2024-03-15, 19:29
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Detta är ingen tillfällighet att det är
en sosse. Rättare sagt så är det ett samhälles problem att sossarna under
mängder av år låtit landet infiltreras på en mängd poster som utgör kärnan av styret för landet.
En jävla katastrof.

Det är så i varenda kommun, ivf de största, dessutom så har dessa nysvenskar fått förtur på alla vanliga kommunala tjänster.
Citera
2024-03-15, 19:35
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
För vissa positioner i bolag eller regering/riksdag är det en säkerhetsrisk att ha grovt kriminella närstående. Även i mer vanliga tjänster blir det mer och mer vanligt att man får svara på frågor om man kan befaras bli utsatt för påtryckningar etc av ekonomisk eller annan art.

Helt riktigt. Att ha en gängkriminell bror innebär absolut problem vid en säkerhetsprövning. Att ljuga om eller undanhålla information om att man har en gängkriminell bror är inte heller en bra idé.
Jag vet inte vilka utskott den här personen sitter i, men har har han varit ohederlig vid en säkerhetsprövning är skandalen ett faktum.
Senast redigerad av flesh-flute 2024-03-15 kl. 19:40.
Citera
2024-03-15, 19:38
Medlem
Zoomalierns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad är problemet kan någon sammanfatta ffs?

Följande är problem:
1. Han "visste inte" någonting om sin brors koppling till Foxtrot.
2. Han kan utsättas för påverkan av det kriminella gänget Foxtrot. Även tidigare då han arbetade inom fångvården.
3. Aftonbladet låssas att de ägnar sig åt grävande journalistik när det de ägnar sig åt är skademinimering för sossarna
4. Det är också ett problem med kulturkrocken mellan den svenska kulturen där man inte är skyldig för det brorsan gjort, och den kurdiska mellanösternkulturen där man förväntas dra nytta av sina bröders affärer.

Han kommer förmodligen att komma undan om det inte bevisas bortom allt tvivel att punkt 1 faktiskt är en lögn.

Jag tycker ju att även punkt 2 innebär problem. Det luktar starkt av "möjliggörare" här, termen som SÄPO använder. Punkt 4 är ett samhällsstrukturproblem som är större än denna skandal.
Senast redigerad av Zoomaliern 2024-03-15 kl. 19:41.
Citera
2024-03-15, 19:40
Medlem
Mindbusinesss avatar
Intressanta samtal på släktmiddagen: ”Hur går affärerna käre bror?”
Till Aftonbladet säger riksdagsmannen att han känner till häktningen:
– Han är min bror, vi träffas på familjehögtider men mer än så är det inte. Vi har valt olika vägar i livet. Jag har valt min väg där jag vill påverka samhället till det bättre, han har valt sin. Jag kan inte ta ansvar för hans val och hans gärningar.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ny-offensiv-mot-ismail-abdos-narmaste-krets/
Citera
2024-03-15, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det förändrar ingenting, i ett demokratiskt
samhälle så behöver du inte stå till svars för vad ditt syskon gör. Detta har inget med S ideologi eller politik att göra.
Politik är en FÖRTROENDEBRANSCH. Jag förstår att du inte begriper problemet med kriminella så nära makten över ditt miserabla liv, men vi andra kräver bättre av dem som är satta att styra över vår vardag. Du behöver dock inte svara, du är för korkad för att kunna tas på allvar.
Senast redigerad av Gopnikk 2024-03-15 kl. 19:44.
Citera
2024-03-15, 19:43
Medlem
otellos avatar
Kris är väl att ta i, men absolut olämpligt.
Citera
2024-03-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det förändrar ingenting, i ett demokratiskt
samhälle så behöver du inte stå till svars för vad ditt syskon gör. Detta har inget med S ideologi eller politik att göra.
Nya tider nu när ni importerat klanvälde, deal with it! Idiot
Citera
2024-03-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Politik är en FÖRTROENDEBRANSCH. Jag förstår att du inte begriper problemet med kriminella så nära makten över ditt miserabla liv, men vi andra kräver bättre av dem som är satta att styra över vår vardag. Du behöver dock inte svara, du är för korkad för att kunna tas på allvar.
Känner du personen i fråga?. Alla behöver inte
vara tighta med sina släktingar.
Men så långt sträcker sig inte din horisont.
Du utgår kanske från ditt eget liv, och tror att
alla har samma relation till sina syskon och släktingar
Senast redigerad av mangne 2024-03-15 kl. 19:54.
Citera
2024-03-15, 19:57
Medlem
S är redan cementerad som partiet som etablerade islamister och terrorister i Sverige.

Allt nu är bara en följetång på det.
Citera
2024-03-15, 19:58
Medlem
Fyfan!! Ut med alla jävla svartskallar. Det enda dom är ute efter är att införa Islam i vårt land!!
Citera
2024-03-15, 19:59
Medlem
Högsta hönset inom infiltrationen är ju pensionär nu men han måste väl ha varit den som öppnade svängdörrarna inom S, för bättre kriminalpolitik för kriminella går väl knappast att skapa och genomföra under flera decennier utan att vara infiltratör med medlöpare.

Arma Sverige
Citera
2024-03-15, 20:00
Medlem
Frontlinjens avatar
Helt klart lämpligt att alla riksdagsledamöter måste säkerhetsprövas/registerkontrolleras. Om någon fastnar i kontrollen får man ta nästa på listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in