2024-03-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Village People är originalartisten.

Ja du har rätt !
Citera
2024-03-09, 22:49
Medlem
Bögarna från Norge var helt överlägsna
Citera
2024-03-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOMATJI104
Jag gick å knoppade vann Norge i Swedkii?

Du missade inget. Totalt uruselt alltihop.
Citera
2024-03-09, 22:50
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Ser inte vad problemet är? Det är ju norrmän bara?

Bara den lilla detaljen att Norge inte är samma land som Sverige. Två norska medborgare vinner och vi låter det bara ske som om allt är frid och fröjd. Säkert trevliga killar, men riktigt pinsamt att det sker. Hade det varit moldavien eller valfritt litet pissland som tar in en utländsk artist så kanske det är ok, men nu har vi ju en stolt musiktradition och låter hela tävlingen bli free for all.
Citera
2024-03-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Är det inte riktigt pinsamt att två norrmän vinner den svenska melodifestivalen? Kan inte tänka mig något liknande hade varit accepterat i Norge. Tänk er någon som Danny Saucedo vinna den norska melodifestivalen. Han hade fått ägg kastat på sig i direktsändning. Där hade det protesterats och sprudlat med svenskförakt i många år framöver. Men i Sverige är det helt ok två norrmän vinner tydligen.

Norge har något som Sverige och flertalet svenskar helt tappat bort, stoltheten!
Vi kan väl tacka Löfven och Reinfeldt för det som med sitt svammel helt lurade skjortan av många svenskar.
Citera
2024-03-09, 22:51
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Sverige är väl ett av de länder som vunnit Eurovision flest gånger? Så nånting gör vi rätt.

Ja det är konstigt. Vi borde kunna prestera bättre än så.

I Sverige är det årets TV-händelse. I övriga Europa är det väl mest ett bi-program som endast ett fåtal tittar på.
En släkting till mig i Tyskland sa att det visades på någon obskyr b-kanal som nästan ingen brydde sig om.
Att bunkra upp med pretzel och öl inför mello-lördag existerar liksom inte där.
Men sanningshalten i det vet jag inte.
Citera
2024-03-09, 22:51
Medlem
Dalulvens avatar
Tvillingarna är vanligtvis väldigt duktiga, men det var den blekaste vinnaren på många år.

Hörde nyss låten, men minns inget av den. Hette den Forgettable?
Citera
2024-03-09, 22:52
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Vinnarlåten är forgettable.

Spelar däremot inte så stor roll i år. Högst osannolikt att vinna ESC 2 år i rad (även om det hänt förr). Bättre att visa upp norrmän än annat patrask. Så får Europa glömma norrmännen och så skickar vi en mer välarbetad låt 2025 istället.

God kväll på er! Sura inte för länge ikväll.
Bra poäng där! A, precis. Vi vann förra året. I år får annat land vinna!
Citera
2024-03-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetRektMate
Låter exakt likadant

Nja, däremot är der jävligt likt the Weekends "I cant fel my face" när de sjunger på andra versen. Låter exakt likadant.
Citera
2024-03-09, 22:53
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Inget ont om baggarna men denna låten måste väl vara det absolut sämsta vi någonsin skickat?

Stjärnorna(1994) med Roger Pontare och Marie Bergman va jävligt dålig.
Citera
2024-03-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Gutter, tror jag det heter, inte guter (det är gotlänningar). Oavsett, just nu gillar vi Norge i Sverige och hatar Danmark. Men de (i Norge) verkar också gilla oss så man kan ju förstå varför också. Personligen gillar jag norrmän hundra gånger mer än danskar. De är sexigare faktiskt, Norrthug är väldigt sexig till exempel. M.m. Har också bara extremt positiva erfarenheter av norrmän, de få jag träffat har varit 10 /10.

Just det gutter, tänkte jag på.
Möjligt du har rätt. Har du erfarenhet av danskar? Trevliga tycker jag i Köpenham, speciellt där i Kristiania
Citera
2024-03-09, 22:56
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har Benjamin afrikanskt påbrå? Hur?

Too Late for Love - John Lundvik (2019) - Afrikan
Move - The Mamas (2020) - Afrikaner
Voices -Tusse (2021) - Afrikan

Hold Me Closer -Cornelia Jakobs (2022) - Vit
Tattoo - Loreen (2023) - Afrikan (Nordafrikan)

Det är ju afrikaner 4 av dom senaste 5 åren.

Tror du Engrosso också är afrikan? Eller vad menar du? Det är väl Pernilla Wahlgrens unge? Trollar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in