så att de separerade 2021 är väl rimligt ? Jag tror absolut att hon var kär men mer tveksam till om han verkligen var kär i en 22 år äldre tant. Har sett så många exempel på detta så jag är därför skeptisk.
Citera
2024-03-19, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Känns märkligt att han då skulle leta bostad i Västerås, eller? Visst att han kanske måste bo någon annanstans, men flytta till Västerås? Han lär väl haft kvar lägenheten i Upplands Väsby, inte sett något om att den ska säljas iaf.

Om han hjälpte till att förmedla jobb så är det kanske möjligt att han hjälpte någon att skaffa lägenhet också?
Citera
2024-03-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det uteslutet att BO var den som skulle köpa lägenheten av mgm, betalat handpenning men fick inte tillgång till bostaden som utlovat?
Tycker det borde framkommit vid det här laget i så fall. Exet AB borde väl känt till det ? Som kände honom så väl och hade nära kontakt med honom in i det sista.
Citera
2024-03-19, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Backar tillbaka lite till denna artikel som användaren Lassly länkade till där MGM (sambons) Gode Man/särskilt förordnade vårdnadshavare intervjuades i Expressen för ett par dagar sedan.

Berättade inte Gode mannen att MGM (sambon) bytt umgänge när han träffade MGK under gymnasietiden? Kan MGK ha snärjt in MGM (sambon) i sitt nät och fått honom att bryta med sitt gamla liv och tidigare vänner? Att hon haft honom lindad kring sitt finger?

Det har skrivits i denna tråd att hon var hatisk mot män på sin Facebooksida, har själv inte undersökt detta.

Utifrån vad Aftobladet nu skriver, om att fallet och kvinnan i fallet kallas för "Svarta Änkan" låter det absolut som att hon haft en relation med BO? Kan hon ha satt i system att utnyttja män? En gissning är att det kan finnas fler män som män som utnyttjats av kvinnan, men de känt sig dumma över att de blivit lurade i hennes fälla och därför inte gjort någon polisanmälan. Det verkar för drastiskt att fler män avlidit eller försvunnit under konstiga förutsättningar, efter att de kommit i kontakt med MGK, men det kan absolut finnas fler som blivit bedragna av MGK? Det som motsäger detta är att Polisen tidigt gick ut med att det inte var någon fara för allmänheten när BO hittades, men kan det vara så att fler män kontaktat Polisen och meddelat att de också 'stött på' kvinnan efteråt när hennes bild och namn släpptes i media?

Någon i tråden föreslog Sugar-dating? Kan hon ha dejtat BO, utnyttjat denne, och att BO insett att hon har ett förhållande och en partner som hon inte tänker lämna? BO blir besviken och arg när denne inser att han blivit bedragen? När han försöker ställa henne till svars kontrar hon med anmälningar om våldtäkt, misshandel, samt ansöker om kontaktförbud?

Samtidigt känns allt detta planerat sedan länge. Kan denna kvinna och familjen runt henne bestämt sig för att ta livet av någon, och BO blev det utvalda offret?

Det känns ganska ovanligt att namn och bild släppts på de huvudmisstänkta, förmodligen har det inte funnits något tvivel kring deras gärning och delaktighet i detta, men ofta publicerar inte media namn och bild på misstänkta gärningspersoner förens de är dömda. Här dras linan åt kring paret.

Sedan 1 oktober 2023 har Polisen möjlighet att lyssna av telefonsamtal i förebyggande syfte, för att stoppa organiserad brottslighet. Här har paret stängt av sina mobiltelefoner i höjd med Mjölby, kanske har de sedan tidigare ordnat med nya telefoner. Hur ser möjligheten ut att lyssna av samtal kring de anhöriga, för att se om paret hör av sig till dem som är kvar hemma och för att få information om var efterlysta personerna uppehåller sig?

Varför just Mjölby av alla ställen? Känner de någon i den hålan som mötte upp dom med nya telefoner och som kan transporterat dom över svenska gränsen?
Citera
2024-03-19, 09:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Mja, handpenningen får man nästan direkt för att kunna bekosta flytt osv.
Det är därför det heter handpenning ”direkt i handen” om man så säger.
Från handpenningen brukar mäklaren även ta sitt arvode, så det är säkrat.
Vilket bör ge summan 100.000:- till säljaren, vilket kan vara W och inte mannen.
Samma summa väninnan skulle ljuga om, så inte mannen skulle veta W har dom.

En riktigt bra teori!
Sedan blir förstås frågan varför hon mörkar pengarna.
Han lever med en farlig kvinna.
Citera
2024-03-19, 09:42
Medlem
Citat:
Hennes inlägg på Facebook handlar om hur sanna muslimska män ska behandla sin kvinna, inte direkt hat.

Jag har letat på sugerdaters, meetic, match, hp, meetingplace och badoo utan att få napp hittills. BO har haft Badoo tidigare, men jag hittar inte några profiler.

Bilden på MGM 2 är en kändisbild och fel. MGM 2 har inte blå ögon. Tidningarna var lite för snabba där.

Exakt hon visade sitt missnöje och krav på samma gång, FV fick nog dansa tidigt efter hennes pipa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in