2024-03-09, 07:01
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Varför har dom inte röstning om att vi ska med i Nato?
Vi har haft röstning om mycket annat som eu,vänstertrafik,kärnkraft osv.

Det inte råder vare sig politisk eller opinionsmässig större oenighet om ett svenskt medlemskap.

Därmed är en folkomröstning mest slöseri med skattemedel.

Det har röstats om detta.
11 september röstade vi svenskar hur riksdagsmandaten skulle fördelas.
Inga NATO negativa partier fick mandat att avbryta Sveriges ansökan.
Så fungerar representativ demokrati.
Citera
2024-03-09, 07:23
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Vore slöseri. 80% stödjer Nato så varför skulle vi behöva rösta?

För övrigt kan jag säga att jag har aldrig varit så stolt över att vara svensk som jag är idag.
Citera
2024-03-09, 07:47
Medlem
Torsuss avatar
När jag såg ceromonin där Ulf överlämnade ansökan tänkte jag på att den synen stack nog Magdalena jävligt mycket i ögonen. Hon hade naturligtvis viljat vara den personen som stod där och frotterat sig...!
Och efteråt dragit någon feministisk smörja om att den är en stor dag, inte bara för Sverige utan också för kvinnor...

Det svider nog hårt för henne att hon nu är helt marginaliserad!
Citera
2024-03-09, 08:10
Medlem
ThinkRightlys avatar
Nu borde vi genast skicka alla våra Gripenplan till Ukraina.
Gör det bara. Hur svårt kan det vara.
Citera
2024-03-09, 08:12
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag är inte med i NATO, jag identifierar mig som självständig och ovaxxad. Ni som identifierar er som NATO-hjon får bli de som kastar sig under ryssbomber när det blir dags.

Vilket är ditt alternativ då? Neutralitet och leva på andra?
Citera
2024-03-09, 08:48
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Hur jävla många gånger ska den här frågan ställas.
Man håller bara folkomröstningar när det är väldigt tight mellan ja/nej sidorna, vad är det med det som är så svårt att förstå?
Citera
2024-03-09, 08:50
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Att se svenska freds se rött över det här, gör mig glada.
Den gruppen och andra skitrörelse har förgiftat debatten i flera år.
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Kvällens Aktuellt inledes med orden ”Sverige är inte längre alliansfritt”istället för "sverige är nu med i Nato så man kan undra om SVT är en del av svenska freds och verkligen uppfyller de krav som ställs på SVT som en del av det svenska totalförsvaret.
Otroligt pissljummet i jämförelse med hur Sveriges NATO medlemskap behandlas i andra länders nyheter.
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Skulle varit så intressant, om det funnits journalister värda namnet, ifall dessa freds- och kommunisttomtar fick besvara frågan;
”-Vilka argument/ diplomati anser ni hade hjälpt gentemot Hitler/ Stalin/ Pol Pot/ IS?”

Det finns korkade individer och så finns det farligt korkade. De sistnämnda bör man hålla koll på. Men det gör nog SÄPO redan.
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Dessa quislingar är sannolikt betalda av Kreml för att fortsätta sabotera och framföra desinformation i Putins agenda. Särskilt bör Säpo kika på Sv Freds som genom sin Putin-megafon Kerstin Bergeå fanatiskt orerar om "samtal" med fienden samt underkastelse genom nedrustning. Håkan Svenneling är naturligtvis stressad över att Nato försvarar civila handelsfartyg mot Vänsterpartiets terroristkumpaner i Röda havet. Att (V) stödjer terroristerna i Hamas, Huhti och Hizbollah är ingen hemlighet.

Dessa element är ett genuint hot mot rikets säkerhet och ett hot mot världsfreden.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/kritik-mot-natointradet-varlden-behover-motsatsen
– Med den ökade spänningen och den ökade militariseringen är det en värld som skulle behöva det motsatta, säger Kerstin Bergeå, ordförande i Svenska freds.

Hon vill hellre se satsningar på diplomati, förebyggande, och på att bygga bort konfliktorsaker så krigen inte behöver bryta ut.

V och MP har varit emot medlemskapet sedan dag ett.

– Vi riskerar nu att dras in i andras krig och konflikter, säger Håkan Svenneling, riksdagsledamot för Vänsterpartiet till SVT.
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd

Som vore det ännu sjuttiotal: Sveriges Television SVT såg i sin direktsändning ikväll till att allra först av allt ha i förväg bjudit in Svenska Freds till studion för att ösa galla.

Att femteollonare, kommar och naZZar grinar ikväll, gör oss upprymda.

Skål, svenskar!

Kippis på er, svennar! Välkomna i klubben, än en gång! Även Det goda samhället förbluffas storligen över SVT:s val av studiogäster.

SVT bjöd in Svenska freds att kommentera Nato-inträdet
https://detgodasamhallet.com/2024/03/08/hittat-pa-natet-svt-bjod-in-svenska-freds-att-kommentera-nato-intradet/
Senast redigerad av Ördög 2024-03-09 kl. 09:00.
Citera
2024-03-09, 08:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
När jag såg ceromonin där Ulf överlämnade ansökan tänkte jag på att den synen stack nog Magdalena jävligt mycket i ögonen. Hon hade naturligtvis viljat vara den personen som stod där och frotterat sig...!
Och efteråt dragit någon feministisk smörja om att den är en stor dag, inte bara för Sverige utan också för kvinnor...

Det svider nog hårt för henne att hon nu är helt marginaliserad!
Det är definitivt Uffes prime i rampljuset.
Kan kanske till och med vara avgörande för vilka som vinner nästa val.
Citera
2024-03-09, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Många är beredda att dö för chansen att ta kål på ryssar. Skiter fullständigt i vad Wallenberg gör.

Vem lärde dem hata ryssen?
Tro inte att du sitter vid rodret.
Citera
2024-03-09, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty1979
Nej du jag och våra föräldrar förrådde Sverige som lät politikerna hållas med orimlig integrationspolitik, sen är det fantastiskt att vi kommit så långt så att alla kan få chansen att älska varandra och med tanke på vilken misär många tvingas växa upp i så borde transor kunna vara betydligt bättre föräldrar än många.

Jag hade skyddat Sverige, det är vårt land. Sen hade det antagligen behövts spärrtrupper och för mig hade det kvittat om vapnet var riktat mot fienden eller förädare.

Men om Sverige är så hemskt, vad tvingar dig att leva här?!
Men förhoppningsvis så slipper vi krig och elände tack vare Nato.

Du snackar gojja och vet förmodligen nästan ingenting om Sverige.

Sedan 1844 har Familjen Wallenberg styrt Sverige och bestämt allt. Politik är bara teater för att maskera det. Titta upp dem bara detta är allmän kännedom.
Citera
2024-03-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Vore slöseri. 80% stödjer Nato så varför skulle vi behöva rösta?

För övrigt kan jag säga att jag har aldrig varit så stolt över att vara svensk som jag är idag.

Ingen stödjer Nato men Wallenberg vill ha det så och vem ska säga emot? Du? Jag? Haha

Först nära era söner dör i värdelösa krig för att tjäna Wallenberg pengar kanske ni förstår vad Nato var till för.
Citera
2024-03-09, 09:05
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Ingen stödjer Nato men Wallenberg vill ha det så och vem ska säga emot? Du? Jag? Haha

Först nära era söner dör i värdelösa krig för att tjäna Wallenberg pengar kanske ni förstår vad Nato var till för.
Vadå ingen stödjer nato? Nej kanske inte i din runkkällare men har du varit ute och frågat människor? Nej Rinkeby räknas inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in