2024-03-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Färjebiljetter? Är väl bilväg hela vägen ut.
Ja det är bilväg!
Citera
2024-03-13, 22:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Jorge Torres var också en vuxen man, och kom ner (levande och frivilligt) i en resväska utan problem. Förstår inte riktigt vad du menar?
Jag tittar på min resväska nu, öppnad och uppfälld. Kollar med tumstock, får min överkropp med huvud plats på längden? Inte i närheten...
Om jag platt viker ihop underben, överkropp och resten, får min kropp plats på bredden? Nix

Liksom inget jag känner för att diskutera om; är man min size, glöm det. Är man pytteliten, tydligen. Men i en kabinväska? Tror jag när jag ser det...
Citera
2024-03-13, 22:26
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tittar på min resväska nu, öppnad och uppfälld. Kollar med tumstock, får min överkropp med huvud plats på längden? Inte i närheten...
Om jag platt viker ihop underben, överkropp och resten, får min kropp plats på bredden? Nix

Liksom inget jag känner för att diskutera om; är man min size, glöm det. Är man pytteliten, tydligen. Men i en kabinväska? Tror jag när jag ser det...

Åklagaren har ju inte riktigt definierat vad han/hon menar med "hel kropp". De kan ju anse att den inte är styckad då allt hänger (typ) ihop, (även om det endast är i skinn å senor). Tror de vill undvika ordet styckmord om de kan för att lugna medierna och alla spekulationer som blir när folk hör det ordet. Bara en gissning.
Senast redigerad av Lassly 2024-03-13 kl. 22:30.
Citera
2024-03-13, 22:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Åklagaren har ju inte riktigt definierat vad han/hon menar med "hel kropp". De kan ju anse att den inte är styckad då allt hänger (typ) ihop, (även om det endast är i skinn å senor). tror de vill undvika ordet styckmord om de kan för att lugna medierna. Bara en gissning.
Kanske så, men oavsett får man inte kroppen i någon liten väska
Citera
2024-03-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurskur
Jag skrev tidigare att brottsplats_stockholm på instagram skrivit att BO är en 37-årig man från Upplands-Väsby. Jag försökte kolla om jag kunde hitta något utifrån den informationen och när man kollar på mest eftersökta person i Upplands-Väsby på Mrkoll så dyker det upp en 37-årig man som heter *ko H*meed *bbas
*= A

Jag vill var tydlig med att jag inte har någon som helst aning om det finns ett samband mellan honom och BO men undrar om någon här vet om det kan göra det eller om det finns någon annan anledning till att den mannen hamnar på topplistan i Upplands-Väsby på Mrkoll?
På den personens fb finns en livshändelse "träffade Ank* Be*jer". Ank* har tidigare hetat Be*jer *bbas i efternamn och dom bodde tillsammans tom hösten 2021 enl MrKoll. Det stämmer ju in på att han har en ex-fru. *ko har också en bil, stämmer också in på BO.

*kos födelsedag är 2 januari, även det något som talar för att det kan vara bo. Många invandrare har 1/1 som födelsedag, när 1/1 är "fullt" går man vidare till 2/1 osv (https://sverigesradio.se/artikel/7293962)
Citera
2024-03-13, 22:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Fastna inte nu bara. Det har gått illa förr sånt där…
Citera
2024-03-13, 22:34
Medlem
Citat:
Färjebiljetter? Är väl bilväg hela vägen ut.

Man åker två färjor, såna gula bilfärjor, om man åker från Vaxholm. Går mycket snabbare än att åka genom stan om man åker norrifrån.
Citera
2024-03-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här har vi nog svaret på hur mannen fått plats i en väska som inte var en resväska:

DN

"– Jag skulle inte använda mig av begreppet styckmord. Vi har en kropp och den är hyfsat intakt. Det finns allvarliga skador på kroppen men det är en hel kropp, säger åklagare Cecilia Tepper till DN."
//
" Nu skriver Åklagarmyndigheten att mannen hittades i väskan."

https://www.dn.se/sverige/misstankta-kande-offret-pa-varmdo-sedan-tidigare/

Av detta något mystiska sätt att förneka styckmord, men ändå flagga för att det kan vara felaktigt att använda sig av begreppet, anar jag att kroppen åsamkats skador som underlättat att få ner den i väskan. Inte styckad, men "åtgärdad".

Detta kan väl ha skett genom att man hoppat eller på annat sätt knäckt leder, allt för att slippa blodbad i lgh?

Här nedan länk till en man som dog i en resväska. Den är dock av större modell. Enligt kvinnan ska mannen själv krupit ner i väskan under en lek.

https://www.youtube.com/watch?v=lcFHvmqt0Z8
Om det är så man har gjort så kan han ju ha fått plats, men det är ju oerhört makabert att göra så!
Citera
2024-03-13, 22:38
Medlem
JSpuns avatar
Jag vet, jag vet, jag vet, jag vet... 'läs sidorna'..

Men alltså, det är så mycket olika diskussioner, många sidor bakåt - och min adhd '😵‍💫', haha

Har någon hittat bilder, sociala medier, på dom olika GM och BO?
Citera
2024-03-13, 22:39
Medlem
Mice.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillypilly
Kan detta vara mannen i paret? Samma namn som i häktningsframställan samt bor i nacka.

https://www.facebook.com/Faridvaziri143

Har jag missat något? Är inte namnen maskade i häktningsframställan?
Citera
2024-03-13, 22:43
Medlem
Citat:
På den personens fb finns en livshändelse "träffade Ank* Be*jer". Ank* har tidigare hetat Be*jer *bbas i efternamn och dom bodde tillsammans tom hösten 2021 enl MrKoll. Det stämmer ju in på att han har en ex-fru. *ko har också en bil, stämmer också in på BO.

*kos födelsedag är 2 januari, även det något som talar för att det kan vara bo. Många invandrare har 1/1 som födelsedag, när 1/1 är "fullt" går man vidare till 2/1 osv (https://sverigesradio.se/artikel/7293962)
Det här var klart intressant! Ako ser inte å stor ut heller!
Citera
2024-03-13, 22:44
Medlem
Lasslys avatar
Citat:

Bra detektivarbete måste jag säga. Snyggt. Det som skulle kunna tala emot är väl Ank*s ålder (59 år), BO var ju 37 år, men hon kanske är en riktig puma . Sen står det också på hennes facebook, en livshändelse från 2011, att hon träffade Ak* Abb*s, han kom väl till Sverige flera år efter 2011? (Men här kan jag minnas fel)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in