2024-03-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vad snackar du om? Det kallas försvarslinjer ifall Ryssen pressar på.

Ja, de är så taskiga, de där Ukrainarna. Dumma och inte snälla. Slå tillbaka… Försvara sig… Hur tänkte de där.

Bara för att de har indikationer på att ryzzland planerar en offensiv finns det ju ingen som helst anledning att bygga försvar. De kunde ju bara ge upp så att våra små ryzztroll får som de vill och kan gå tillbaka till att tjafsa om vaccin, rymdödlor och Estonia.
Citera
2024-03-12, 14:48
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Speciellt som de just nu riggar ett fejkval igen. Som de kommer använda som ursäkt för att ta över moldavien.
Ryzzen får väl svårt att få trupp dit?, dom är ju tämligen odugliga, klarar väl inte nån luftlandsättning av större format.
Citera
2024-03-12, 14:50
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ryska försvarsministeriet har släppt bilder på ytterligare en HIMARS som sprängs:

https://www.bitchute.com/video/VFRYLGZzgYFv/

Det visa sig vara en decoy.

https://twitter.com/astraiaintel/status/1767530201083158898?t=6Dp1F-JhY8eOKjexmhGKnA&s=19
Citera
2024-03-12, 14:57
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Extremt intressant intervju med Jacques Baud om olika frågor om denna konflikt och vad han tror om hur länge kriget kommer fortsätta...
Jacques Baud är en tidigare schweizisk militär och expert på strategisk underrättelse, terrorism och östra Europa.

Western sanctions against Russia are creating news alliances between the "bad guys” https://www.youtube.com/watch?v=ELyWmB8NU88&t=1928s

Intressant att du tar upp denna Jacques Baud.

Du anser honom som trovärdig?
Varför då?
Citera
2024-03-12, 14:57
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Och snart har Ryssarna tagit tillbaka Robotyne.. som var sådan enorm vinst och typ den enda vinsten Ukraina gjorde under sin offensiv.. du vet den där offensiven dom gjorde sådan PR för och trailer osv.. förberedde dom sig inte i månader inför den? Detta skulle bli en sådan gamechanger? Hur ser det ut idag..? hur långt har dom kommit? vilka områden har dom åstadkommit under detta halvår? inte ett skit typ.. Samtidigt släpar Ukrainska armén in nya män från gatorna och skickar dom till fronten och många av dom männen gör allt för att flyr från landet för att slippa tvingas ...
The Ukrainian men fleeing the draft: ‘Not everyone is a warrior’ - BBC World Service Documentaries https://www.youtube.com/watch?v=ANxo0gBM6GM.. känns lyckat det här! Snart är det sommar igen..

För att återigen dra in en Wagner-referens (kompositören, inte den misslyckade amatörgruppen), it ain't over til the fat lady sings.

Nu kanske du försöker ta ton i hopp om att det ska ta slut, men det är en annan fet kärring som avses.
Citera
2024-03-12, 15:01
Medlem
Citat:
Vad ska dom göra åt saken? Ryssen använder Iranska, kinesiska och nordkoreanska vapen i Ukraina. Så gråt mer när Ukraina slår tillbaka med avancerade vapensystem som varken Ryssarna själva eller deras allierade kan producera.

Nej jag gråter inte.. jag tänker bara på oss i väst och vad konsekvenserna blir. Ni krigshetsare verkar inte riktigt vilja att kriget ska stanna i Ukraina.
Citera
2024-03-12, 15:02
Medlem
Den fria ryska legionen behöver ju mat när dom är inne i Ryssland. Som jag ser det kan dom inte upprätthålla några försörjningslinjer.

Det är bra grabbar, inget snack om det, men är dom inne i Tetkino måste dom snabbt tyvärr råna ICA-butikerna för att få mat.

Men visst är det bra att dom sprider oro. Jag tror dom drar sig tillbaka om några dagar.
Citera
2024-03-12, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Den fria ryska legionen behöver ju mat när dom är inne i Ryssland. Som jag ser det kan dom inte upprätthålla några försörjningslinjer.

Det är bra grabbar, inget snack om det, men är dom inne i Tetkino måste dom snabbt tyvärr råna ICA-butikerna för att få mat.

Men visst är det bra att dom sprider oro. Jag tror dom drar sig tillbaka om några dagar.

Förlusterna ska ha varit stora tydligen.. tror detta kommer gå lika bra som det gjorde i Belgorod för nått år sedan.
Citera
2024-03-12, 15:09
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Och snart har Ryssarna tagit tillbaka Robotyne.. som var sådan enorm vinst

Hur kan man kalla det "Enorm vinst" att ta över en obebodd skithåla mitt på en åker??

Och kom inte och säg att det är befriat, för alla utom en familj drog när ryssen dagligen bombarderade byn 2022.

Ukraina har hållit Ryssen upptagen i 2 år från att ta över 200 bombade villor. Stor humör ärligt talat.
Citera
2024-03-12, 15:14
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Kikade in på rebellryssarnas Telegram, snajdiga videos på flyende Putinister måste jag ändå säga. Hoppas dom lyckas bättre än Wagner, ryssarna har ju en given historik och vana vid revolter och statskupper - hoppas fan dom kan rulla till Moskva och knacka på dörren. Enligt telegramkanalen är dom några hundra, behövs inte många och sen så joinar den krigströtta folkmassan som förhoppningsvis kan täppa till truten på alla Z-ombies.
Citera
2024-03-12, 15:15
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Det visa sig vara en decoy.

https://twitter.com/astraiaintel/status/1767530201083158898?t=6Dp1F-JhY8eOKjexmhGKnA&s=19
Dessutom missade de decoyen! 😂😂😂
Citera
2024-03-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Hur kan man kalla det "Enorm vinst" att ta över en obebodd skithåla mitt på en åker??

Njaa tydligen var det viktigt strategiskt för Ukraina.... Robotyne and other important places to look out for!! 6 månader sedan..https://www.youtube.com/watch?v=6LcBVHDF3v0
Senast redigerad av Menea 2024-03-12 kl. 15:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in