Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Enligt ABs artikel skulle lägenheten vara inflyttningsklar i förra veckan och då tror jag att det är den 15 mars som det handlar om. Enligt Booli såldes lägenheten 16 februari. Handpenning bör ha blivit betald efter 14 dagar dvs slutet på februari. Mordet hände den 7 mars. Undrar när slutbetalningen skulle ske?
Överraskningarna duggar tätt i detta mord... Nu lär ju knappast lägenheten vara inflyttningsklar, ja möjligen om tekniker är färdig med sina brottsplatsundersökningar. Men har köparen fått nycklarna och affären slutförd, möjligen men knappast troligt, den skulle väl vara inflyttningsklar i slutet på februari och var det uppenbarligen inte, kan det funnits en ök att slutbetalning och inflyttning har flyttats fram mellan säljare/köpare men handpenning betald. Köparen måste på något sätt känna att "jag har nog köpt grisen i säcken" för köpa en lägenhet där nyligen en person blivit tagen av daga måste kännas kymigt och olustigt samt dessutom stå för både tömning och avstädning själv, för inte lär iaf paret göra det.
Jag tror det finns fler hundar begravda i denna soppa. Har paret stått som ägare eller har de hyrt i andrahand, om de ägt lägenheten var i helsike har de fått lån till att köpa den och var har de isf fått handpenningen ifrån vid köpet då..lån, svarta pengar, bedrägerier.. för inte har de jobbat ihop en handpenning..aldrig.
*Såg nu i tråden från annan post att den skulle vara inflyttningsklar 15 mars.