2024-03-07, 12:14
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
Mäklin?
Är Tim finnpajsare?
Kanske därifrån som hans besatthet av alkohol kommer. Eller inte.

Mäklin betyder inget på finska, kanske estländskt?

Mina favoriter är Per, överklass-Cornelia och Ronja.

Här snackas om norska varianten, kollade lite förra säsongen men alldeles för präktigt för min smak och förbannat lååååångtrååååkigt.
2024-03-07, 13:24
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Amen! Om folk ifrågasätter hur Fredriks tjej kan stå ut med honom så är det Fredriks fel, inte folkets.

Fredrik framställer sig själv som en lat, egoistisk glidare - vilket kanske hade varit halvt ok om han var 18, då hade man kunnat avskriva det på omogenhetskontot. Men han är 35! Det är oerhört frånstötande att en 35-åring man konstant försöker smita undan det gemensamma arbetet på en gård. Att hans enda intresse är att sova och slöa. Att han försöker utnyttja andra till att göra hans del av arbetet. Fredrik är 🤮 och det är klart att man undrar vad en partner kan se hos honom.

Skulle ju tippa på att han försöker framstå som en rolig och skön snubbe som folk skall gilla bara för att han aktivt inte är en del av ekorrhjulet. Det är ju trots allt lite av en statusgrej för en del när vissa kan göra så lite som möjligt och dra så mycket fördelar av det som möjligt. "Fniss fniss, vilket power move, vad roligt att han totalblåser dem!", typ. Och det är något som kanske också är lite kul om personen tävlar i ett humorprogram som Bäst i Test, men bara pinsamt när det gäller Farmen. Den som slutligen vinner allt bör ju kunna stoltsera med att denne har arbetat lika ihärdigt som man fick göra förr i tiden, visa på både styrka och kunskap, och sedan är det ju också fördelaktigt om man har kunnat spela sina kort rätt i det sociala spelet.

Hade min man betett sig som Fredrik i TV så hade jag (och våra närmaste familjer) skämts ögonen ur oss. De enda som skulle tycka det hade varit kul hade nog varit tonåringarna. Men till och med lågstadiebarnet hade nog varit fett upprörd då hon är en liten moralpolis ut i fingerspetsarna.
2024-03-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Skulle ju tippa på att han försöker framstå som en rolig och skön snubbe som folk skall gilla bara för att han aktivt inte är en del av ekorrhjulet. Det är ju trots allt lite av en statusgrej för en del när vissa kan göra så lite som möjligt och dra så mycket fördelar av det som möjligt. "Fniss fniss, vilket power move, vad roligt att han totalblåser dem!", typ. Och det är något som kanske också är lite kul om personen tävlar i ett humorprogram som Bäst i Test, men bara pinsamt när det gäller Farmen. Den som slutligen vinner allt bör ju kunna stoltsera med att denne har arbetat lika ihärdigt som man fick göra förr i tiden, visa på både styrka och kunskap, och sedan är det ju också fördelaktigt om man har kunnat spela sina kort rätt i det sociala spelet.

Hade min man betett sig som Fredrik i TV så hade jag (och våra närmaste familjer) skämts ögonen ur oss. De enda som skulle tycka det hade varit kul hade nog varit tonåringarna. Men till och med lågstadiebarnet hade nog varit fett upprörd då hon är en liten moralpolis ut i fingerspetsarna.

Tycker det är positivt med deltagare som Fredrik med glimten i ögat och som försöker göra rolig TV för tittarna.

Sedan kan jag hålla med om att det blivit lite väl mycket upprepningar och skämt på samma tema, att han vill vila och sova mm.

Första veckan han var storbonde var han nästan som en annan person jämfört med sista veckan han var det och gjorde ett enda spex av alltihopa.

Har dock svårt att förstå hur extremt negativa vissa är mot honom (och tidigare mot Jennifer). Det är nästan som om vissa tittare bara letar efter orsaker att riktigt kunna hata loss på Farmen-deltagarna.
2024-03-07, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Tycker det är positivt med deltagare som Fredrik med glimten i ögat och som försöker göra rolig TV för tittarna.

Sedan kan jag hålla med om att det blivit lite väl mycket upprepningar och skämt på samma tema, att han vill vila och sova mm.

Första veckan han var storbonde var han nästan som en annan person jämfört med sista veckan han var det och gjorde ett enda spex av alltihopa.

Har dock svårt att förstå hur extremt negativa vissa är mot honom (och tidigare mot Jennifer). Det är nästan som om vissa tittare bara letar efter orsaker att riktigt kunna hata loss på Farmen-deltagarna.
På Farmen får deltagarna ansvar för liv, dvs för djur. De ska skötas. De får ansvar för en gård. Den ska skötas. Tycker du verkligen att det är att leta orsaker att bli upprörd, när en av deltagarna oupphörligt hela Farmen igenom letar möjligheter att skippa ansvaret? Det är väl som att en mamma eller pappa öppet går ut på sociala medier och berättar att det är så tråkigt med familjen och hur man gör allt för att slippa att vara med barnen. Lite överskrivet förstås men i samma anda.
2024-03-07, 17:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Varför tjatar du om gutta?
Har man IQ fiskmås så hänger man fast vid det gamla för man klarar inte av att lära sig nya namn.
Citat:
Ursprungligen postat av nuedenog
Vem bryr sig egentligen vart Jennifer kommer ifrån!?
Hon har gjort bort sig i tv inför svenska folket + sina ungar på bästa sändningstid.
Stackare pannben??? Så jävla urusel och dålig förlorare!!
Det gick tydligen bra att skriva om bajsmamman Jennifer som har barn på 10 och 12 år tror jag det var som lär få lida för sin mammas idiotiska beteende. https://imgur.com/a/DlqDtpe
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
På Farmen får deltagarna ansvar för liv, dvs för djur. De ska skötas. De får ansvar för en gård. Den ska skötas. Tycker du verkligen att det är att leta orsaker att bli upprörd, när en av deltagarna oupphörligt hela Farmen igenom letar möjligheter att skippa ansvaret? Det är väl som att en mamma eller pappa öppet går ut på sociala medier och berättar att det är så tråkigt med familjen och hur man gör allt för att slippa att vara med barnen. Lite överskrivet förstås men i samma anda.
Feta Freddy får bli lathetens ansikte utåt. Han är inte där för att sköta djur och gård och tror i sin imbecilla hjärna att han är rolig och ska bli känd för sitt sätt att vara.
Ja känd blir Freddy... som den lataste någonsin på farmen

Freddy har dessutom lagt in flera bilder på sin flickvän på facebook. Dom firar 11 år tillsammans.
En del kommentarer där talar om vad vissa tycket om Freddy...
https://www.facebook.com/fredrik.trygg.50
2024-03-07, 19:08
Medlem
Per, vilket jävla sömnpiller! Gubben har tappat det
2024-03-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Har Maxine och Cornelia G också sillisar? Cornelias är inte så stora, men ser hårda ut.

Du kanske inte har så stor erfarenhet av bröst, men det är helt uppenbart att Cornelias är opererade.
2024-03-07, 19:51
Medlem
Crapmagics avatar
Jag tror att Ronja kommer välja Magnus som andrekämpe!
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-07 kl. 20:15.
2024-03-07, 20:13
Medlem
Forsokskanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag tror att Ronja kommer välja Magnus som andrekämpe!

Finns det nån som sitter på information om vad Guttas bror heter? :P
som dök upp som daglivaruhandlare för att sälja stjärt på torpet

Har ju Läckts tidigare i tråden , hur kan du har missat det du som är här varje dag och skriver skit

Är det inte sångaren i zz top? BILLY
2024-03-07, 20:14
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsokskanin
Har ju Läckts tidigare i tråden , hur kan du har missat det du som är här varje dag och skriver skit
Jag har faktiskt inte läst den skiten, utan jag skulle bara ge ett otrovärdigt anti-svar men det visade sig att det var sant tydligen ibland kan även en blind tupp finna en höna osv

P.S Igår var jag inte här! så jag ber om ursäkt! & skäms
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-07 kl. 20:19.
2024-03-07, 20:34
Medlem
Crapmagics avatar
Vilken häftig kameratitt Cornelius Saucedo gjorde och tillade att hon inte vill bråka framför
kameran & att hon är självmedveten om kameran vilket kräver en lite högre intelligens till skillnad
från Maxim som bara är reaktiva känslor och lågkvalificerad impulsstyrning & ovarsamhet inför att kameran går, Cornelius uppvisade mest mänsklighet av alla deltagare i Farmens 22 åriga historia iom detta agerande

Citat:
(obs! uttalas icke som "log dånn schuann" utan som "log dånn-ju-ann") som helst det!
Näe det uttalas long dong fjång

Citat:
Och att få vara den som finge slicka svettdropparna ur FREJAS svank, det vore sannerligen en nåd att stilla bedja om.
Det där lät mycket fräscht! att smaka på alla kroppsvätskorna
Senast redigerad av Crapmagic 2024-03-07 kl. 20:45.
2024-03-07, 20:37
Medlem
Varför känns de så jävla upplagt att Maxine kommer ta hem hela skiten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in