2024-03-16, 18:20
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Protest mot SVT 13 April 16.00 Tessinparken
Citera
2024-03-16, 18:20
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
SVT har en förkärlek till folk vars föräldrar är syskon.
Citera
2024-03-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomaliern
Jag kan inte hålla mig från att göra en ren reaktions-post här...

Asvidriga äckliga as!!!

Applåder följer på skämtet.
FY FAN.

Jag ser gärna att alla ukrainska kvinnorna ges svenskt medborgarskap.
Varför skulle de inte få medborgarskap? De är vettiga människor och helt genuint behöver vi mer av sånt i Sverige.

LÄGG NER SVT.
Det får du väl fråga regeringen om?
Citera
2024-03-16, 18:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Naturligtvis borde man kunna skämta om allt, men det är tur för inblandade att det handlar om SVT och ukrainskor.

Den här sortens skämt är sådant som om de skrivits ut på Facebook eller Flashback om andra folkgrupper hade generat att maktfullkomliga och ondskefulla poliser och åklagare hade försökt lagföra och döma för om en artonåring försökt skämta om.

För att vara tydlig är det inte SVT eller Elaf Ali som är problemet med det utan vårt politiserade rättsväsende och de politruker där som för ett krig mot vanligt folks yttrandefrihet. Det finns dock ett problem med SVT: s journalisters dubbelmoral i att de inte kritiserar makten om hur medborgarnas rätt att skämta fritt om överhet och varandra - om de inte är komiker i SVT- program - har inskränkts och straffbelagts.
Citera
2024-03-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Samtidigt censurerar man i Kalle Ankas julafton, där klipps alla stereotyper bort.
Det är väl Disney som är skyldiga till det?
Citera
2024-03-16, 18:25
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det finns väl olika kontext. När man gör det i humoristiskt sammanhang eller om man bara randomhatar på något forum.
Hat eller komik?

Jag kollar runt lite och hittat lite svaga åtal hittills, som tex detta.
Om en arab säger liknande som svenskar så har aldrig ett åtal väckts historiskt.

Åtalet rör att han på sociala medier skrivit:
”Är man man så pissar man på somalierna som sprider död över vårt samhälle, eller så röstar man på miljöpartiet”.
Åklagaren menar att han begick gärningen med uppsåt.
https://expo.se/nyhet/sd-politiker-atalas-for-hets-mot-somalier/
Citera
2024-03-16, 18:25
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

Elaf Ali är själv en hora och tar den i tvåan. Det vet jag med säkerhet då vi har ett en gemensam vän.
Citera
2024-03-16, 18:26
Medlem
Ta av henne pennan men
"Den som sa det han var det"
Vi har ju ingen yttrandefrihet heter det men ibland tydligen får man igenom SVT i alla fall detta.
Citera
2024-03-16, 18:27
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det är väl Disney som är skyldiga till det?

Jo, därför skrev jag man men det sänds i SVT.
SVT kunde gått in och sagt att det är onödigt: -Vi på SVT anser att alla ska få skämta om allt, så länge man driver med stereotyper.
Citera
2024-03-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det är väl bra, det synliggör bara att det inte bara svenskar som är rasister?
Man får höra dagligen hur illa det är med rasism, i skolor, på fotbollsmatcher och arbetsplatser.

Gud va skönt! Trodde det bara jag som var rasist.
min realism säger mig detta.
Citera
2024-03-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jag kollar runt lite och hittat lite svaga åtal hittills, som tex detta.
Om en arab säger liknande som svenskar så har aldrig ett åtal väckts historiskt.

Åtalet rör att han på sociala medier skrivit:
”Är man man så pissar man på somalierna som sprider död över vårt samhälle, eller så röstar man på miljöpartiet”.
Åklagaren menar att han begick gärningen med uppsåt.
https://expo.se/nyhet/sd-politiker-atalas-for-hets-mot-somalier/
Ja någon komiker i vardande tror jag inte vi har att göra med här.
Citera
2024-03-16, 18:30
Medlem
Inhale82s avatar
Klart det skapas svartsjuka i hennes sits när fokus läggs på blonda Europeiska kvinnor för en sekund, som vill arbeta istället för hennes typ av lata bidragsparasiter.

Det skiljer ganska så stort på riktiga flyktingar från Ukraina och lycksökare från MENA.

Hoppas regeringen drar in hela jävla mediastödet till SVT nu en gång för alla.
Varken SD, M, L eller KD lär ju uppskatta att det sänds sån här rasism på TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in