Citat:
Ursprungligen postat av
Arccosinus
Vad jag pekar på är att det inte är några omedelbara kostnader för ryssarna, det tär inte i särskilt stor omfattning på statskassan.
Det är först när all den gamla bortskjutna utrustningen ska ersättas som det kostar. Att ersätta allt är däremot omöjligt, det klarar inte den relativt lilla ekonomin.
Trots att man just nu inte producerar särskilt mycket krigsmateriel tömmer man sina ekonomiska reserver så någon stor produktion kan de inte förvänta sig under lång tid framöver.
Ryssland har ju nästan inga intäkter längre och det krävs massor av resurser bara för att finansiera de utländska köpen av robotar, drönare och ammunition.
Det var det jag menade. När alla ryska vapen måste ersättas kommer den ackumelerade kostnaden, en kostnad ryssen måste ta om de ska vara med i matchen både i SMO:n och i det internationella planet. En kostnad Ryssland omöjligt kan ta. Därför ser jag alla slags vapen som en kostnad som förstörs, oavsett om de är avskrivna eller inte. De måste ersättas.
Ryssland vill ju leka stormakt och vill sätta väst på plats, skapa en multipolär världsordning, byta ut dollarn som världsvaluta.
Men jag förstår vad du menar men jag ser det som att alla vapen som förstörs är en kostnad för den kaxiga ryssen. Vapnen har ju betalats en gång i tiden.