2024-03-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Är det fel BO då tro? Man undrar ju ändå varför han var så eftersökt på Mrkoll då (innan han nämndes här alltså).
Troligtvis pga folk har sökt via det sätt jag beskrivit i en annan tråd. Googlat ratsit och datum för när personen registreras avliden.

Men, jag säger inte att det inte är rätt person. Dock går det helt emot hur ratsit registrerar folk avlidna. Datumet där brukar vara det datum de får in uppgiften, som sagt. Vilket alltså inte behöver betyda att personen dog då. Aldrig sett att de ändrar datumet bakåt, om personen hittas senare än förmodat dödsdatum.
Citera
2024-03-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Alla i den trappuppgången är inflyttade samma datum, gissningsvis ett nybygge. Jag tror inte att den svenska mannen har med saken att göra, antingen har han eller familjen K skrivit i fel lghnr i folkbokföringen el nått. Gissar jag.

Så kan det vara, fast har blivit fel lägenhetsnummer då. Men mamman och bröderna flyttade iaf från Nacka bara kort tid innan mordet då.

Nån skrev att lägenheten där var såld.
Citera
2024-03-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag noterar att du och dina kollegor tror det.
Det är dock inte så det fungerar - precis som det inte heller fungerar tvärtom, att för att du är häktad är du skyldig.
Att du låtsas ha en 100% kunskap om olika domare är för övrigt hysteriskt komiskt.

I det här fallet begärdes han inte häktad - så er "kunskap" om domare är helt irrelevant, det är åklagare ni får flumma in er på.
Eftersom jag inte kan säga vilken domstol jag oftast verkar i kan jag inte namnge någon.
Du verkar sakna kunskap om vem som beslutar om någon skall häktas efter att en åklagare begärt någon häktad.
Du snackar bara goja hunden.
Citera
2024-03-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Killgissar du nu? Domare?
Nej, drygt 18 års erfarenhet
Citera
2024-03-14, 20:56
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Är det ens fastställt att detta är BO?
Frågan du ställer är välmotiverad då ingen faktauppgift har läckt ut ifrån den sekretessmarkerade utredningen.

Inför att jag skrev inlägget nedan (som din fråga avser) så samlade jag bl.a. ihop den info som media refererat till.

En fråga som jag vill informera både dig och tråden om, är att media samfällt har meddelat att BO var 37 år när han avled.
Personen Kh4led A var född den 8/10 och skulle då ha varit 36 år o 5 mån när han ev. bragtes om livet.
När media t.ex anger att någon är i 40-årsåldern, så vet vi ju att de kan vara c:a 37-43.
Här konstaterade samtlig media att BO var 37 år.

Vi får väl se vilka fakta som framkommer med tiden, men eftersom jag hatar trådsanningar så vill jag med detta inlägg komplettera ett svar på din fråga ovan!

Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
BO K.A.har flyttat runt 17 ggr sedan han kom till Sverige 2017.

I nästan två år (sedan 220701) har han varit skriven i en studentbostad med 1 rum + kokskåp på 22 kvm i Haninge söder om Sthlm.
Visserligen fick han plats i väskan, men jag betvivlar starkt att han skulle nöja sig med att bo utan frysskåp, garderober, badkar m.m. Troligen sova i en bäddsoffa som tar upp en stor del utav det enda rummet.
Jag tror att han bara varit skenskriven där för att möjliggöra för en partner att uppbära bostadsbidrag m.m.

Endast 1 utav de 5 företag som han är suppleant i redovisar någon omsättning för 2023.
Jag känner mig övertygad om att det dessutom handlar om hanteringen av smutsiga pengar som antagligen har hanterats till nackdel för den kvinnliga MGM. Det bolag som hon äger och BO är suppleant i heter Poct0r AB.

Om BO skulle ha bjudit hem den 13 år yngre kvinnan (MGM) för att diskutera hennes bolag som han är suppl. i, så kanske han erbjöd henne att sova över i sin 1:a i den sena timmen?
Betvivlar att denne Irakier visste vad ordet "medgivande" betyder inom sv. lagstiftning avseende sexualbrottsmål.

Oavsett mina hypoteser i inlägget, så är det inte någon människas rätt att ta lagen i egna händer, men om BO var en ostraffad våldtäktsman så får det iaf inte mig att gråta!
Citera
2024-03-14, 20:59
Medlem
Qaas avatar
Nu är ju denna tråden rätt så bitig, så jag frågar på ren chansing. Finns det bilder på de involverade? GMs och BO
Citera
2024-03-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Nu är ju denna tråden rätt så bitig, så jag frågar på ren chansing. Finns det bilder på de involverade? GMs och BO
Vem BO är finns ingen säker uppgift på.
Citera
2024-03-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborita
Så kan det vara, fast har blivit fel lägenhetsnummer då. Men mamman och bröderna flyttade iaf från Nacka bara kort tid innan mordet då.

Nån skrev att lägenheten där var såld.

https://www.hemnet.se/salda/lagenhet-2rum-jarlaberg-nacka-kommun-diligensvagen-38-3429842977392123895

Ja finns bara en tvåa på 63m2 på bottenplan som de kallar våning 1 av 5. MGM har ju lghnr 1002.

https://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/56K2ECLJVIE9B7LV Så här är planlösningen från en tidigare försäljning. Det står på Hemnet att den legat där men togs bort "Borttagen den 18 september 2023
Diligensvägen 38 har troligtvis blivit såld" men det kan ju gälla en annan tvåa på 63m2 någon annanstans i huset. Det finns en tvåa på varje våningsplan men orkar inte kolla inflyttningsdatum på grannarna med.
Citera
2024-03-14, 21:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Eftersom jag inte kan säga vilken domstol jag oftast verkar i kan jag inte namnge någon.
Du verkar sakna kunskap om vem som beslutar om någon skall häktas efter att en åklagare begärt någon häktad.
Du snackar bara goja hunden.
Nej, du leker något du inte är.
Jag saknar inte kunskap - du tycks göra det - den första instansen är åklagaren .. om inte åklagaren begär häktning så kan inte domstolen fatta beslut kring häktning.

Du behöver söka ett nytt alter ego där du kan låtsas vara slamsugare, rörmokare eller något .. fast du vet sannolikt lika lite om de professionerna som du vet om juridik och hur det fungerar.

Trevligt att du gick så all-in så du avslöjade dig direkt .. Mupp
Citera
2024-03-14, 21:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Om jag då följer lagen och han kom på ny identitet 2017 har, som jag förklarat tidigare, han inte hunnit bli svensk medborgare år 2022 då ansökan lämnas in efter att man vistats lagligen 5 år i landet och handläggningstiden i genomsnitt är två år. Saker och ting stämmer inte. Men nej, han är inte utesluten som BO, men inte heller bekräftad som BO och han verkar vara vid liv.

Nja…oklart vilka livstecken du hänvisade till…
…men BO Ako verkar då inte vara mycket vid liv längre.
Citera
2024-03-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nja…oklart vilka livstecken du hänvisade till…
…men BO Ako verkar då inte vara mycket vid liv längre.
Vi vet fortfarande inte om han är BO...
Citera
2024-03-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Frågan du ställer är välmotiverad då ingen faktauppgift har läckt ut ifrån den sekretessmarkerade utredningen.

Inför att jag skrev inlägget nedan (som din fråga avser) så samlade jag bl.a. ihop den info som media refererat till.

En fråga som jag vill informera både dig och tråden om, är att media samfällt har meddelat att BO var 37 år när han avled.
Personen Kh4led A var född den 8/10 och skulle då ha varit 36 år o 5 mån när han ev. bragtes om livet.
När media t.ex anger att någon är i 40-årsåldern, så vet vi ju att de kan vara c:a 37-43.
Här konstaterade samtlig media att BO var 37 år.

Vi får väl se vilka fakta som framkommer med tiden, men eftersom jag hatar trådsanningar så vill jag med detta inlägg komplettera ett svar på din fråga ovan!
Trodde vi hade uteslutit KA som BO?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in