2024-03-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Under 2020-talet vill jag se följande tre partier krossas:
1) Enade Ryssland
2) CCP, Kina
3) PARTIET, Sverige

Det är ingen liten uppgift men skulle vi lyckas skulle vi få en helt ny värld. Jag anser att dessa tre partier är en kvarleva från ett annat sekel. Historiens soptipp saknar alla tre. Det är med ett stort leende på läpparna som jag hoppas att detta blir verklighet. Sossarna verkar ha drabbats av kronisk otur och det anser jag vara ett gott omen inför fortsättningen. Samma sak kan för övrigt sägas om de andra två. Arbetet fortsätter.
Om PARTIET ska ha någon seriös chans att återta MAKTEN väntar ett STÅLBAD och därefter AVLUSNINg av kriminella parasiter.
Därefter kan de överlevande samla sig och forma en ny inriktning med folkets bästa för ögonen.
Citera
2024-03-18, 12:01
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Under 2020-talet vill jag se följande tre partier krossas:
1) Enade Ryssland
2) CCP, Kina
3) PARTIET, Sverige

Det är ingen liten uppgift men skulle vi lyckas skulle vi få en helt ny värld. Jag anser att dessa tre partier är en kvarleva från ett annat sekel. Historiens soptipp saknar alla tre. Det är med ett stort leende på läpparna som jag hoppas att detta blir verklighet. Sossarna verkar ha drabbats av kronisk otur och det anser jag vara ett gott omen inför fortsättningen. Samma sak kan för övrigt sägas om de andra två. Arbetet fortsätter.

Den tredje är ingen lätt uppgift. De är så integrerade i samhället att det i princip är omöjligt att krossa dom.
Citera
2024-03-18, 12:20
Medlem
Zoomalierns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matarakka
Om PARTIET ska ha någon seriös chans att återta MAKTEN väntar ett STÅLBAD och därefter AVLUSNINg av kriminella parasiter.
Därefter kan de överlevande samla sig och forma en ny inriktning med folkets bästa för ögonen.

Det krävs att urgamla instutitioner som LO, där många måste vara medlemar men enbart socialdemokrater får vara ledare, och där enbart ledare får rösta, ersätts med antingen likartade men öppna organisationer, eller helt enkelt utplånas. Socialdemokraterna har som en del av sitt samhällsbyggande projekt under nästan ett århundrande cementerat in i Sveriges grundfundament att de ska ha makten. De har via LO säkrat en evig inkomstkälla. Detta trots att det finns fler SD-väljare i LO än vad det finns S-väljare. Bara 30% av LOs medlemar röstar på S.

Viktiga samhällsfunktioner ska inte vara fastbultade i ett visst politiskt parti. Det är inte demokratiskt.

Sedan har vi alla tillsatta myndighetschefer och annat. Även om S skulle sjunka till bara några procents väljare inom två-tre mandatperioder så sitter de ändå där och bedriver S-aktivism. Vi har i Sverige inget ministerstyre, det är i stället delegerat till politiskt tillsatta tjänstemän. Dessa tjänstemän sitter kvar även om S förlorar ett val.

Jag tycker det är dags att tända eldkastaren och göra rent. Kasta ut de korrupta politikerna, cheferna, tjänstemännen. De som delar ut bidrag och tillstånd till organisationer som de själva vet om ägnar sig åt islamism, terrorism, barnaga, böghat, maffia... Ersätt det med en struktur där vi har insyn och där viktiga poster i samhället kräver en säkerhetsklassning.

För riksdagsposter ska det gälla att man exempelvis inte är syskon med högt uppsatta medlemar i maffian, eller över huvud taget har några sådana kopplingar alls.

Om vi ska hantera klanernas, gängens och maffians infiltration. Det ett måste för Sveriges demokrati.

Jag tror detta kommer att vara självklart för en majoritet i Sverige inom kort, kanske redan idag. Politiker kanske inte fattar idag, men väljarna kommer att visa det med valsedeln 2026, och i EU-valet snart.
Senast redigerad av Zoomaliern 2024-03-18 kl. 12:42.
Citera
2024-03-18, 12:52
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemajja--
Håller med dig, "Hexonomen" visst, vi har alla våra egna personnummer och är individer men nog måste man väl i alla fall göra en bakgrundskontroll och en riskbedömning på våra höga ledare nu i infiltrationens tider. Speciellt farligt är det väl när man hemlighåller sådana här uppgifter. O, ja, idag tycks flertal av våra höga politiker använda våra skattepengar till att säkra sig en hög post i näringslivet när de avslutar sitt politiska hyckleri. (Läste just att aktuell riksdagsman också har en post inom Kriminalvården). Vad är infiltration?

En fullt begriplig inställning, särskilt i skenet av en sådan här problematik.

Dilemmat är att riksdagen är vårt högsta beslutande organ, sunda demokratiska principer säger att det är väljarna som bestämmer vem som skall representera dem och samma sunda principer säger att "det skall inte ligga på SÄPO att sortera ut godkända politiker åt oss".

Däremot måste man (vi) då vara som en hök på varje parti som sätter tveksamma personer på valbar plats, och naturligtvis väcker det här släktskapet allvarliga frågor. Har man kriminella släktingar på så nära håll blir det uppseendeväckande att bli utvald av partiet som riksdagskandidat.

Men självsanering är enda vägen att gå, och det kan bara uppnås genom insyn, vakna journalister och att väljarna reagerar på den informationen genom att rösta med fötterna. Att kasta ut en vald riksdagsman kräver att man själv begår ganska allvarliga brott.
Citera
2024-03-18, 12:53
Medlem
När jag läser om brotten i Göteborg så framkommer det ytterligare en aktiv man med samma efternamn som också bor i samma trakter i Stockholm. En tredje bror?
Fyller i åldersgapet ganska bra.
Politikern (48), ovannämnda (41) samt brodern (37).
Citera
2024-03-18, 12:57
Medlem
Tyvärr är det inte större nyhet, vi har en trend i Sverige i dagsläget där spioner och chefer på polismyndigheterna ligger med kriminella och ger information... att det uppdagas och hittas i riksdagen kommer inte som en chock, vare sig han nu arbetade flitigt med att ge bättre liv åt kriminella eller inte.

Vi får troligtvis köpa att släkt och syskon till kriminella vill arbeta hederligt... eftersom annars blir det ohållbart i och med att så många är kopplade till kriminalitet idag.
Citera
2024-03-18, 13:05
Medlem
Zoomalierns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badumts
När jag läser om brotten i Göteborg så framkommer det ytterligare en aktiv man med samma efternamn som också bor i samma trakter i Stockholm. En tredje bror?
Fyller i åldersgapet ganska bra.
Politikern (48), ovannämnda (41) samt brodern (37).

Jag såg det också och gjorde kanske misstaget att tidigare skriva att Kadir Kasigra har två kriminella bröder inom Foxtrot. Han är bror med Mahir, och jag tror att Mahir är bror med 41-åringen. Men det måste inte betyda att Kadir är bror med 41-åringen. Deras pappa kanske har två fruar, eller något sådant upplägg. Eller kusiner kanske...

Eller mer troligt, Kadir Kasigra har två tungt kriminella bröder, men bara en av dem är en känd medlem i Foxtrot och jordgubbens nära vän. Den andre brodern, 41-åringen, sitter inte häktad för något brott som involverar internationell narkotikahandel för någon maffia. 41-åringen är bara en vanlig serierånare och postrånare, så att säga. I alla fall som vi vet.

Man kan inte använda Insikt24 som en källa om man vill samtala med det stora samhället och meningsmotståndare på vänstersidan, men de vidrörde i alla fall detta, utan att detaljerat redovisa för allt: https://insikt24.se/kadir-kasirgas-bror-haktad/

Den enda media och journalister som gräver i detta är "extremhögern." Alla andra låssas som ingenting. Allt är i sin ordning. Inget att se!
Senast redigerad av Zoomaliern 2024-03-18 kl. 13:58.
Citera
2024-03-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomaliern
Det krävs att urgamla instutitioner som LO, där många måste vara medlemar men enbart socialdemokrater får vara ledare, och där enbart ledare får rösta, ersätts med antingen likartade men öppna organisationer, eller helt enkelt utplånas. Socialdemokraterna har som en del av sitt samhällsbyggande projekt under nästan ett århundrande cementerat in i Sveriges grundfundament att de ska ha makten. De har via LO säkrat en evig inkomstkälla. Detta trots att det finns fler SD-väljare i LO än vad det finns S-väljare. Bara 30% av LOs medlemar röstar på S.

Viktiga samhällsfunktioner ska inte vara fastbultade i ett visst politiskt parti. Det är inte demokratiskt.
- - - - - - - - - -
Jag tycker det är dags att tända eldkastaren och göra rent. Kasta ut de korrupta politikerna, cheferna, tjänstemännen. De som delar ut bidrag och tillstånd till organisationer som de själva vet om ägnar sig åt islamism, terrorism, barnaga, böghat, maffia... Ersätt det med en struktur där vi har insyn och där viktiga poster i samhället kräver en säkerhetsklassning.

För riksdagsposter ska det gälla att man exempelvis inte är syskon med högt uppsatta medlemar i maffian, eller över huvud taget har några sådana kopplingar alls.

Om vi ska hantera klanernas, gängens och maffians infiltration. Det ett måste för Sveriges demokrati.

Jag tror detta kommer att vara självklart för en majoritet i Sverige inom kort, kanske redan idag. Politiker kanske inte fattar idag, men väljarna kommer att visa det med valsedeln 2026, och i EU-valet snart.
Min kursivering och fetning. Självklart! Och blåslampa i häcken på varenda jäkel, som inte kör med öppna kort. Var är ni, alla sanningsälskande journalister? Fallet Kasirga är er stora chans att äntligen ta tag i en nyhet av största riksintresse. Eller är ni rädda för repressalier?
Citera
2024-03-18, 13:23
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
S är det parti som har den 3:e största representation av kvinnor bland riksdagens partier.
Du tänker förmodligen på Kristdemokraterna eller Moderaterna.

jag menade mer generellt ute i hela landet

att S knappast är ett arbetarparti

alla socialförsäkringar och skatter är anpassade att gynna en medelklass av tjäsntemän, och kvalificerade hantverkare; detta är kanske inte bara S verk, men iaf 60% deras

tjänar du runt 50.000 i månaden gynns du maximalt av systemet

men S som arbetarparti, alla människor lika värde??

njae, tjänar du 25.000 i månaden vilken är vanligt inom trashanks-proletariatet så missgynnas du kraftigt av systemet

men de röstar på S ändå!

S är ett bekvämlighetsparti

ha ettt standarliv, jobba normalt, konsumera normalt och du gynnas av S

sedan tar S hand om allt såsom politk, vill gärna ha statliga och kommunala "bolag", pådyvla folket en slags folkhems mentalitet , som jag ser som ren bluff

+ att man aktivt vill förstöra för enskilda som är, skulle kunna bli framgångsrika, nere på det personliga planet är det ofta så...

S "hjärna" är det kader av tjänstemän, politiska, opolitiska, även i alla folkliga organisationer
Citera
2024-03-18, 13:25
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Säger jag inte. Det är ingen rättighet att vara förtroendevald. Vi ser ju hela tiden att korruptionen i samhället ökar och ha en kriminell familjemedlem som du fortfarande har kontakt med gör det hela mer problematiskt. Det är min åsikt.

ja du har rätt

man kan svårligen göra karriär om man öht ens känner en kriminell
Citera
2024-03-18, 13:39
Medlem
S håller på att bli ett bekvämlighetsparti för de lata och ett karriärparti för muslimska nysvenskar, exvis Kasiga.
Citera
2024-03-18, 14:15
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
En fullt begriplig inställning, särskilt i skenet av en sådan här problematik.

Dilemmat är att riksdagen är vårt högsta beslutande organ, sunda demokratiska principer säger att det är väljarna som bestämmer vem som skall representera dem och samma sunda principer säger att "det skall inte ligga på SÄPO att sortera ut godkända politiker åt oss".

Däremot måste man (vi) då vara som en hök på varje parti som sätter tveksamma personer på valbar plats, och naturligtvis väcker det här släktskapet allvarliga frågor. Har man kriminella släktingar på så nära håll blir det uppseendeväckande att bli utvald av partiet som riksdagskandidat.

Men självsanering är enda vägen att gå, och det kan bara uppnås genom insyn, vakna journalister och att väljarna reagerar på den informationen genom att rösta med fötterna. Att kasta ut en vald riksdagsman kräver att man själv begår ganska allvarliga brott.

Givetvis ska alla politiker genomgått säkerhetskontroll av relevant myndighet. Vi som enskilda medborgare har ju inte alls den möjligheten, oavsett hur ”hökiga” vi är. Tror man nåt annat lever man nog i en egen liten parallell bubbla till verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in