2024-03-13, 21:40
Medlem
Jag skrev tidigare att brottsplats_stockholm på instagram skrivit att BO är en 37-årig man från Upplands-Väsby. Jag försökte kolla om jag kunde hitta något utifrån den informationen och när man kollar på mest eftersökta person i Upplands-Väsby på Mrkoll så dyker det upp en 37-årig man som heter *ko H*meed *bbas
*= A

Jag vill var tydlig med att jag inte har någon som helst aning om det finns ett samband mellan honom och BO men undrar om någon här vet om det kan göra det eller om det finns någon annan anledning till att den mannen hamnar på topplistan i Upplands-Väsby på Mrkoll?
Citera
2024-03-13, 21:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du kan vika dig platt så din överkropp är parallell med dina ben... kanske. Ska vi testa?

Här har vi nog svaret på hur mannen fått plats i en väska som inte var en resväska:

DN

"– Jag skulle inte använda mig av begreppet styckmord. Vi har en kropp och den är hyfsat intakt. Det finns allvarliga skador på kroppen men det är en hel kropp, säger åklagare Cecilia Tepper till DN."
//
" Nu skriver Åklagarmyndigheten att mannen hittades i väskan."

https://www.dn.se/sverige/misstankta-kande-offret-pa-varmdo-sedan-tidigare/

Av detta något mystiska sätt att förneka styckmord, men ändå flagga för att det kan vara felaktigt att använda sig av begreppet, anar jag att kroppen åsamkats skador som underlättat att få ner den i väskan. Inte styckad, men "åtgärdad".

Detta kan väl ha skett genom att man hoppat eller på annat sätt knäckt leder, allt för att slippa blodbad i lgh?

Här nedan länk till en man som dog i en resväska. Den är dock av större modell. Enligt kvinnan ska mannen själv krupit ner i väskan under en lek.

https://www.youtube.com/watch?v=lcFHvmqt0Z8
Senast redigerad av notknapparen 2024-03-13 kl. 21:44.
Citera
2024-03-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Offret var visst irakier och de kommer väl i olika storlekar?

165,4 cm är meddellängden för en Irakier enligt Wiki, så om man utgår ifrån det så borde man kunna pressa ner det mesta i en väska utan att stycka den tycker jag.
Citera
2024-03-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Och kanske för att motorcrossåkaren uppgett att han såg en arm i väskan! Men det kanske visar sig vara helt fel! Svara du som verkar veta: Låg det kroppsdelar i väskan eller ej ??

Men herregud, vad är det för fel på dig? Sluta spamma med massa trams om den där jävla armen. Armen låg ju för fan i väskan TILLSAMMANS med kroppen som armen också SATT PÅ. Dvs ingen är styckad och den som öppnade/kollade väskan såg en arm sticka fram och sprang sen därifrån. Dvs armen SOM SITTER FAST PÅ KROPPEN SOM LIGGER I VÄSKAN.
Snälla nån.
Citera
2024-03-13, 21:43
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Offret var visst irakier och de kommer väl i olika storlekar?
Står i media att hans utsprungen är Afghanistan, kan dock ha bott i Irak.
Är uppgiften om Irak från media eller tråden?
Citera
2024-03-13, 21:58
Avslutad
Citat:
Hur många hedersmord känner du till som är kopplade till väskor?

Visst, det kan vara hedersmord, men ganska ovanligt MO i så fall.

Jamen pular man ned en död människa i en väskjävel som inte är en resväska fattar du väl hur jävla paj kroppen måste ha varit. Det gör du inte mot någon om
den inte har gjort något jääävligt fult mot dug. Det är ju inte en femma röka som är borta direkt...
Citera
2024-03-13, 22:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här har vi nog svaret på hur mannen fått plats i en väska som inte var en resväska:

DN

"– Jag skulle inte använda mig av begreppet styckmord. Vi har en kropp och den är hyfsat intakt. Det finns allvarliga skador på kroppen men det är en hel kropp, säger åklagare Cecilia Tepper till DN."
//
" Nu skriver Åklagarmyndigheten att mannen hittades i väskan."

https://www.dn.se/sverige/misstankta-kande-offret-pa-varmdo-sedan-tidigare/

Av detta något mystiska sätt att förneka styckmord, men ändå flagga för att det kan vara felaktigt att använda sig av begreppet, anar jag att kroppen åsamkats skador som underlättat att få ner den i väskan. Inte styckad, men "åtgärdad".

Detta kan väl ha skett genom att man hoppat eller på annat sätt knäckt leder, allt för att slippa blodbad i lgh?

Här nedan länk till en man som dog i en resväska. Den är dock av större modell. Enligt kvinnan ska mannen själv krupit ner i väskan under en lek.

https://www.youtube.com/watch?v=lcFHvmqt0Z8
Så är det säkert men jag har svårt att föreställa mig hur det går till; med styckning ja men hel kropp... ingen aning
Citera
2024-03-13, 22:04
Medlem
Kan detta vara mannen i paret? Samma namn som i häktningsframställan samt bor i nacka.

https://www.facebook.com/Faridvaziri143
Citera
2024-03-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillypilly
Kan detta vara mannen i paret? Samma namn som i häktningsframställan samt bor i nacka.

https://www.facebook.com/Faridvaziri143
ja.verkar vara han.
Citera
2024-03-13, 22:14
Medlem
Om det visar sig sant att han är våldtäktsman förtjänade han sitt öde! Helt rätt hantering. Man får ta saken i egna händer när rättsystemet är ett skämt
Citera
2024-03-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, och BO är en vuxen man... om han var 140 och jag fick kapa de senor, muskler etc som gör att det inte går att vika kroppen platt... möööjligen
Jorge Torres var också en vuxen man, och kom ner (levande och frivilligt) i en resväska utan problem. Förstår inte riktigt vad du menar?
Citera
2024-03-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milkshake
Men herregud, vad är det för fel på dig? Sluta spamma med massa trams om den där jävla armen. Armen låg ju för fan i väskan TILLSAMMANS med kroppen som armen också SATT PÅ. Dvs ingen är styckad och den som öppnade/kollade väskan såg en arm sticka fram och sprang sen därifrån. Dvs armen SOM SITTER FAST PÅ KROPPEN SOM LIGGER I VÄSKAN.
Snälla nån.
Men det har ju kommit fram så sent som idag! Fram tills dess trodde alla inklusive jag, att det hade legat kroppsdelar i väskan. Herregud människa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in