2024-03-16, 15:22
Medlem
Folketstempels avatar
Vi kan hjälpa SVT med skämt som en ukrainare kan dra i programmet. Arabers hedersvåld är alltid kul. Balkongkastning.
Könsstympning är en jättekul muslimsk sport. Vad mer?
Citera
2024-03-16, 15:22
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

Jag reagerade också på det där, SVT utmålar Ukrainskor som prostituerade.

Brottsbalk (1962:700)
8 § Den som i ett uttalande eller i ett annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för en folkgrupp eller en annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet eller uttryck, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter.

SVT begick ett lagbrott, klart som korvspad.
Citera
2024-03-16, 15:24
Medlem
Många araber är väl på Rysslands sida, vi får se hur kaxiga de är när de ukrainska männen kommer till Sverige. Perfekt att sätta in dem som förband i förorterna också.
Citera
2024-03-16, 15:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Vi kan knulla mer utan att ta hit alla världens bottenskrap.
knullas nog tillräckligt här som det är,men vem fan vill tillverka barn,i ett land som snart nog är sämst i europa på allting?
Citera
2024-03-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombauhaupda
knullas nog tillräckligt här som det är,men vem fan vill tillverka barn,i ett land som snart nog är sämst i europa på allting?

Det är moment 22 i Sverige. Vi är snart sämst på allt eftersom vi har haft massinvandring hit.
Citera
2024-03-16, 15:28
Medlem
Humorlösheten gör mig matt.
Svårt att gilla folk i denna tråd mer än komikerna i IFS.
Citera
2024-03-16, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30DagarsKort
Då ser vi alla fram emot skämt om de döda småbarnen i Palestina nästa vecka!
Oj vad balanserat då, not.

Det vore en sak att dra ett skämt om att "x är kebabsvarvare", det andra är mer baserat på hat.

Medan det finns andra som spyr hat på ukrainare så tror jag detta var mer skapat som ett dåligt skämt, meningen var inte att kränka ukrainare, vilket det ändå givetvis blev. Inte rätt gjort anser jag(dom som sänder programmet borde nog inte tagit med det) med tanke på att dom faktiskt flytt krig och alla är olika, prostitution är en världslig fråga snarare än limiterat till något land, det är bara fördomar liksom.
Och vad jag vet så utgör inte ukrainare några problem i det svenska samhället.
Citera
2024-03-16, 15:31
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingla101
Jag reagerade också på det där, SVT utmålar Ukrainskor som prostituerade.

Brottsbalk (1962:700)
8 § Den som i ett uttalande eller i ett annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för en folkgrupp eller en annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse, sexuell läggning eller könsöverskridande identitet eller uttryck, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter.

SVT begick ett lagbrott, klart som korvspad.

Wow du kan verkligen lagen
Du är helt och cyklar ..
Citera
2024-03-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför förstår inte rasister humor, ens om det står i tablån?

Hur behandlades Lars Vilks när han skämtade om muslimer?

Jävla hycklare.
Citera
2024-03-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Hur behandlades Lars Vilks när han skämtade om muslimer?

Jävla hycklare.
Han var inte rolig och det var så vitt jag förstår aldrig hans ambition att vara det.
Citera
2024-03-16, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Oj vad balanserat då, not.

Det vore en sak att dra ett skämt om att "x är kebabsvarvare", det andra är mer baserat på hat.

Medan det finns andra som spyr hat på ukrainare så tror jag detta var mer skapat som ett dåligt skämt, meningen var inte att kränka ukrainare, vilket det ändå givetvis blev. Inte rätt gjort anser jag(dom som sänder programmet borde nog inte tagit med det) med tanke på att dom faktiskt flytt krig och alla är olika, prostitution är en världslig fråga snarare än limiterat till något land, det är bara fördomar liksom.
Och vad jag vet så utgör inte ukrainare några problem i det svenska samhället.

Jag skiter i balansen, jag är trött på glappkäftade och lättkränkta svartskallar som possar på alla andra i sin omgivning men sen börjar grina när en konstnär ritar en rondellhund

Ska man man pissa på ukrainare som blivit anfallna av Rysshoran, då får man fan i mig pissa på barnen i Palestina och rita av Muhammed, lika för alla(h)!
Citera
2024-03-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Han var inte rolig och det var så vitt jag förstår aldrig hans ambition att vara det.

Förstår du inte att humor är subjektivt? Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in