2024-03-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Putin föredrog ju innan toalettbesöket att Biden sitter kvar istället för att Trump blir president. Jag tror det var under Sucker Carlson-intervjun.

Jag tror de ärade debattörerna här är dåliga på att bedöma Trump.

Trump ger Ryssland ett erbjudande. Tar dom inte detta erbjudande så går Trump all in för att hjälpa Ukraina.

Lets fracking. "Drill-baby-Drill"

Ett absolut minsta krav lär vara att ryssarna drar sig tillbaka från Kherson och Zaporizhzhia oblasts. Kanske kanske skulle Ukraina gå med på något då om de kände sig tvingade.
Tror dock inte på det här.
Citera
2024-03-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ryssen kommer inte kunna hålla ut länge mot väst, de bränner sina reserver.
Två år till och deras ekonomi kommer vara rejält körd i botten
Så länge kommer inte Ukraina och väst kunna hålla ut mot Ryssland, max ett halvår sedan är det slut.
Citera
2024-03-12, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fr.o.m. i år, alltså. Det blir sammanlagt fyra. Sen är det naturligtvis inte hugget i sten.

Nej det blir sammanlagt två plus att vi är inne på det tredje krigsåret.
Citera
2024-03-12, 19:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det kommer aldrig att gå.. Ukraina är körd!!!
Landet har inte ens tillräckligt med folk som kan kriga längre… och värre kommer det att bli ju längre tiden går..

Källa: ”ryska nyheter” eller?
Citera
2024-03-12, 19:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det har ändrats sen sist, Ryssland har dragit ner på exporten rejält sen januari och de kan inte dra igång den hur lätt som helst om oljefält behövt stänga ner. Det tog Ryssland 30 år att få igång alla oljefält som stängdes ner när Sovjetunionen kollapsade, de hade fått igång de sista precis innan invasionen började.
Ja, vem vet. Egentligen misstänker jag att statsfinanserna är det minsta problemet för dem i längden. Den litauiska rapporten kom f.ö. också fram till att ryssarna kör snik-stilen i Ukraina och snålar på allt.
Citera
2024-03-12, 19:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Inte meningslöst men totalt idiotiskt.

Så länge det inte är meningslöst är det väl rimligt att fortsätta?
Citera
2024-03-12, 19:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthemis
Nej det blir sammanlagt två plus att vi är inne på det tredje krigsåret.
Ja, dåså. Då är det väl inget att orda om. Eller? Verkligen sensationellt att skriva en rapport om att ryssarna klarat sig ekonomiskt under 2022/2023.
Citera
2024-03-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Putin föredrog ju innan toalettbesöket att Biden sitter kvar istället för att Trump blir president. Jag tror det var under Sucker Carlson-intervjun.

Jag tror de ärade debattörerna här är dåliga på att bedöma Trump.

Trump ger Ryssland ett erbjudande. Tar dom inte detta erbjudande så går Trump all in för att hjälpa Ukraina.

Lets fracking. "Drill-baby-Drill"
Nä Trump kommer att ge Ukraina ett erbjudande där det innebär att all hjälp och stöd från USA avslutas.
Citera
2024-03-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ryska försvarsministeriet har släppt bilder på ytterligare en HIMARS som sprängs:

https://www.bitchute.com/video/VFRYLGZzgYFv/

Dom missade ju.
Citera
2024-03-12, 19:21
Medlem
raskenss avatar
Häftigt om det stämmer och är frivilliglegionen i Ryssland. Då har dom massivt med pansar att svinar runt med

https://twitter.com/andysch64494719/status/1767589098774990975?s=46&t=Vah3JXV31B9lXwZOK5gF7w
Citera
2024-03-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ryssarna har ca 5000 på lager! Vad har Ukraina? Förstår inte riktigt hur ni fortfarande kan gå runt och tro att Ukraina kan komma ut vinnande från detta krig.. jag ser bara mörker för dom. Dom kommer ju ingenstans sen offensiven i somras.. men verkar även dessa områden gå till Ryssland igen. Sen Avdiivka på det!

Ryssland hade snarare ca 3500 stridsvagnar i lager i hyffsat skick i slutet av oktober. Om de reparerar 120 /månad innebär det att de borde ha ca 3000 kvar nu. Det räcker ett par år till på sin höjd. Rimligtvis har Ryssland använt de i bäst skick först (nästan alla stridsvagnar förvaras utomhus). Det innebär att det kommer bli svårare och svårare att reparera de återstående vagnarna.

https://twitter.com/HighMarsed/status/1717970333259464838

Det här är alltså baserat på satellitbilder på ryska förvarings och reparationsbaser. Det är vår bästa uppskattning. Samma twitteranvändare har även räknat andra vapensystem (det finns annat än stridsvagnar som kan ta slut först).
Citera
2024-03-12, 19:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ja precis, jag har också läst det.. tycker på riktigt synd om dom! Dom får inte ens hjälp med det allra nödvändigaste och sen Zelensky förväntar sig att dom ska leverera resultat... nä jag ser inga tecken alls på det kommer vända! Jag sa samma sak förra året också.... folk som tror att Ukraina kommer vinna detta krig verkar leva i någon slags illusion..

Var har ni bägge läst det? Det står ju i media, som jag nyss länkade till, att Ukraina har både ingenjörssoldater och maskiner:

https://www.flashback.org/sp87644602
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in