2024-03-13, 20:20
Medlem
Känns som KA är fel BO just nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck

Det är blattar som vanligt inblandade. Vad käftar du om?

Du får läsa längre tillbaka om du är intresserad av vad vi diskuterade tidigare gällande "styckmordet".

Sen får du gärna vara trevligare i tonen om du ska tilltala mig igen gosse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Knappast. Samsonites största... men nej

Det var nog helt manglat för att de skulle få ihop detta scenario.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Är jag hemsk för att jag skratta åt det där? Jag är 155cm…. Jag får nog plats i en stor resväska om jag tänker efter, speciellt med tanke på överrörlighet.
Om du kan vika dig platt så din överkropp är parallell med dina ben... kanske. Ska vi testa?
Citera
2024-03-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Ja, all fakta kommer snart komma fram, jag tror kanske inte att man planerat att mörda utan snarare att situationen har urartat, nog för att man kan vara korkad i planering men hur är man skapt om man planerar att mörda någon hemma i sin egen lgh framför ögonen på sina egna barn, det känns för mycket även för den här begåvningsreserven. Så man råkar ha ihjäl BO, första åtgärden är att få ut honom ur lgh, man tar fram en resväska, kanske bryter ben, armar och nacke så att han ska få plats, sedan tar man offrets bil plus egen bil och beger sig ut mot Värmdö och dumpar väskan på första bästa ödsliga plats och en av dom hoppar ner och drar in väskan i skogen medan dom andra två åker och parkerar offrets bil för att sedan vända tillbaks och plocka upp den som tog hand om väskan, man har tagit med offrets mobil för att det ska framstå som att han har lämnat parets lgh för egen maskin och åkt ut till Värmdö, alt man är så korkade att man inte förstår att mobilen lämnar digitala spår, sedan åker man hem tar det man behöver, packar in barnen i bilen och åker söderut, alternativt tar tåget. Om paret har fyra dagars försprång så kan dom ha hunnit ta sig till säker mark.

Du förutsätter att barnen lever?
Jag hoppas de återfinns välbehållna, men inget förvånar mig längre ...
Senast redigerad av DEF1 2024-03-13 kl. 20:51.
Citera
2024-03-13, 20:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Har dom haft ett förhållande? I så fall är det väl relativt vanligt att det sker upprepade våldtäkter i ett förhållande, när det väl händer. I dont know.

Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Måste bara nämna att det faktiskt är möjligt att vara med om våldtäkt/våldtäkter och att man av rädsla inte vågat anmäla och kanske fått modet att göra det mycket längre fram. Eller att omgivningen inte kunnat ge det stöd och sen hjälp flickan/kvinnan behövt. Att någon som man berättat för senare kanske erbjudit att hjälpa till och att man då vågat!

Om man är under hot eller känner sig tvingad eller faktiskt varit kär, för man kan trots att man är ett par eller kär, bli våldtagen! Så kan det vara svårt att säga eller berätta.

Nu vet vi ju inte om det här är sant eller inte men vi kan aldrig veta vad den kvinnan har varit med om. Det kan vara sant, det kan vara påhitt.

Men alla som inte anmäler på en gång är inte lögnare.

Absolut, så kan det inte sällan vara!

Hur det nu än ligger till, så är det något skumt runt hela historien (bolagen), ex hustruns beskrivning av BO och (de icke anmälda?) våldtäkterna och hur BO sedan lurats i en fälla för att slutligen hamna dumpad en väska.

Mycket vågat med tanke på att man sedan behöver fly hals över huvud (?) till annat land med två små barn som också blivit vittnen till något så hemskt. Man kan ju bara hoppas att de varken hörde/såg eller förstod.

Jag tror att någon lurat någon på pengar, men det är förstås en gissning.
Sedan hur bolagen har med det hela att göra?
Citera
2024-03-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Kan du länka ratsit sidan?

Notera att det inte är klarlagt att personen är BO.
Eller inblandad överhuvudtaget.

Citera
2024-03-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Ja ni har ETT fall ni håller fast vid och rör till tråden med. Detta var ingen styckning.

Det räcker nu.

Blanda inte in mig i era diskussioner. Jag bara korrigerade med det fall jag kom på.

Rykten florerade i början m a a tidningsrubriker.
Citera
2024-03-13, 20:49
Medlem
Är det parets gemensamma barn???
Citera
2024-03-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Är det parets gemensamma barn???

Det är frågan! Men även var finns barnen nu? Känns oroligt detta!
Citera
2024-03-13, 20:54
Medlem
notknapparens avatar
Ser nu att anhöriga hade kontakt med den mördade mannen den 7/3:

""Mordet misstänks ha skett i slutet av veckan. I ett pressmeddelande skriver åklagarmyndigheten att anhöriga senast hade kontakt med 37-åringen torsdagen den 7 mars. När de därefter inte fick tag på honom kontaktade de polis den 9 mars, som då inledde ett ärende om misstänkt människorov."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/unga-paret-jagas-for-mord-vet-inte-var-barnen-ar/

Samtidigt är det ju just den dagen, torsdagen 7/3 som exet inte fick tag på mannen:

"Mannens ex-fru berättar att de ofta hade kontakt med varandra. De pratade flera gånger i veckan, och han umgicks ofta med henne och hennes barn.

Men från torsdagen fick hon inte tag i honom, och när hon inte hade fått tag i honom på lördagen åkte hon ut och letade efter honom.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8GG23/man-hittad-mordad-pa-varmdo-anhoriga-om-sorgen-forkrossade

Vilka anhöriga hade kontakt med honom på torsdagen och när?

Exet beskriver ju oron så här:

"En kvinna som varit gift med den mördade mannen uppger att det var hon som anmälde honom försvunnen. Enligt henne hade de tät kontakt trots att de var skilda.

– Vi pratade på telefon nästan varje dag och träffades varje vecka. Vi hade alldeles för tät kontakt för att det skulle vara normalt att han var borta så länge. Jag blev snabbt orolig, och kände: Det här är illa, säger hon
."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ex-fruns-oro-nar-mannen-forsvann-det-har-ar-illa/
Citera
2024-03-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du kan vika dig platt så din överkropp är parallell med dina ben... kanske. Ska vi testa?
Haha! Jag nämnde väl att jag har överrölighet? Jag böjde mig precis sittandes över mina ben, kommer med huvudet på golvet mellan smalbenen 🤫🫢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in