2024-03-07, 22:44
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Ett medlemskap i Nato innebär bland annat att Sverige förväntas bidra med personal till Natos politiska och militära strukturer. Utöver det ska Sverige bidra till Natos gemensamma budget med omkring 600–700 miljoner kronor per år.

Ja det är lite så NATO funkar, man hjälps åt.

Goda nyheter! 👍
Citera
2024-03-07, 22:45
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ryssland erkänner sig besegrade, drar sig ur Ukraina och betalar skäligt skadestånd.

Fel. Det slutar i kärnvapenkrig. Putin, Medvedev, Lavrov och kumpanerna kommer inte att kapitulera och låta sig ställas inför någon internationell domstol fattar du väl?
Citera
2024-03-07, 22:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Det är en lögn att Sverige varit alliansfritt i 200 år. Vi har bara utnyttjat vårat geografiska läge. Vi hör hemma i Nato. Västvärlden bör stå enat om vi ska en chans mot Kina och Ryssland. Vi har många fördelar som dom inte har, vi kan och bör ”vinna”. Också bonus för svenska politiker att inse ”verkligheten”. Då de får mindre möjligheter att slösa pengar på nonsens.
Vad är det för plötsligt "hot" natovurmarna har hittat på??????
Citera
2024-03-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
lols ja nu är det kört - vi är i princip rökta -

Det är bara en fråga om tid innan det börjar hagla atombomber!

Ja det kanske blir neutronbomber. The Winner Takes It All. Alla rikedomar, alla naturresurser till segraren men 90% av jordens befolkning kommer inte att vara med längre.
Citera
2024-03-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är det som är ledtråden. USA/NATO tänker inte låta Ryssland vinna och Ukraina klarar inte det på egen hand. Därför blir det krig nu. NATO kommer att gå in i kriget. Grattis alla korkade tvååringar som inte kan tänka i flera steg.

NATO kan inte gå in i något krig, organisationen har inga militära resurser (förutom radarspaningsplan)

Enskilda länder kan naturligtvis ta beslut om att gå in och stödja Ukraina, men det blir isåfall en koalition som typ i Irak där varje land själva avgör helt och hållet om de vill bidra. Finns ingen artikel 5 som gäller då.
Citera
2024-03-07, 22:50
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fel. Det slutar i kärnvapenkrig. Putin, Medvedev, Lavrov och kumpanerna kommer inte att kapitulera och låta sig ställas inför någon internationell domstol fattar du väl?
Det är väl upp till dom isåfall. Krigsförbrytare måste givetvis straffas. Jag tvivlar dessutom på att det ryska folket kommer låta dom fortsätta.
Citera
2024-03-07, 22:51
Avslutad
Ukraina är kört och jag vill verkligen inte ha med dom i EU. Ukraina och Vit Ryssland (Belarus) är två skit länder. T.om Rumänien är bättre.

Vem faan kom på att vi skulle dra linjen vid Ukraina? Det ville verkligen inte Eus största land Tyskland
Just nu så är varken Italien Spanien och Grekland super intresserade i Ukraina.

Det vore rent fördjävligt om vi hamnade i krig tack vare Ukraina, allt sedan 1992 när jag var 28 år har man sett det landet som ett land med postorderbrudar och maffia.

Jag ser ner på Putin och tycker att hans invasions planer är fel men ska världen behöva stå i brand tack vare Ukraina, där håller jag med Trump.
Senast redigerad av llars67 2024-03-07 kl. 22:53.
Citera
2024-03-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
NATO ska börja öva med svensk polis mot kriminaliteten.

Ok, det handlade om utbildning i att hantera hemmagjorda sprängladdning som jag förstod det som man kan bidra med. Det kan ju vår egen försvarsmakt redan, så ser inte poängen riktigt

Jag tolkade det som att militära styrkor skulle rycka in, och det kommer INTE att hända.

Men du hade rätt i sak.
Citera
2024-03-07, 22:53
Medlem
Jag förstår inte hur ett NATO medlemsskap tjänar svenska intressen?
De enda jag ser som vinnare på detta är jenkarna. Nu får de full kontroll över Östersjön och kan härja fritt på svensk mark för att provocera ryssarna. Vi har lämnat ut all känslig militär information till dem.
För Sverige kostar det ju bara skattebetalarna extrema pengar. Ser inga fördelar.
Citera
2024-03-07, 22:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarklangaren
Vecör fick vi inte rösta om det?

Vad spelar det för roll? Politikerna har ändå skitit i folkviljan vid en majoritet av de folkomröstningar vi haft. Detta beslut togs långt över våra huvuden och vi vanliga medborgare kunde inte göra ett skit åt det.
Citera
2024-03-07, 22:57
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ryssland har tidigare skrivit på papper där man lovat att aldrig anfalla Ukraina, i utbyte överlämnade Ukraina sina kärnvapen till Ryssland.

Det finns flera anledningar till att Ryssland/Putin valde att invadera Ukraina, NATO är inte en av dem.
Varför söker Ukriana medlemskap i NATO om nu Ryssland har lovat att ALDIG anfalla dom?
Citera
2024-03-07, 22:59
Medlem
jnilssons avatar
Inte förrän USA blev vänster och Ryssland konservativt var Sverige beredda att gå med i NATO.

Sverige kan säkert bidra med några trans-generaler och fortsatt utveckling av g-dräkter för gravida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in