2024-03-18, 23:34
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Jag har misstänkt kvinnan som huvudperson sedan våldtäkterna kom på tal. Tyckte det var bra larvigt ett tag när vissa började försvara henne med "man skall inte misstro en kvinna som anmäler våldtäkt". Det är precis vad man skall när det är uppenbart att det inte har någon substans. Det är precis därför så många våldtäkter aldrig går till dom, för att det är ett totalt urvattnat begrepp som dessutom utnyttjas av idioter. Endera genom utpressning, hämnd eller för att de helt enkelt ångar något de gjort på fyllan.

Det som är speciellt här är att i princip alla i hennes familjekrets verkar ha köpt storyn rakt av, om den är uppdiktad som vi tror. Kräver otroligt bra skådespeleri och tålamod för att sälja in en sån här falsk story till alla dessa människor... visst, de är familj och man tenderar att falla i led för den man älskar, men det betyder inte att ena hjärnhalvan faller ut. Man kommer ställa frågor när något inte stämmer... får mig nästan att tro att det fanns en liten gnutta sanning i hennes anmälan som hon på något sätt krämade ur maximalt för som gjorde att flera människor var villiga att kasta bort sina liv och begå ett mord.
Citera
2024-03-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
De står på en gågata just nu i Buenos Aires, mössan i hand och tigger pesos. Det vore ju faktiskt total galghumor ifall de inte ens fick ut handpenningen och kallt räknade med att den skulle dyka upp under resans gång i sånt fall. Alla tänkbara scenarios i den här soppan är helt otroliga... jag tror de fick ut handpenningen eftersom de betalat dyra biljetter, men ingenting skulle förvåna mig vid det här laget.

han är väl hallick och hora snarare
Citera
2024-03-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Det är minst 2 månader sedan ”något” hände. WKs bror som är inblandad i denna soppa sa då upp sig från sitt jobb och gick på dagen (om jag minns rätt, hans fd kollega har skrivit här i tråden), han spelade fotboll men slutade dyka upp på träningarna för 2-3 månader sen och hade sagt till tränaren att han hade problem inom familjen.

ok Tack.

Fattar inte Hon påstår sig vara gift, men mannen är inte FA
Citera
2024-03-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrespratt
Handpenningen betalas ut på tillträdesdagen i samband med slutlikviden.

Köparen kan häva köpet av olika anledningar, behöver inte vara mord som i detta fallet :-)

Finns inte handpenningen kvar hos mäklaren då så får han betala detta ur egen ficka.
Inte när jag har sålt hus! Då har jag fått handpenningen av mäklaren när köparen betalt handpenningen och sen resten på tillträdesdatum. Så har det varit i de 2 fall som jag sålt hus. Tillträdesdatum kan ju vara flera månader senare.
Senast redigerad av Regnflingan 2024-03-19 kl. 00:12.
Citera
2024-03-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Här är lite om lägenhetens slutpris hos Booli.

https://www.booli.se/annons/5219725

Tack
Citera
2024-03-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Inte när jag har sålt hus! Då har jag fått handpenningen av mäklaren när köpen betalt handpenningen och sen resten på tillträdesdatum. Så har det varit i de 2 fall som jag sålt hus. Tillträdesdatum kan ju vara flera månader senare.

tillträdet skulle varit 15 mars... så de pengarna lär de inte se. och ev räntor tickar på
Citera
2024-03-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
ok så permanent uppehållstillstånd är inte lika svenskt medborgarskap automatiskt?

Nix, man söker och får PUT. Bor i Sverige, sköter sig och kan sedan söka medborgarskap efter x antal år.
Citera
2024-03-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Enligt ABs artikel skulle lägenheten vara inflyttningsklar i förra veckan och då tror jag att det är den 15 mars som det handlar om. Enligt Booli såldes lägenheten 16 februari. Handpenning bör ha blivit betald efter 14 dagar dvs slutet på februari. Mordet hände den 7 mars. Undrar när slutbetalningen skulle ske?

Överraskningarna duggar tätt i detta mord... Nu lär ju knappast lägenheten vara inflyttningsklar, ja möjligen om tekniker är färdig med sina brottsplatsundersökningar. Men har köparen fått nycklarna och affären slutförd, möjligen men knappast troligt, den skulle väl vara inflyttningsklar i slutet på februari och var det uppenbarligen inte, kan det funnits en ök att slutbetalning och inflyttning har flyttats fram mellan säljare/köpare men handpenning betald. Köparen måste på något sätt känna att "jag har nog köpt grisen i säcken" för köpa en lägenhet där nyligen en person blivit tagen av daga måste kännas kymigt och olustigt samt dessutom stå för både tömning och avstädning själv, för inte lär iaf paret göra det.
Jag tror det finns fler hundar begravda i denna soppa. Har paret stått som ägare eller har de hyrt i andrahand, om de ägt lägenheten var i helsike har de fått lån till att köpa den och var har de isf fått handpenningen ifrån vid köpet då..lån, svarta pengar, bedrägerier.. för inte har de jobbat ihop en handpenning..aldrig.
*Såg nu i tråden från annan post att den skulle vara inflyttningsklar 15 mars.
Senast redigerad av ToZon 2024-03-19 kl. 00:07.
Citera
2024-03-18, 23:43
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Det som är speciellt här är att i princip alla i hennes familjekrets verkar ha köpt storyn rakt av, om den är uppdiktad som vi tror. Kräver otroligt bra skådespeleri och tålamod för att sälja in en sån här falsk story till alla dessa människor... visst, de är familj och man tenderar att falla i led för den man älskar, men det betyder inte att ena hjärnhalvan faller ut. Man kommer ställa frågor när något inte stämmer... får mig nästan att tro att det fanns en liten gnutta sanning i hennes anmälan som hon på något sätt krämade ur maximalt för som gjorde att flera människor var villiga att kasta bort sina liv och begå ett mord.

Mja jag håller inte med, vi lever i ett samhälle där kvinnor per default är skyddade från skuld. Därför krävs det mycket för att ens den som misstror henne skall yppa det öppet. Men du har kanske rätt, vi pratar ändå om personer med annan kulturell bakgrund, så kanske om det är så det fungerar i Afghanistan.
Citera
2024-03-18, 23:43
Medlem
Citat:
ok så permanent uppehållstillstånd är inte lika svenskt medborgarskap automatiskt?
Absolut inte. Du behöver aldrig bli svensk medborgare, om du inte vill. Om du vill bli svensk medborgare är det däremot ett krav att först ha permanent uppehållstillstånd och att du har bott här i mer än 5 år. Efter att din ansökan om medborgarskap skickats in (och betalats givetvis, alla ansökningar kostar ungefär 1000 kronor) så får du vänta på beslut. Det beror på hur mycket migrationsverket har att göra men det brukar vara minst 18 månader och det är inte ovanligt med 5 år heller.
Citera
2024-03-18, 23:44
Medlem
Citat:
tillträdet skulle varit 15 mars... så de pengarna lär de inte se. och ev räntor tickar på
Stackars köpare! Som blir snuvad på lghten nu. Hur blir det då med lägenheten, om ingen betalar hyran ?
Citera
2024-03-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
https://imgur.com/a/U6qF1sk

Tackar allra ödmjukaste!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto