2024-03-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Det har varit grovt sedan start.

Nej inte enligt häktningsframställan avseende WK och FV.
Citera
2024-03-16, 18:14
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Så klart är han medveten om hederskulturen. Därför är jag inne på att mötet skulle kunna vara utav en mer oskyldig karaktär som inte ger farhågor att man skulle mista livet.

Japp, håller med. Men vad är det som gör att BO är orolig inför mötet, men väljer ändå att åka dit? Och (om det är planerat) vad är det som gör att han viks ihop i en väska och placeras på ett uruselt ställe (om man antar att de inte ville åka dit för snabbt)?
Citera
2024-03-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Absolut. Men han är ju från Afghanistan och tror samtliga FB-skribenter utgår från att BO vet vad som gäller då det gäller heder (även i utlandet).
nä brottsoffret är inte fr Afghanistan.
Kurd är han.
Att han gick till mötet är mystiskt- han var visserligen orolig men ändå inte tveksam.
Han hade blivit anklagad för våldtäkt o misshandel, men efter förhör släpptes han.
Sedan fick han erbjudandet att prata med dem som stod bakom anklagelserna.
Han gick till mötet- och resultatet blev något värre än prat.
Om man försöker sätta sig in i hans situation..
- har man inte våldtagit el misshandlat
så vill man reda ut det hela.

Men vet man att man är skyldig till våldtäkt o misshandel
så går man välINTE hem till våldtäktsoffret för att prata-
är man skyldig så- vad ska man då prata om- går ju inte prata bort sådant..
Citera
2024-03-16, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Japp, håller med. Men vad är det som gör att BO är orolig inför mötet, men väljer ändå att åka dit? Och (om det är planerat) vad är det som gör att han viks ihop i en väska och placeras på ett uruselt ställe (om man antar att de inte ville åka dit för snabbt)?
Angående väskan. I mitt tycke ser jag det som att paret överlåter helt till dessa två/tre ungdomar att kvitta sig med väskan. Vad som rör sig i deras huvud när dom fått väskan i bagaget på bilen det kan man undra?.
Citera
2024-03-16, 18:19
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hon exfrun. Visste hon om våldtäktshistorien? Och lät honom gå dit.,…hmm
Hon säger att det inte fanns någon konflikt mellan BO och paret så... antagligen visse hon inte om den,
eller också vill hon inte avslöja att hon visste och skyddar därigenom BO.

Tror inte hon berättar hela sanningen.
Citera
2024-03-16, 18:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Angående väskan. I mitt tycke ser jag det som att paret överlåter helt till dessa två/tre ungdomar att kvitta sig med väskan. Vad som rör sig i deras huvud när dom fått väskan i bagaget på bilen det kan man undra?.

Apropå väskan, vems är den?

Handlar det om en sporttrunk av något slag, vem av de namnkunniga är ägare till väskan?
Citera
2024-03-16, 18:22
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborita
Vet ju inte hur det varit i det här fallet, men vet ett annat fall för några år sen där det också var ett ungt afghanskt par där en annan kille skrivit något i en kommentar på Facebook om kvinnan i paret som hade kränkt både henne och hennes pojkvän och det räckte för att de skulle dra med sig en kompis och under knivhot tvinga killen att köra till en annan stad 5 mil bort där ytterligare personer anslöt och misshandlade honom.

Kan det ha varit något så dumt i det här fallet också? Att BO på nåt sätt uttryckt något dumt om MGM1 och att hon hittat på nåt för att hämnas och när det inte godkändes så skulle de "prata" och hade dragit med sig några bröder. Kanske var tänkt som en misshandel, men att han råkade dö och sen behövde de göra sig av med kroppen. Fast samtidigt ändå lite konstigt att trycka ner någon i en väska och dra iväg med den om man ändå hade tänkt att ge sig iväg. Då kunde de ju lika gärna bara lämnat honom i lägenheten istället.

Om de inte tänkt begå mord så hade de inte pre-bokat sin resa till Copacabana.
Citera
2024-03-16, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Handlar det om en sporttrunk av något slag, vem av de namnkunniga är ägare till väskan?
Det finns i alla fall uppgifter om att väskan är svart. (Alltid något).
Citera
2024-03-16, 18:25
Medlem
Lasslys avatar
Citat:

Låter troligt. Men då måste ju paret tillsammans vara totalt obegåvade, utan verklighetsförankring om hur polisen i Sverige faktiskt fungerar. Trots att de bott här i många år så har de missat att Sveriges polis ändå har koll och inte är mutbara (hoppas jag). Totalt hjärnsläpp från paret, naivitet Deluxe eller nåt annat...
Citera
2024-03-16, 18:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

25-åringen tränade ju fotboll…
Citera
2024-03-16, 18:27
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurskur
Nej inte enligt häktningsframställan avseende WK och FV.

I medierapporteringen och där polisen citerats har det varit grovt från start. Sen är det mycket som ändrats sedan dess, t.ex. att det inte längre är ett styckmord. Grovt är med andra ord inget nytt påhitt, snarare något som följt med från tidig rapportering.
Citera
2024-03-16, 18:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det finns i alla fall uppgifter om att väskan är svart. (Alltid något).

En sån här trunk som Växjö Titans använder?

https://www.stadium.se/foreningar/vaxjo-titans-kampsportsforening-medlem.2571424/317954101/nike.academy-team-duff-m.black
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in