2024-03-06, 11:15
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Å andra sidan offentliggör Ryssland aldrig sanningen om någonting alls, så då är det ingen idé att förvänta sig korrekta siffror om soldat- och materielförluster från dem heller. Däremot är de ju gediget korrumperade så siffror finns nog att köpa för de allierade på den goda sidan. Samt att de allierades spanings- och underrättelseverksamhet vida överstiger ryssens förmåga.

Läste idag på Wilderängs blogg att Ukraina nu ryktas ha fått rejält med tillskott av ammunition och åter kan bekämpa ryssen med full kraft. Allt talar för att de redan abnorma siffrorna över förlorade ryssliv kommer kraftigt öka framöver. Allt för den galne låtsas-tsaren i Moskvas imperialistiska dårfantasier.

Och längre ut i "öknen" åker ryssen.
Ibland undrar man om inte detta är uppgjort.
Låt ryssen kliva långt ut på isen, innan man berättar att, "du vet om att du har is under fötterna!"
Citera
2024-03-06, 11:17
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Trädgårdstraktor. Grävmaskin. Snöplog...

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Diverse udda saker som minröjningsfordon, stridsvagnsbärgningsfordon, fordon som gör broar etcetera.

Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Kan inte hitta någon specifik definition men som jag har förstått det är det saker som radar, eldledning, kommunikation, telekrig (störningsutrustning) och liknande. Sådant som har en funktion i kriget men som inte är vapen i sig.

Tack för svar. Nu hajar jag lite bättre.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2024-03-06, 11:27
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickyD
Ett väldigt motsägelsefullt påstående från dig. Det inser du själv hoppas jag. Du vill inte ha fred, du vill att USA ska vinna till varje pris…
Usa? Nej,de är inte med. Ukraina? Ja, för då slipper vi en eskalering av konflikten.
Citera
2024-03-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ett väldigt motsägelsefullt påstående från dig. Det inser du själv hoppas jag. Du vill inte ha fred, du vill att USA ska vinna till varje pris…

Nu är det väl inte USA som ryssarna invaderat? Hur står det till egentligen?
Citera
2024-03-06, 11:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Apropå skyhöga Ryska förlustsiffror, se videon.

https://twitter.com/JayinKyiv/status/1765284527352549415

Och när vi talar om Ryska "soldater", här är ett exempel från igår. En grupp indier som troligen betalat en agent för att bli insmugglade i Europa för att söka lyckan där. Dessvärre kom dom inte längre än till Belarus där dom blev changhajade och efter 15 dagars utbildning nu är Ryska "soldater" vid den Ukrainska fronten.

https://twitter.com/albafella1/status/1765124565162725718

Listan kan göras längre då det finns exempel för att Nepaleser, Afrikaner, Kubaner, fattigt folk från hela världen blir lurade till Ryssland i jakt på lycka men slutar vid fronten med dålig utbildning.

Han är ju smart Putin - först kriminella från kåkar - sen dårar o sjuka o nu utlänningar/rasfrämlingar.

Putin kan ju tala till nationen - jag o vi i kreml är måna om våra riktiga ryssar - vi är razze nazzar o därför satsar vi rasfrämlingar till ukrainafronten eftersom vi redan decimerat dårhus o fängelser tillräckligt för tillfälligt.
Citera
2024-03-06, 11:54
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Det där var skapliga förluster, men kan någon förklara för mig vad som räknas som "special equipment"?

MVH/Gnomegirl

Tankbilar ingenjörs fordon reparations fordon osv osv .
Det kan vara allt från en mobilkran till en bandschaktare . Det kan vara mobila pråmar ( begreppet är stort och det finns garanterat fler exempel än de jag nämnde )
Citera
2024-03-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Inte det minsta motsägelsefullt. Om Ryssland inte bekämpas och tillåts annektera de områden av Ukraina de vill annektera kommer dom stå vid dörren med fler krav inom kort. Lite så det funkar med alla utpressare.
Deras krav verkar fullt rimliga. Bara imperialistiska USA och dess vasaller som motsäger sig dom.
Citera
2024-03-06, 11:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Du är ju nyreggad och så, det är kanske inte känt av dig att USA krigar inte i Ukraina. Det är Ryssland som är där och svinar.

Om de bara lämnar landet så blir det fred på direkten.
Citera
2024-03-06, 12:00
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Han är ju smart Putin - först kriminella från kåkar - sen dårar o sjuka o nu utlänningar/rasfrämlingar.

Putin kan ju tala till nationen - jag o vi i kreml är måna om våra riktiga ryssar - vi är razze nazzar o därför satsar vi rasfrämlingar till ukrainafronten eftersom vi redan decimerat dårhus o fängelser tillräckligt för tillfälligt.

Eller ett annat sätt att se på saken. Putin saknar respekt för människoliv. Han gynnar sig själv före andra. Han har en arme av betalda hjon som sprider hans åsikter.

Intet nytt under solen.
Citera
2024-03-06, 12:08
Medlem
Teus avatar
Citat:
Deras krav verkar fullt rimliga. Bara imperialistiska USA och dess vasaller som motsäger sig dom.
Mer eller mindre hela världen motsätter sig Rysslands krav. Till och med Kina är ju kritiska.
Citera
2024-03-06, 12:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ja. Den står undangömd bland träd och kamouflagenät och tas bara fram när det är dags att retirera. Stolt var ordet, sa Bull.

Det var ju verkligen vad ukrainarna i inslaget sade, men men
Citera
2024-03-06, 12:11
Medlem
Jofs avatar
Lika bra att Ryssland får skrämselhicka av tyska samtalet dom avlyssnat om tekniken för att bomba långt inne i Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in