Citat:
Ursprungligen postat av
Meadowsheart
Är det ens fastställt att detta är BO?
Frågan du ställer är välmotiverad då ingen faktauppgift har läckt ut ifrån den sekretessmarkerade utredningen.
Inför att jag skrev inlägget nedan (som din fråga avser) så samlade jag bl.a. ihop den info som media refererat till.
En fråga som jag vill informera både dig och tråden om, är att media samfällt har meddelat att BO var 37 år när han avled.
Personen Kh4led A var född den 8/10 och skulle då ha varit 36 år o 5 mån när han ev. bragtes om livet.
När media t.ex anger att någon är i 40-årsåldern, så vet vi ju att de kan vara c:a 37-43.
Här konstaterade samtlig media att BO var 37 år.
Vi får väl se vilka fakta som framkommer med tiden, men eftersom jag hatar trådsanningar så vill jag med detta inlägg komplettera ett svar på din fråga ovan!
Citat:
Ursprungligen postat av
PreciousStones
BO K.A.har flyttat runt 17 ggr sedan han kom till Sverige 2017.
I nästan två år (sedan 220701) har han varit skriven i en studentbostad med 1 rum + kokskåp på 22 kvm i Haninge söder om Sthlm.
Visserligen fick han plats i väskan, men jag betvivlar starkt att han skulle nöja sig med att bo utan frysskåp, garderober, badkar m.m. Troligen sova i en bäddsoffa som tar upp en stor del utav det enda rummet.
Jag tror att han bara varit skenskriven där för att möjliggöra för en partner att uppbära bostadsbidrag m.m.
Endast 1 utav de 5 företag som han är suppleant i redovisar någon omsättning för 2023.
Jag känner mig övertygad om att det dessutom handlar om hanteringen av smutsiga pengar som antagligen har hanterats till nackdel för den kvinnliga MGM. Det bolag som hon äger och BO är suppleant i heter Poct0r AB.
Om BO skulle ha bjudit hem den 13 år yngre kvinnan (MGM) för att diskutera hennes bolag som han är suppl. i, så kanske han erbjöd henne att sova över i sin 1:a i den sena timmen?
Betvivlar att denne Irakier visste vad ordet "medgivande" betyder inom sv. lagstiftning avseende sexualbrottsmål.
Oavsett mina hypoteser i inlägget, så är det inte någon människas rätt att ta lagen i egna händer, men om BO var en ostraffad våldtäktsman så får det iaf inte mig att gråta!