Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Ryssarna har ca 5000 på lager! Vad har Ukraina? Förstår inte riktigt hur ni fortfarande kan gå runt och tro att Ukraina kan komma ut vinnande från detta krig.. jag ser bara mörker för dom. Dom kommer ju ingenstans sen offensiven i somras.. men verkar även dessa områden gå till Ryssland igen. Sen Avdiivka på det!
Ukraina hade ändå en hel del tanks innan kriget, de tog över en hel del tanks när ryssarna fick balle i början av kriget i deras enorma kolonner. Sen måste du komma ihåg, det är i Ukraina som det mesta know-how har legat i soviet, exempelvis t-34an. Men de har förstått att drönare är ett vinnande koncept som kan spränga både tanks, båtar och människor i luften. Den egentliga anledningen till att Ukraina förlorade avdiviika är att vädret var dåligt, men ha förtröstan min kära menea (du som i början av kriget tyckte det var så synd om kvinnor och barn men älskade att ryssar startade ett krig och bokstavligt talat våldtog kvinnor), ty ukrainarna så uppfinningsrika de är kommer hitta på något för att förhindra dåligt väder.
Om inte de gör det, så gör de det med hjälp av väst.
Nu när jag läser om ditt inlägg så låter du precis som han i sagan om ringen, grima ormtunga, som likt dina herrar försöker förmå väst att tro att allt är förlorat.