2024-03-16, 21:21
Medlem
jools72s avatar
Det är ju inte fel. Alla kvinnor är till viss del horor, skillnaden är bara priset.
Citera
2024-03-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

De tycker att ukrainare är priviligierade för att de är vita och därför ok att säga vad som helst om. Som om de inte skulle ha några problem i livet. Deras land är attackerat, kvinnor som flytt hit har sina män kvar i Ukraina. De lär sig svenska på ett år utan SFI och jobbar som städare eller inom äldreomsorgen i väntan på att kunna klara ett språktest så att deras sjuksköterskeexamen ska gälla i Sverige.

Och ja vissa kvinnor hamnar i prostitution, det är en liten minoritet. Det är utsatta människor och jag förstår inte alls det roliga i att skämta om det.
Citera
2024-03-16, 21:23
Medlem
Storstark68s avatar
Skulle uppskatta om slöddren i IFS skickades till Ukraina som minröjare. Det vore det enda vettiga som dessa slemfittor skulle bidra med till det land som de samlat bidrag av i årtionden. Schaas, ni ska bort från Sverige för alltid!
Citera
2024-03-16, 21:25
Medlem
Blattemuslimer är bara sura för att riktiga flyktingar med skäl för uppehåll har kommit och får stöd. Blattemuslimer är bara rena parasiter och kriminella vilket märks i deras attityder och beteende.
Citera
2024-03-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Var just hemma hos en gammal kvinna, ensamboende i ett svenskt medelklassområde.
Hon hade haft besök av en som Elaf Ali i veckan, propert klädd och väldigt trevlig.
Hon tiggde pengar för att hjälpa hedersutsatta unga flickor i Sverige, såna som säljs av sina fäder.
Den gamla kvinnan sa att hon ju kunde ta postgiro-numtet så kunde hon sätta in pengar själv, men det vägrade Elaf, hon skulle prompt ha tillgång till den gamla kvinnans bankkonto.

Låter som ett typiskt griff, ja.

Med "en som Elaf Ali" menar du en flicka med liknande bakgrund och stil, right?

Jag uppfattar att Elaf är omtyckt av de här "medieliberalerna" därför att hon erbjuder en möjlighet att försöka "avdramatisera" frågan om hederskultur och MENA-hedersvåld. I hennes version (utifrån hennes självbiografiska roman) handlar det inte om en konflikt som slutar med att dottern antingen bryter med sin familj eller blir utstött eller dödad av dem pga sitt krav att få behålla rätten till sitt eget kärleksliv, rätten att bestämma över sina egna relationer. Det handlar inte om en rak kulturklyfta på liv och död på det sättet, för i hennes bok lyckas hon i nån mening övertala sin pappa från Irak att förstå henne, och det är naturligtvis en attraktiv vinkel om man vill slippa diskutera hur hedersvåld kan se ut i praktiken i en klankultur.

Och att (som vit svensk) säga till någon som Elaf Ali att "din bok är inte representativ för hur det verkligen ser ut för många invandrartjejer från muslimska kulturerr", det uppfattas nog som mansplaining, översitteri av värsta sorten i media numera. Därmed blir hennes story ett lämpligt alibi för att slippa diskutera t ex Fadime Sahindal som en tragiskt representativ gestalt inom den här frågan.
Citera
2024-03-16, 21:26
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Jag vet vad hon kan dra för skämt. Vad händer om en arab får barn med en zigenare. Barnet blir en lat tjuv.
Fast det är inte ett skämt, det är ren fakta!

OnTopic: Det märks att raketforskare från Mellanöstern är avundsjuka på Ukraina för att deras befolkning är överlägsen jämfört mot dem. Plötsligt känner sig muslimerna undanträngda, ignorerade (måste vara jobbigt för uppmärksamhetshororna)och sanningen kommer fram vilket skräpfolk (90% av befolkningen från Mellanöstern) de är.
Citera
2024-03-16, 21:30
Medlem
vemsfels avatar
Man blir bara upprörd om det är sant. Uppenbart skämt.
Citera
2024-03-16, 21:31
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
På samma sätt som irakiska kvinnor knullar sina familjemedlemmar då.

De har skämtat om sådant också, ja.
Citera
2024-03-16, 21:34
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Den dagen Elaf och andra från den arabiska/muslimska världen drar skämt om koranen, profeten, islam och muslimer på svt lovar jag att bara konsumera program och nyheter från svt.

Då kan du börja göra det på en gång för Elaf Ali skämtade om somalier i avsnittet som sändes innan detta avsnitt.

Det förvånar mig en smula att ukrainare (och svenskar) uppenbarligen är mer lättkränkta än somalier.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-03-16 kl. 22:12.
Citera
2024-03-16, 21:48
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Då kan du börja göra det på en gång för Elaf Ali skämtade om somalier programmet innan.
Jag undrar om detta är något som SVT är stolta över.
Kanske är det ett nytt koncept de tagit fram.
Jag tittar inte på TV så jag vet inte.
Citera
2024-03-16, 21:50
Medlem
Pinsamt program. Pinsamt med araber och annan smuts i tv- rutan. De hatar oss och vår fria livsstil, de älskar sina sharialagar och sina muslimska ledare. Dessa låter vi få babbla i vår tv…. Makalöst.
Citera
2024-03-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
De tycker att ukrainare är priviligierade för att de är vita och därför ok att säga vad som helst om. Som om de inte skulle ha några problem i livet. Deras land är attackerat, kvinnor som flytt hit har sina män kvar i Ukraina. De lär sig svenska på ett år utan SFI och jobbar som städare eller inom äldreomsorgen i väntan på att kunna klara ett språktest så att deras sjuksköterskeexamen ska gälla i Sverige.

Och ja vissa kvinnor hamnar i prostitution, det är en liten minoritet. Det är utsatta människor och jag förstår inte alls det roliga i att skämta om det.
Stereotyperna angående ukrainska kvinnor startade långt, långt före kriget. Sorgligt men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in