2024-03-15, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Litar inte på några val. De är alla korrumperade.
Folket har aldrig fått styra.
I väst räknas din röst. Problemet är att vanligt folk alltid röstar som idioter starkt påverkade av ett medie-oligopol.

Men vill folk så kan dom vakna upp och rösta på ett riktigt alternativ. Men dessa alternativ blir aldrig kända för folk eftersom media alltid tystar ner dessa.

I slutändan är det ändå bara åttaklövern som sitter representerade i riksdagen.
Citera
2024-03-15, 21:42
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
I väst räknas din röst. Problemet är att vanligt folk alltid röstar som idioter starkt påverkade av ett medie-oligopol.

Men vill folk så kan dom vakna upp och rösta på ett riktigt alternativ. Men dessa alternativ blir aldrig kända för folk eftersom media alltid tystar ner dessa.

I slutändan är det ändå bara åttaklövern som sitter representerade i riksdagen.
Nej vi har två block i Sverige som vill samma sak. Vår röst är lika värd som i USA eller Ryssland.
Tror ryska valet kommer vara mer exakt hur de röstar än i USA.
Citera
2024-03-15, 23:52
Medlem
De ryska valen, Putin behöver inte fuska han är totalt älskad av de allra flesta ryssar. Det verkar vara väldigt svårt att förstå för många i väst men så är det.
Citera
2024-03-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
De ryska valen, Putin behöver inte fuska han är totalt älskad av de allra flesta ryssar. Det verkar vara väldigt svårt att förstå för många i väst men så är det.

Lika älskad som Kim Jong-Un är av det nordkoreanska folket. Nordkorea ska också hålla val i mars i år.

Det är nog svårt att förstå för många i väst, hur totalt älskad Kim Jong-Un är av det nordkoreanska folket.

Citat:
Parliamentary elections were expected to be held in North Korea in March 2024.[1] However, it is considered likely they will be delayed due to a lack of communication from the North Korean government on the subject, possibly due to efforts by Kim Jong Un to pass a constitutional amendment before the elections.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2024_North_Korean_parliamentary_election
Citera
2024-03-16, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Lika älskad som Kim Jong-Un är av det nordkoreanska folket. Nordkorea ska också hålla val i mars i år.

Det är nog svårt att förstå för många i väst, hur totalt älskad Kim Jong-Un är av det nordkoreanska folket.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2024_North_Korean_parliamentary_election

Du visar din okunskap genom den jämförelsen
Citera
2024-03-16, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Du visar din okunskap genom den jämförelsen

Du visar din okunskap om Nordkorea, genom din kommentar. Nordkoreas val genomförs regelbundet, och är precis lika "fria" som Rysslands val.
Citera
2024-03-16, 03:12
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Haha.
Ryssland har inget val. Dom publicerar resultatet av det påhittade valet på telegram där Putin brukar få runt 90% av rösterna. Mest stöd har han givetvis i regioner som han invaderat och plundrat och våldtagit. Ställen som Tjetjenien och Donetsk, där verkar 99,5% älska Putin

Märkligt ändå att demokrati inte nått Ryssland. Tänker hur svårt det måste vara driva ett kriminellt styre.
Citera
2024-03-16, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Du visar din okunskap om Nordkorea, genom din kommentar. Nordkoreas val genomförs regelbundet, och är precis lika "fria" som Rysslands val.
Bra comeback, försök med något originellt nästa gång istället.
Citera
2024-03-16, 07:31
Medlem
Galejans avatar
Jag har precis lika litet förtroende för USA som jag har för Ryssland eftersom jag betraktar båda stormakterna som lika korrumperade, fast på olika sätt. Ingen av dem är ”the good guys” och ingen av dem är ”the bad guys”. Båda två är totalt skrupellösa diktaturer som utan att blinka fängslar eller mördar både sina egna och andras medborgare ifall de tror sig tjäna något på det. Jag föraktar båda två lika djupt.
Citera
2024-03-16, 07:32
Medlem
needAlifes avatar
Hmm, ett land med fria val sedan 1776 eller ett land som sedan man fick "demokrati" 1991 har bombat sitt egna parlament med tusen döda och därefter steg för steg tagit över all makt till förmån för en person?

Alltså, jag tycker den amerikanska politiken av idag är ytterst smutsig, så här såg det absolut inte ut ens gör tio år sedan och det gäller båda sidor men givetvis litar jag mer på USA:s val. Är det ens en fråga? Ryssland vägrar ju dessutom tillträde från oberoende valobservatörer som inte är från Belarus, Syrien och Iran; länder välkända för sin demokrati!

Vill dock brasklappa likt Galejan ovan att de nästan är lika goda kålsupare bägge två. Vad har amerikanerna ens att välja på? Två gubbar som halva befolkningen genuint hatar. Perfekt. Åtminstone har Ryssland fyra kandidater i teorin...
Senast redigerad av needAlife 2024-03-16 kl. 07:35.
Citera
2024-03-16, 10:51
Medlem
Ryssarnas "val" är ju på ett sätt "ärligt" eftersom de åtminstone inte hymlar med att det skulle finnas någon demokrati inblandad. Man kan tro på mycket (olika sorters gudar, andar och demoner, att kommunism gör folket lyckligt etc etc) men att tro på något annat än att Putin blir återvald gör INGEN (Klart troligare att Jesus dimper ner från himlen till påsk).

Vad gäller USA så är det klart knivigare, där är det mer en illusion av att vara demokratiskt och ärligt. Frågan är hur många som verkligen tror på det. Enligt mig är det nog få som skulle säg att "Joe Biden sitter på makten", desto fler skulle nog säg att han är en marionettdocka.

På frågan "Litar du mer på Rysslands presidentval eller USA:s presidentval?" skulle jag personligen säg att jag inte litar på någon, misstron är däremot riktad åt olika håll. Det ena valet är av "ärliga tjuven-karaktär" och den andra är av "trollkarl/illusionist-karaktär".
Senast redigerad av Revolutions 2024-03-16 kl. 10:56.
Citera
2024-03-16, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Litar du mer på Rysslands presidentval eller USA:s presidentval? Motivera gärna ditt svar.

Jag litar mer på valet i USA MEN valet år 2020 i USA gjorde att jag tappade tron på demokratin i USA. Misstänker helt enkelt valfusk som gjorde att fel person blev president. Biden blev president pga fusk.

Kanske är jag oinformerad och tror på falska grunder att presidentvalet i Ryssland är ett skämt. Vill lägga till att Vladimir Putin verkar vara en utomordentlig ledare dock. Jag skiter i den ryska diktaturen eller vad den är. Den har gett en bra man, Vladimir Putin, stora möjligheter att göra bra saker för Ryssland och för ryssarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in