2024-03-18, 17:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Hon skulle till fritids enligt systern, inte åka bussen hem. Hon är adopterad, svenska föräldrar. Telefonen är avstängd. Något måste ju ha hänt, tyvärr tror jag brott ligger bakom. Hon är ingen strulig tjej vad jag förstått utan mer som ett barn.

Du glömde en relevant uppgift.

Maja skulle till fritids mellan 15-16.
Citera
2024-03-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Förstår inte systern. Maja är ju 17 år, på väg att fylla 18 snart. På fritids får väl barn bara vara tills de är 13 år?

Eller finns det någon speciell aktivitet för barn på särgymnasium?

Kan det inte vara så att hon fått lift hem av någon granne? Någon vänlig och omtyckt (?) granne uppe på Guthult-kullen?

Om man går anpassad gymnasium så har man rätt till fritids eller liknande.
Citera
2024-03-18, 17:45
Medlem
kevross avatar
Vad jag har listat ut

Majas syster har går/gått på Almås gymnasiesärskola där även pojkvännen går/gått

Kan vara därför dom inte bor tillsammans utan bor på skyddat boende el dylikt men inte ihop

Nog orsaken till att pojkvännen bara har 9 vänner

Maja
2 Flickvännens profil (Majas syster)
Majas och flickvännens Mamma
Farbror till Maja och Flickvännen
och en Kusin till Maja o Flickvännen

så 3 vänner utanför Flickvännens familj
Senast redigerad av kevros 2024-03-18 kl. 17:50. Anledning: glömde namn på vänner
Citera
2024-03-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Förstår inte systern. Maja är ju 17 år, på väg att fylla 18 snart. På fritids får väl barn bara vara tills de är 13 år?

Eller finns det någon speciell aktivitet för barn på särgymnasium?

Kan det inte vara så att hon fått lift hem av någon granne? Någon vänlig och omtyckt (?) granne uppe på Guthult-kullen?
Går man på särskola/gymnasium som är 4 år efter grundskola, har man rätt till "fritids" efter skoldagens slut, enda chansen för föräldrarna att kunna ha ett arbete.
Citera
2024-03-18, 17:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Vad jag har listat ut

Majas syster har går/gått på Almås gymnasiesärskola där även pojkvännen går/gått

Kan vara därför dom inte bor tillsammans utan bor på skyddat boende el dylikt men inte ihop

Som jag misstänkte, systern är också handikappad på något vis, så även hennes kille.

Killen är vän med Maja via hennes till synes senaste Facebookkonto med profilbild från 2023. Ett konto som inte innehåller mycket mer än profilbild.
Citera
2024-03-18, 17:56
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Vad jag har listat ut

Maja

så 3 vänner utanför Flickvännens familj

Almås är en vanlig gymnasieskola. Vissa har anpassad gymnasium men jag vet inte om det finns på Almås. Majas ligger i Marks gymnasium men har eget namn.
Citera
2024-03-18, 17:58
Medlem
Det här är riktigt obehagligt. Har varit i kontakt med flickan under hennes år i särskolan (grundskolan). Hon talar svenska men verkar ha ett intellekt som ett mycket yngre barn, verkade mycket naiv och som anses tonåringar älska uppmärksamhet och särskilt från pojkar.
Känns tyvärr extremt lättlurad. Hoppas på det bästa!!
Citera
2024-03-18, 18:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Enligt Borås Tidning så skall mobilsignalen i Norrköping vara pga av en felaktig pejling. Så det kan man alltså bortse nu.

Felaktig mobilpejling?

Av alla ställen på jordklotet checkar systerns pojkvän på Facebook in i Norrköping dagen efter försvinnandet.

Hata slumpen.
Citera
2024-03-18, 18:08
Medlem
Antar att Polisen börjar med att förhöra människor som befinner sig i Majas bekantskapskrets, jag gissar på att det är rätt väg att gå.
Frågan är om hon skulle hoppa in i någons bil där hon inte alls känner personen? Hon verkar ju ha försvunnit på ett väldigt kort ögonblick med tanke på att ingen sett henne efter hon slutade skolan/gick ifrån fritids, kanske någon som vet vilken tid hon brukar ta sig mot bussen?
Citera
2024-03-18, 18:11
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Felaktig mobilpejling?

Av alla ställen på jordklotet checkar systerns pojkvän på Facebook in i Norrköping dagen efter försvinnandet.

Hata slumpen.

Men fanns misstanke om att hon kunde vara i Norrköping är det väl rimligt att en anhörig genast åkte dit? Det kan ju funnits en misstanke om var hon konkret kunde befinna sig där.
Citera
2024-03-18, 18:13
Medlem
Bilder på flickan --> https://easyupload.io/m/m2tn9z
Citera
2024-03-18, 18:15
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Almås är en vanlig gymnasieskola. Vissa har anpassad gymnasium men jag vet inte om det finns på Almås. Majas ligger i Marks gymnasium men har eget namn.

Skrev om systern och pojkvännens gymnasium vilket är Almås och dom har även särgymnasium
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in