2024-03-06, 07:58
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Henrik "känner" sig inte som svensk.

Nähä, och vad ska vi göra åt det då ?
Journalisten som ställde frågan till Henrik var endast till för att belysa att nazismen och rasismen är i högsta grad levande och välmående i Sverige. Ungefär som man påminner om klimatet i var och varannan artikel.

Medierna underhåller skuldbeläggandet på svensken oavbrutet på det här sättet!
Citera
2024-03-06, 08:14
Medlem
löls avatar
Min pappa är inte svensk och han känner sig inte som en svensk. Vilket gjorde att han flyttade tillbaka.
Det var ett aktiva val att inte känna sig svensk. Det tog tid innan jag förstod det.
Han hade alla förutsättningar att bli en svenne.

Henrik som är född i Sverige. Talar skånska och röra sig som en svensk.
Han har aktivt tagit ställning för att inte känna sig svensk. Det är någon man själv väljer. Känner du något kan du kan du göra något åt det. Vill du känna sig svensk kan du också göra det.

Du kan komma till Sverige och du kan bli samt känna dig som svensk. Där är ditt val 👊

Jag hängde med fel folk som ung och började prata smått babianska. Men det tog inte långtid innan jag ryckte upp mig. Det var mitt val och beslut att ändra på det
Senast redigerad av löl 2024-03-06 kl. 08:24.
Citera
2024-03-06, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Min pappa är inte svensk och han känner sig inte som en svensk. Vilket gjorde att han flyttade tillbaka.
Det var ett aktiva val att inte känna sig svensk. Det tog tid innan jag förstod det.
Han hade alla förutsättningar att bli en svenne.

Henrik som är född i Sverige. Talar skånska och röra sig som en svensk.
Han har aktivt tagit ställning för att inte känna sig svensk. Det är någon man själv väljer. Känner du något kan du kan du göra något åt det. Vill du känna sig svensk kan du också göra det.

Du kan komma till Sverige och du kan bli samt känna dig som svensk. Där är ditt val 👊

Jag hängde med fel folk som ung och började prata smått babianska. Men det tog inte långtid innan jag ryckte upp mig. Det var mitt val och beslut att ändra på det
Min fetning/kursivering. Tack äntligen för ett balanserat svar! Varje människa har ansvar för sitt eget liv. I vår tids globalistiska migrationsvärld är individen faktiskt oförhindrad att välja hemkänsla.
Citera
2024-03-06, 08:48
Medlem
Henke kan ju flytta tillbaka till Haiti nu för att hedra sin fars ursprung, och glömma all mobbing han utsattes för här i Sverige. Läste just att gängen på Haiti bränner människor levande, så Henke kan ju bli en erfarenhet rikare.
Citera
2024-03-06, 09:59
Avstängd
Tror det är ett antal faktorer som skapat det tankesätt Henrik Larsson förmedlar.

Det fanns en tid då de invandrare som kom hit fick sköta sin integration själva.

Av naturliga skäl "sållades" de som inte hade viljan bort.
De som ville bli en del av landet uppnådde detta och blev en del av Sverige.
Sen kom "flumvänstern" vilket blev början till integrationsförfallet..

Bidrag och bostäder delades frikostigt ut, det var bara att fylla i blanketter så kom bidragen på löpande band.

Detta blev en av anledningarna till en begynnande schismen.

Att N-ordet samt massa andra ord blev förbjudna provocerade enbart svensken som aldrig tänkt tanken att det skulle uppfattas "rasistiskt".

Dumsvensken fortsatte på den "inslagna vägen" i många år mot bättre vetande. De som såg konsekvenserna tystades effektivt och de kuvade politikerna som aldrig lärt sig ordet "Stopp nu" var rasister.

Nu ser vi resultatet där utanförskapsområden poppat upp som svampar, vilket i sin tur skapar konflikter, våld, kriminella fraktioner mm. mm.

Det börjar också bli en betydande del av våra samlade skattepengar där många miljarder varje år går till detta experiment i olika former.

Henrik Larssons uttalande utifrån ovanstående handlar nog om att han kan känna en rädsla att klassas som en av alla dessa som inte har viljan att intregreras och bidra mot bättre vetande.

Jag kan tycka att han borde förstå att han är en del av populationen som bidrar till vårt land.
Citera
2024-03-06, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Nog samma med Henke. Han är inte svart, inte utlänning, inte afrikan, inte svensk. Vad är han? Det är frågan. Hade han vart det där du skriver så hade han vart maximalt utlänning. Och känt sig som det. Kunde ha en t shirt med texten: 0% svensk. 100% utlänning.

Han är en människa!
Varför göra det så komplicerat och blir man lyckligare av att känna sig svensk?
Varför just överhuvudtaget denna fascination att känna sig till 100 % tillhöra en viss nationalietet i denna rörig globala värld?
Det är ju minst lika märkligt med alla här som känner sig tillhöra en helt annan nationalitet som de egentligen verkligen inte har någon riktigt erfarenhet om.
Citera
2024-03-06, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
Jag trodde han var etnisk svensk. Visste inte han hade afrikansk blod.

Sist vi hade en "utlänning" var när min morsa ville hjälpa en kurdisk ensammamma och hennes två döttrar fira jul, och det var några år sen.
Syns på håll att han har afrikanska rötter. Han har dock förökat sig med en väldigt vit kvinna (ser ut som en finska) så hans barn kan tas för svenskar.

Några år sen ni hade utlänningar hemma (kurder dessutom, den grupp av utlänningar som svankar bäst). Inte någon som helst överraskning då detta gäller de allra flesta.
Senast redigerad av MY-SOUL-IS-ON-FIRE 2024-03-06 kl. 10:44.
Citera
2024-03-06, 10:48
Medlem
ollahennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vilka oerhört löjliga reaktioner från infantila rasister i denna tråd, som inte kan hålla flera tankar i huvudet samtidigt.

Jag läste intervjun och det var ju helt naturligt. Vem skulle inte respektera sin fars rötter? Vem skulle känna sig "100% svensk"? Inte jag, jag är svensk, europé, världsmedborgare, Go-spelare, indisk-mat-älskare.

En bra artikel, men det är väntat att rasisterna ska gå i taket över den. De som inte fattar någonting.

Det är ju det som är själva problemet i Sverige. Att en väldigt stor del inte känner sig som svenskar ens 50%. Det är därför vi har ett så splittrat och segregerat mångkulturellt fiasko här. Samhällen i samhället.

PS: Ahmeds närvaro i Sverige blev ingen större hit, apart from when Ahmed was hit by the train.
Citera
2024-03-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Tror det är ett antal faktorer som skapat det tankesätt Henrik Larsson förmedlar.

Det fanns en tid då de invandrare som kom hit fick sköta sin integration själva.

Av naturliga skäl "sållades" de som inte hade viljan bort.
De som ville bli en del av landet uppnådde detta och blev en del av Sverige.
Sen kom "flumvänstern" vilket blev början till integrationsförfallet..

Bidrag och bostäder delades frikostigt ut, det var bara att fylla i blanketter så kom bidragen på löpande band.

Detta blev en av anledningarna till en begynnande schismen.

Att N-ordet samt massa andra ord blev förbjudna provocerade enbart svensken som aldrig tänkt tanken att det skulle uppfattas "rasistiskt".

Dumsvensken fortsatte på den "inslagna vägen" i många år mot bättre vetande. De som såg konsekvenserna tystades effektivt och de kuvade politikerna som aldrig lärt sig ordet "Stopp nu" var rasister.

Nu ser vi resultatet där utanförskapsområden poppat upp som svampar, vilket i sin tur skapar konflikter, våld, kriminella fraktioner mm. mm.

Det börjar också bli en betydande del av våra samlade skattepengar där många miljarder varje år går till detta experiment i olika former.

Henrik Larssons uttalande utifrån ovanstående handlar nog om att han kan känna en rädsla att klassas som en av alla dessa som inte har viljan att intregreras och bidra mot bättre vetande.

Jag kan tycka att han borde förstå att han är en del av populationen som bidrar till vårt land.
Min fetning. Där kom den stora förklaringen. Att söndra svenska folkets känsla av nationstillhörighet med hjälp av hotelser om rasism blev ett sätt att urvattna svenskhet alla kategorier. Lägg därtill avkristnandet med exvis förbud mot flaggbärande skolavslutningar, allt i syfte att inte ”såra” alla nytillkomna ”svenskar”. Vilket nationsförräderi! Klart att Henrik Larsson inte längre känner sig hemma i Sverige!
Citera
2024-03-06, 11:18
Medlem
När majoriteten av etniska svenskarna skäms över att vara svennar, hur ska ni få blattarna att känna sig som svenskar då?
Citera
2024-03-06, 11:59
Medlem
Memnoks avatar
På 80 och 90-talet var Sverige rätt så rasistiskt. Jag hade folk i min gymnasieklass som var uttalade nazister (visserligen mest för att provocera men ändå). Spelare som Larsson och Dahlin accepterades trots sin hudfärg så länge de presterade i sina lag och landslaget. Men det var mer regel än undantag att det skreks rasistiska ramsor på läktaren (även om man säkert hade skrikit något annat om de inte var färgade).

Jag har ändå en viss förståelse för Henke här.
Citera
2024-03-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Håller med. Henrik Larsson är en mycket respekterad person i Sverige. I Europa. I stora delar av världen.
Han är en av få svenskar som lyckats med att skapa goodwill för Aktiebolaget Sverige bland så många människor i jordens alla hörn. ABBA, Björn Borg, Foppa Forsberg kom aldrig i närheten av att sprida sympatier för Sverige bland så många av jordens befolkning som fotbollspelaren Henrik Larsson. Möjligtvis har Zlatan Ibrahimovic större igenkänningsfaktor men han är en mycket polariserande person och besitter under inga omständigheter liknande positiva karisma som Henrik Larsson.

Jag skulle nog säga att ABBA har skapat mer goodwill än Henrik Larsson.
Angående Björn Borg så började en spanjor prata om honom från ingenstans nere i Spanien nyligen, jag blev ganska förvånad men positivt. Så dina exempel har bevisligen slagit igenom iallafall i Europa.
ABBA slog dock igenom stort över hela världen så lär vara mer kända än Henrik Larsson i de bredda folklagrena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in