2024-03-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Förlusterna ska ha varit stora tydligen.. tror detta kommer gå lika bra som det gjorde i Belgorod för nått år sedan.

Det är ändå märkligt att dom kan göra detta.

Det är ett tecken, förmodligen kommer inom 10 år fler minoriteter att börja slåss mot centralmakten i Moskva. Det går utför.
Citera
2024-03-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja de ryska förlusterna var stora och till sist tvingades de fly och lämnade mängder med tunga vapen efter sig.
Ett rejält bakslag för ryssen!

Nja Lancaster var ju där och rapportera en hel del.. verkade som Ukraina hade flytt hals över huvud därifrån lämna en del NATO vapen efter sig och till och med svenska vapen.. samtidigt som västmedia pumpade ut nyheter om att Ukraina tagit byn. Svårt att veta vad man ska tro är det gäller västerländsk media.. tror man ska avvakta ett tag!
"Infiltrate Ukrainian Frontline Positions With Russian assault Team On Kharkov border!!"https://www.youtube.com/watch?v=26eTvTKqRUE&t=1074s

Ett rejält bakslag för Ryssen kan jag inte riktigt se det som!
Senast redigerad av Menea 2024-03-12 kl. 15:30.
Citera
2024-03-12, 15:32
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Nej jag gråter inte.. jag tänker bara på oss i väst och vad konsekvenserna blir. Ni krigshetsare verkar inte riktigt vilja att kriget ska stanna i Ukraina.

Ryssland startar krig mot Ukraina som försöker försvara sig och du kallar de som stöttar Ukraina för krigshetsare, bara lägg ner det löjliga Putin-narrativet.
Citera
2024-03-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fast saken är ju att massan aldrig joinar. Den accepterar gladeligen sakernas tillstånd. Nya herrar? Vad gör väl det.

Nä. Man får ta detta för vad det är. Ett störningsmoment.

Det är nog precis vad det är. ”Valet” börjar väl på fredag.

Jag tror inte att mycket kommer att hända och ryzzarna verkar ju helst vilja tiga ihjäl den här typen av händelser och direktiv om detta lär ha gått ut till trollfabriken så våra små troll kommer nog bara med lite sporadiskt gnäll. Inget ska ju få störa pruttlers stora seger. Den, däremot, kommer de att trumpeta om både här och där.

Sedan är det väl snart dags för ”rapporter” om utslagna F16. De brukar ju komma i god tid innan leveransen.
Citera
2024-03-12, 15:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Kul att de anföll med bla en stridsvagn med EU-flagga!😂😂
Nej det var deras egna flagga, den är blå med vit text.
Citera
2024-03-12, 15:33
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej, utifrån Associationsavtalet som EU av "nödvändighet" måste pådyvla Ukraina. Kryddat med stort antal miljarder blev det möjligt att få folkligt majoritetsstöd för det. Nu var det även kryddat med en mängd förbehåll där Donbas såg sig som förlorare (och som även skulle få stora negativa konsekvenser för Ryssland). Då sett till enbart ekonomi.

Ok. Blir väl lite OffT.

Men till att börja med...EU med yttre gränsskydd hos varje land, skulle omöjligt kunna kombineras med fri gräns mot Ryssland i Ukraina.
Det tror jag alla förstår. Eller?

Jag skulle kunna skriva en textvägg, men detta är fel tråd.
Citera
2024-03-12, 15:34
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ska man hoppas på en rysk luft eller amfibielandsättning?

Oavsett vad kommer Ukraina att skjutna ned antingen en massa flygplan eller båtar!

Nästan så att man hoppas att de försöker göra nått sånt dumt!
Tror inte kreml vågar sig på nåt sånt, dom inser sina begränsningar. Det tog ju 6 månader av uppladdning vid Ukraina, det slutade med en stor Barbecue-kollonn utanför Kiev, dom är värdelösa, relativt sett.
Citera
2024-03-12, 15:34
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Nja Lancaster var ju där och rapportera en hel del.. verkade som Ukraina hade flytt hals över huvud därifrån lämna en del NATO vapen efter sig och till och med svenska vapen.. samtidigt som västmedia pumpade ut nyheter om att Ukraina tagit byn. Svårt att veta vad man ska tro är det gäller västerländsk media.. tror man ska avvakta ett tag!
"Infiltrate Ukrainian Frontline Positions With Russian assault Team On Kharkov border!!"https://www.youtube.com/watch?v=26eTvTKqRUE&t=1074s

Ha ha Lancaster! 😂😂😂
Litar du på den mannen är det synd om dig! Att han skulle varit där är ju helt befängt? Hur lättlurad är du ?
Citera
2024-03-12, 15:38
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:

Lancaster?

Då vet man att det är vranyo
Citera
2024-03-12, 15:41
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fast saken är ju att massan aldrig joinar. Den accepterar gladeligen sakernas tillstånd. Nya herrar? Vad gör väl det.

Nä. Man får ta detta för vad det är. Ett störningsmoment.
Du har förmodligen rätt, men hoppet är det sista som dör hos mig
Citera
2024-03-12, 15:43
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Det skulle då förklara varför myndigheterna kräver att folk inte filmar militären eller träffar från projektiler och drönare.
De vill väl inte att videos visar springande ryssar som gör taktisk manöver bakåt
https://liveuamap.com/en/2024/12-march-authorities-in-kursk-region-of-russia-announced
Snyggt, tack för relevant länk! Självklart ska ryssen försöka mörka, annat hade det varit om det var filmer på putinistas som gav sig på frihetskämparna
Citera
2024-03-12, 15:46
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Den fria ryska legionen behöver ju mat när dom är inne i Ryssland. Som jag ser det kan dom inte upprätthålla några försörjningslinjer.

Det är bra grabbar, inget snack om det, men är dom inne i Tetkino måste dom snabbt tyvärr råna ICA-butikerna för att få mat.

Men visst är det bra att dom sprider oro. Jag tror dom drar sig tillbaka om några dagar.

Alternativet är att dödas så tror också de åker över gränsen igen. Måste säga att de är väldigt modiga som vågar sig på räderna.

Deras ledare Ceasar var med i Russian Imperial Movement enligt Google:
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Imperial_Movement
En organisation som inte erkänner Ukraina. Antar att han bytt åsikt.

Deras kompisar i Russian Volunteer Corps är raka motsatta: "The RVC say they believe in self-determination for Russia's various ethnic minorities and "want to see a smaller, ethnic Russian state"." De vill typ avsluta det ryska imperiet så att de blir av med alla blatte-kaukasier som bor i ryska kärnområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in