2024-03-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vad ni säger i tråden är inte särskilt relevant.. jag lyssna på dom som kan detta ämne mer! Fler olika håll säger samma sak..

Vilka då
Citera
2024-03-12, 17:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Kriget började 2013-2014... det som sedan hände 2022 var en del av Ukrainas upprustning kring Donbas och gjorde så det hela eskalera med trupper som rustade upp på Ryska sidan.. kolla länken jag skickade tidigare med Baud han går igenom detta på enkelt sätt så du förstår.

Precis, Ryssland invaderade, men tio år senare finns fortfarande det fria Ukraina.
Citera
2024-03-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ryska syltryggar lägger benen på ryggen så fort det går

Alexey Baranovsky, representative of the Freedom of Russia Legion, said that the Kursk region can expect a "difficult night". He also added that Tetkino remains under their control.
According to him, the Russian policemen were the first to flee the village, followed by the military. Currently, the intensity of fighting has subsided.
https://twitter.com/NOELreports/status/1767578239701045371

Ukraina förlorade ett par dussin stridsvagnar och hundratals soldater på det vansinniga anfallet mot Ryssland. Är det bra eller?
Citera
2024-03-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Hur går det med invasionen av Ukraina? Hävdade inte ni rysshoror att ni vunnit häromdagen?

Ryssland vinner minst en gång i veckan ungefär. Iaf om man ska tro Equinox800.
Citera
2024-03-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Kanske 10% är stationerad i Ukraina. Dröm vidare.
Du får nog räkna, alternativt kolla källa igen för att se om ditt påstående ens är rimligt.
Citera
2024-03-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så ryska armén är på 5 miljoner man?
Ja dom sitter och väntar på rätt läge i uralbergen..
Citera
2024-03-12, 17:20
Medlem
Citat:
Nej jag gråter inte.. jag tänker bara på oss i väst och vad konsekvenserna blir. Ni krigshetsare verkar inte riktigt vilja att kriget ska stanna i Ukraina.

Alla som stödjer Ukraina är fredshetsare, vill att Ryssland ska sluta anfallskriga och att människorna ska få leva i fred.
Alla som stöder Ryssland, som du, är krigshetsare och vill att ukrainare, i synnerhet ”etniska ryssar” i Donbas ska fortsätta att mördas av ryssarna.
Citera
2024-03-12, 17:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryssen lägger ut lite bilder från det störtade transportplanet nu. Ren skrot kvar bara. Fortfarande har man inte sett någon förklaring till "olyckan" dock.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1767581670138376302
Citera
2024-03-12, 17:25
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Lars Wilderäng tramsar på som vanligt.

Men alltså, så illa kan det inte vara. Finns inga tecken på att Ryssland har det minsta intresse av att omvandla halva centraleuropa till lydstater. Ser det som en bluff tills jag motbevisas.

Det kan med tanke på att Putte kallar Sovjetunionens fall för förra århundradets största fiasko.

Lavrov har en gång på ett möte i Munchen kallat Berlinmurens fall för olaglig
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2024-03-12 kl. 17:28.
Citera
2024-03-12, 17:25
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Vad ni säger i tråden är inte särskilt relevant.. jag lyssna på dom som kan detta ämne mer! Fler olika håll säger samma sak..

Tiltu i sin bur,
fortsätter att kackla i en lur,
med sin vranyo och maskirovka,
spelandes på sin balalajka,
väntar i sängkammaren hos hussen i kreml på en rundtur.

moskvas Tiltu var öknamnet på Aino Kallio som spred sovjetisk krigspropaganda under vinter- och fortsättningskriget genom radiosändningar.
Tiltu generellt var ett nedsättande öknamn på de kvinnliga finsktalande propagandisterna varav de tre mest kända var moskvas tiltu, petroskois tiltu och leningrads tiltu.

Låt oss börja använda detta ärefyllda namn på de ryssvänner som sprider sin dynga på denna forum.
Citera
2024-03-12, 17:26
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ryssen lägger ut lite bilder från det störtade transportplanet nu. Ren skrot kvar bara. Fortfarande har man inte sett någon förklaring till "olyckan" dock.

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1767581670138376302

Dom själva påstår det är en fågel som sugits in i motorn.
Men vem vet, dom ljuger ju om allt.
Citera
2024-03-12, 17:27
Medlem
Citat:
Nja Lancaster var ju där och rapportera en hel del.. verkade som Ukraina hade flytt hals över huvud därifrån lämna en del NATO vapen efter sig och till och med svenska vapen.. samtidigt som västmedia pumpade ut nyheter om att Ukraina tagit byn. Svårt att veta vad man ska tro är det gäller västerländsk media.. tror man ska avvakta ett tag!
"Infiltrate Ukrainian Frontline Positions With Russian assault Team On Kharkov border!!"https://www.youtube.com/watch?v=26eTvTKqRUE&t=1074s

Ett rejält bakslag för Ryssen kan jag inte riktigt se det som!

Lancaster stödjer ryssarnas massmord på människor i Donbas och ägnar sig åt att föra propaganda för detta.
Ingen figur jag skulle sätta någon tilltro till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in