2024-03-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerraPersson
Hade hon alkoholsyndrom, va det lite fest efter skolan, och kanske för många supar, stackars liten, hoppas allt löses väl!
Knappast, hon har en intellektuell funktionsnedsättning, och är som ett barn mentalt.
Med "alkoholsyndrom" syftade nog personen på att hen tyckte att hon såg ut att ha syndrom pga att blivit utsatt för alkohol som foster, FAS.
Citera
2024-03-18, 22:25
Avslutad
ändå en som redan sitter anhållen, snabbt arbetat av polisen må jag säga.
Citera
2024-03-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skubben
Kroppen är väl inte identifierad än? Anhöriga har fått besked om att en kropp hittats

Du har rätt - tänker att inlägget tyder på att syrran in i det sista hoppas att det inte är Maja som hittats, men antar oddsen är rätt låga att det är någon annan :/
Citera
Medlem
Timeouts avatar
TV4 hade med det på nyheterna nyss.
Kropp hittad i sökandet efter Maja. Flickans anhöriga är informerade. Kroppen inte ännu identifierad.
En anhållen för mord.

Fan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Bara jag som tycker hon ser STENHÖG ut på bilden på Aftonbladet eller är hon förståndshandikappad?

Tippar 99% på självmord

Svårt å veta, hemskt givetvis. Men din fråga måste besvaras för att eventuellt ge stöd till utredningen. Jag tror att hon är STENHÖG faktiskt. Usch Usch, droger å hemskt inblandat, nej vet du vad, tråkigt
Citera
2024-03-18, 22:27
Medlem
Tycker att det är intressant att de har en anhållen så tätt inpå att kroppen hittats? Pojkvännen? Någon hon känt som bott nära fyndplats? Tagen på bar gärning? Inte pallat pressen när det blivit större i media?
Citera
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Är du på riktigt, ska hela Sverige gissa?

Man kan dra saker ur arslet men det här går bara inte att dra ut

Lär ju bara vara ett fåtal som kan misstänkas i ett sånt här ärende, ofta är de inom familjen inkl pojkvänner och ex som är inblandade tyvärr. De är vad statistiken säger. Att de skulle vara nån vuxen på skolan lär vara lite långsökt men man vet aldrig. Risken att hon stött på nån psykiskt sjuk främling eller peddo är också väldigt liten. Speciellt nu när dom redan har en gripen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Är du på riktigt, ska hela Sverige gissa?

Man kan dra saker ur arslet men det här går bara inte att dra ut

Jag gissar på att det inte är så svårt att gissa, det gick fort att gripa MGM och därefter hitta kroppen, tyder på ett snabbt erkännande. Vem jag misstänker är en person som framkommer tidigare i tråden.
Citera
Moderator
OYs avatar
Posta inte enbart en länk, man ska inte behöva klicka för att få reda på vad länken leder till, särskilt inte en betalartikel.

/Mod
Citera
2024-03-18, 22:29
Medlem
Citat:
Svårt å veta, hemskt givetvis. Men din fråga måste besvaras för att eventuellt ge stöd till utredningen. Jag tror att hon är STENHÖG faktiskt. Usch Usch, droger å hemskt inblandat, nej vet du vad, tråkigt

Det är en sjukt dålig bild - finns bättre tidigare i tråden

https://ibb.co/vVS7Dwp
https://ibb.co/CVQpK9S
https://ibb.co/gFZqDwb
Citera
2024-03-18, 22:30
Medlem
Citat:
Hon är utvecklingsstörd och mentalt som ett barn. Hon går i särskola.
Tror verkligen inte att hon höll på med droger.
Citera
2024-03-18, 22:32
Medlem
Enligt expressen:
” Maja är 143 centimeter lång och väger 37 kilo.”

Är inte det ANMÄRKNINGSVÄRT litet för att vara 17?
Finns det någon känd problematik som förklarar detta, för det framstår som ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in