2024-03-07, 22:12
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Nu snackar ju Trumpen mest - särskilt om saker han har noll koll på. Det har nyligen antagits en lag i USA som gör att en president inte på eget bevåg kan gå ut (eller in?) i olika organisationer utan att dra det i de demokratiska kamrarna. Där är stödet för Nato solitt, på båda sidor.

Han vill kanske lämna Nato men han kan inte...
Det är inte bara snack. Det är inte bara Donald Trump. Finns en stor opinion inom USA 2024 som vill lämna NATO, och som framförallt vill strypa allt stöd till Ukraina. Jag är glad att Sverige gått med i NATO men inte alls säkert att USA är med i försvarsalliansen i framtiden.
Citera
2024-03-07, 22:14
Medlem
Glostrups avatar
Det verkar som att det ryska propagandaministeriets föredragna narrativ ikväll är att Sverige plötsligt skulle utgöra en mer prioriterad måltavla än närliggande länder som har varit Natomedlemmar i 85 år: Lika troligt som all annan dynga Putinvänliga konton spyr ur sig dagligen här på Flashback. Måste bli tradigt att sitta dag ut och dag in, och hävda att stackars missförstådda Ryssland minsann är den part i Putins anfallskrig mot Ukraina som det är mest synd om. ”Han var ju tvungen att anfalla, för Nato provocerade så mycket”. Det är som att alla dessa proryska budskap skrivs av en förståndshandikappad treåring.

Med Sverige får Nato det som saknats i Östersjön; ett av världens mest avancerade ubåtsvapen. Kaliningrads skeppare kommer inte kunna släppa en blöt fjärt utan att en ubåt i gotlandsklassen säkrar en mållåsning på dem. Det nordiska samarbetet har alltid varit starkt, men nu är Nordens och Östersjöns försvar nästan komplett.

Putins enda chans nu är att Trump kan söndra västvärlden åt honom under ännu en presidentperiod, men med Norden, Storbritannien, Tyskland, Polen, Frankrike, Baltikum, Spanien och Portugal som samkörda natopartners, i kombination med Kanada och Australien så blir det svårt att bortse från de stora västerländska demokratiernas globala militära förmåga. Och den som inte fattar att det stora hotet mot världsfreden snarare sitter i Moskva, Beijing, Teheran och Pyongyang än i Washington DC har verkligen inte fattat mycket alls.
Citera
2024-03-07, 22:14
Medlem
Vilka förändringar kommer vi att få se i vardagen?
Citera
2024-03-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Jo, Ryssland invaderade Ukraina till svars över att Ukraina flörtade med ett medlemskap till Nato.

När Ryssland monterade ner Sovjetunionen så gjorde man det med god vilja att visa västvärlden att man ville vara en del av oss.

Samtidigt slöts ett avtal mellan Nato & Ryssland där Nato utlovade att inte expandera och bjuda in fler länder, gentemot att Ryssland inte försöker bygga upp Sovjetunionen på nytt,
Allt för att undvika en ny kapprustning,
Väldigt vettigt avtal kan jag tycka.

Däremot ser vi Nato bryter mot detta avtal gång på gång när dom bjuder in fler och fler nya länder så att ryssen snart är intryckt i ett hörn.

Klart Ryssland inte vill ha fientliga raketsystem på dörrverandan,

Hur hade det sett ut om Ryssland byggde raketsystem på Mexicos gräns mot USA?
Hur hade det låtit i media?
Det skulle minsann varit ett hot mot rikets säkerhet ifrån Usas sida,
Och USA hade gått till attack direkt.

Varför gäller inte detsamma när det är ombytta roller när det kommer till Ryssland säkerhet mot väst?
Fundera över det, du är hjärntvättad så det skriker om det, du tänker inte ens själv,
Du läser media och låter media tänka åt dig,
NPC beteende.

Du har köpt propagandan rätt av, eller driven den mot rubel och potatisar i ersättning.

Tragiskt individ oavsett, men det kanske ordnar upp sig ändå till slut för dig, det finns hjälp.
Senast redigerad av Camarosmurfen 2024-03-07 kl. 22:19.
Citera
2024-03-07, 22:17
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JunkerWoland
Wow. Ett faktiskt Rysstroll! Mest är det bara folk som kallar meningsmotståndarna för att tysta. Men du skriver så uppenbarligen efter ett manus. Du har nämnt vikingarna i alla inlägg.
Ett rysstroll??? Som dessutom diskuterar kina /usa.
Tänk om du började med att läsa vad folk skriver innan du börjar trycka ur dig en massa skit
Citera
2024-03-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Den stora förändringen blir krig om 1-2 år. Om de inte drar igång innan presidentvalet redan.

Tror det sista Ryssland vill göra är att attackera Nato länder..lär bli kärnvapenkrig då.
Citera
2024-03-07, 22:20
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Vilka förändringar kommer vi att få se i vardagen?

Befinner du dig nära militär anläggningar kanske du kommer se andra Nato medlemmars militär. Men vi har iofs haft gemensamma övningar sedan många år så egentligen inge nytt.
Du kan få se NATO flaggan hissad på sina platser. Det är väl den förändringen man kommer se.
Kanske sova lite tryggare.
Citera
2024-03-07, 22:21
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Du är ett litet troll som tror att du provocerar genom att kalla folk Jude. Jag är till skillnad mot dig en stolt och trygg medborgare i NATOLANDET SVERIGE!
Sug på den din lilla fåntratt.
Ja du idiot, jag kan lika lite som du påverka det här, idag, men när kriget kommer på riktigt, så är du, Ebba och pygmén dom första som dör, för ni är landsförrädare och försvarslösa handikappade. Jag bryr mig egentligen inte om vilket, bara att jag konstaterar att nu röstat er själva närmare döden, som försvarslösa sopor till människor, än nödvändigt
Citera
2024-03-07, 22:21
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Det är inte bara snack. Det är inte bara Donald Trump. Finns en stor opinion inom USA 2024 som vill lämna NATO, och som framförallt vill strypa allt stöd till Ukraina. Jag är glad att Sverige gått med i NATO men inte alls säkert att USA är med i försvarsalliansen i framtiden.

I både senaten och kongressen är stödet för Nato solitt för de inser vilket fantastiskt verktyg Nato är för USA, De bestämmer, inte Joe Hick på vischan i Arkansas - eller en dåre på presidentposten i det här fallet.

Även utan USA har Nato 5-6 hangarfartyg, nog med kärnvapen att utplåna allt liv på jorden, ballistiska atomubåtar och spjutspetsteknologi inom stridsvagnar, artilleri, ubåtar och flyg. Nato kan rentav bli starkare och mer fokuserat utan USA.
Citera
2024-03-07, 22:23
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
USA håller på att kollapsa. Möjliga presidenter är Biden, Trump, Haley! Svenskar vill ha de som ledare!

USA har nu förtiden Green Beret på Kinmen. Det skriker att Jake Sullivan och Victoria Nudelman vill krig genast.

Sverige beordras delta i krig mot Kina. Ska det vara roligt?

Säg mig, vilket av de 32 Natoländerna tänker Kina anfalla?
Citera
2024-03-07, 22:24
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Du har köpt propagandan rätt av, eller driven den mot rubel och potatisar i ersättning.

Tragiskt individ oavsett, men det kanske ordnar upp sig ändå till slut för det, det finns hjälp.

Jag gav dig nyss historia och sann fakta och du bemöter det med satir,
Ett sanna tecken på låg intelligens.

Min ståndpunkt är baserat på fakta,
Din ståndpunkt är baserat på dina känslor.
Citera
2024-03-07, 22:25
Medlem
Prokloss avatar
Nu sitter Magdalena Andersson i SVT och säger om USA drar sig ur Nato (dva om Trump vinner) måste Sverige och Europa göra mer vi kan inte låta Ryssland vinna över Ukraina.

Så hon är beredd att dra in Sverige i ett fullskaligt krig med Ryssland utan USA:s hjälp

Hon och Ulf Kristersson är mer eller mindre galna. Eller så har hybrisen slagit till rejält…
Senast redigerad av Proklos 2024-03-07 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in