2024-03-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Jag poängterar bara det extremt ironiska att en halvneger som fått precis allting i Sverige ändå säger sig måste visa någon form av respekt mot sin pappas arv (genom att inte känna sig svenk? Jag vet inte riktigt vad Henke menar.) och det är ju då rätt så uppenbart att en svensk befolkning bestående utav halvnegrer knappast är optimalt.

Henke Larsson har blivit uttagen att spela för vårt landslag och har en lyckad karriär både i Sverige och utomlands i Europa. Han har ingen rasism att skylla på ex "Hade jag inte varit neger utan en etnisk svensk 'Henrik Larsson' hade jag garanterat blivit uttagen till landslaget." utan han har fått "allt". Detta är uppenbart inte nog.

Hur många misslyckade mulatter finns det inte i Sverige som fått exakt samma förutsättningar som Henke och som då hyser ett ännu större förakt, hat, ressentiment mot Sverige och svenskar?

Nej, en uppblandad befolkning är inte bra och det kommer visa sig ännu tydligare i framtiden att det inte var ett framgångsrecept att låta svenska kvinnor knulla negrer (ensamstående mammor) och bjuda in jordens mest förslappade folkslag.

Men vad är hönan och vad är ägget här?
Att en andel av befolkningen liksom du anser att "sådana som han" inte är riktiga svenskar, lär väl rimligen vara en bidragande orsak till att "sådana som han" har svårt att känna sig som en riktig svensk.

Det behöver nog inte vara ett större antal fall av person-till-person-rasism som ligger till grund för att känna sig avvikande eller annorlunda, utan det räcker nog med att under 50 år ha levt i ett samhälle som genomsyras av åsikter som dina.

Och vad är det han har "fått" egentligen? Det är väl snarare så att han har skapat sin egen framgång.
Citera
2024-03-06, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Men det är så människan fungerar, oavsett hudfärg. Det räcker med att några vita svenskar mobbar en av annan hudfärg, så blir alla vita svenskar rasister.

Det räcker med att några av icke vit hudfärg ägnar sig åt kriminalitet, våldtäkter och mord, så blir alla stämplade som kriminella.

Chansen är rätt stor att om man är en etnisk svensk utifrån eran definition och hänger på I & I på flashback att man är en rasist.

Ta en titt på kommentarerna...ser du någon etnisk svensk som säger emot? Jag ser det då fan inte så vad klagar du på. Han har blivit kallad Neger mer än ett tillfälle och värre saker än så och han är långt ifrån ensam. Ifall du inte säger till din etniska svenska vän om denne gör detta så tolererar du det. Du accepterar det. Du normaliserar det.

Välkommen till uppvaknandet
Citera
2024-03-06, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
Jo han är halv-afrikan etniskt. Kulturellt kan han vara svensk, men det vill han tydligen inte.

Jag är själv vit européer.

Precis. Du hade nog känt dig mer som en utlänning ifall du var svart afrikan.
Citera
2024-03-06, 03:15
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av switchaa
Precis. Du hade nog känt dig mer som en utlänning ifall du var svart afrikan.

Nog samma med Henke. Han är inte svart, inte utlänning, inte afrikan, inte svensk. Vad är han? Det är frågan. Hade han vart det där du skriver så hade han vart maximalt utlänning. Och känt sig som det. Kunde ha en t shirt med texten: 0% svensk. 100% utlänning.
Senast redigerad av PingPongZong 2024-03-06 kl. 03:18.
Citera
2024-03-06, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Godtroformar
– Jag betraktar mig själv som en utlänning. Jag vet inte vad jag är om jag ska vara ärlig, säger Larsson,

– Jag vet att jag är något svensk-aktigt, ja. Men jag kände mig aldrig 100% svensk. Jag måste respektera min pappas rötter, så det kanske är därför, men jag tror inte att jag kände mig svensk förrän jag började lyckas på planen. När man inte är något så spelar man ingen roll. Men när man är något, då blir man en del av det här samhället. Då glömmer folk ens ursprung och rastillhörighet.

Henke säger dom kallade honom neger och han fick slåss för att stå upp för sig.
https://www.theguardian.com/football/2024/mar/03/henrik-larsson-i-have-106-caps-for-sweden-but-i-see-myself-as-foreign
Han blev kallad neger av några idioter och då är vi alla dömda av honom. Varför efter alla år säger han detta nu? Varför denna smutskastning av Sverige och etniska svenskar? Sverige har gett honom så mycket och han beter sig som om han blivit behandlad som Kunta Kinte, är det för att Sverige är på knäna nu av mångkulturen och det är knappt någon som reagerar? Han borde föregå med gott exempel om integration och stå upp för Sverige.
Han är vad som heter "Blatteficerad" alltså när man umgås för mycket med blattar, tänker som blattar och bli en blatte.
Lämna allsvenskan då om du inte känner dig som svensk, vad gör du i allsvenskan ?
Det är för svenskar!
Asså jag blir så arg när mina landsmän håller på såhära
Citera
2024-03-06, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Frågan är ju varför han måste respektera sin pappas rötter och hur menar han att han respekterar dem?

Henrik Larsson är åter ett exempel på hur dåligt det är med ett multietniskt samhälle - född i Sverige, uppvuxen i Sverige, utbildad i Sverige, tränad i Sverige men detta är inte nog då hans fars neger-DNA måste respekteras.

Undrar hur många "Henrik Larssons" det sitter ute i vårt land som fått precis allting men ändå inte känner sig hemma. Det är dags att repatriera alla som inte är skandinaver/germaner ut ur vårt land en gång för alla.

Sverige är svenskarnas land, inte mulatternas, inte albanernas, inte judarnas, inte afrikanernas, inte persernas, inte arabernas.
Korrekt.
Det går alltid likadant med dessa halvnegrer och -araber. Även om de har omedelbart vid födseln blivit dumpade av sin negerpappa och uppfostrats ensam av sin vita mamma. Med sina vita morföräldrar alltid närvarande, vita dagis/skolfröknar, utbildats och tränats av vita osv helt inkorporerats i den vita kulturen, språket, samhället utan någon som helst kontakt (nada, noll) med sin negersida så växer de upp och är mer intresserade av och stolta över sin neger/arab sida. Detta trots att de aldrig ens varit på besök i negerland, träffat negerpappa, fått hålla kontakt med och blivit uppfostrad/uppmuntrad/stöttad/ekonomiskt stöttad av sin negersläkt.
Det beror mycket på att överallt blir de matade med hur hemska vi vita är och hur intressanta och härliga negrer är.
Citera
2024-03-06, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Nog samma med Henke. Han är inte svart, inte utlänning, inte afrikan, inte svensk. Vad är han? Det är frågan. Hade han vart det där du skriver så hade han vart maximalt utlänning. Och känt sig som det. Kunde ha en t shirt med texten: 0% svensk. 100% utlänning.
Vi kanske ska sluta med mångkultur eftersom det bara leder till civilisationers förfall?
Citera
2024-03-06, 06:13
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzershreck
Korrekt.
Det går alltid likadant med dessa halvnegrer och -araber. Även om de har omedelbart vid födseln blivit dumpade av sin negerpappa och uppfostrats ensam av sin vita mamma. Med sina vita morföräldrar alltid närvarande, vita dagis/skolfröknar, utbildats och tränats av vita osv helt inkorporerats i den vita kulturen, språket, samhället utan någon som helst kontakt (nada, noll) med sin negersida så växer de upp och är mer intresserade av och stolta över sin neger/arab sida. Detta trots att de aldrig ens varit på besök i negerland, träffat negerpappa, fått hålla kontakt med och blivit uppfostrad/uppmuntrad/stöttad/ekonomiskt stöttad av sin negersläkt.
Det beror mycket på att överallt blir de matade med hur hemska vi vita är och hur intressanta och härliga negrer är.

Låter som göken en erkänd parasit. Samma mönster kan ses hos negerhanen ett tillfälle att parasitera presenterar sig och negern är där och tar för sig. Därför folk föraktar negrer helt självförvållat. Hade vi inte varit så pk och och hjärntvättade hade vi sett detta och vidtagit nödvändiga åtgärder.
Citera
2024-03-06, 06:41
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Intressant fenomen det där, Henke pratar ju bra skånska medan hans son pratar mer som en förortsblatte har jag för mig. Sonen borde väl vara hälften så mycket neger som pappan eftersom mamman är etnisk svensk.

Dessutom är Henke uppväxt i ett av de fattigaste områdena i HBG medan Jordan är uppväxt i ett av de rikaste.
Exakt så jag också ser det. Henke för mig är helsvensk. Jordan not so much
Citera
2024-03-06, 07:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vilka oerhört löjliga reaktioner från infantila rasister i denna tråd, som inte kan hålla flera tankar i huvudet samtidigt.

Jag läste intervjun och det var ju helt naturligt. Vem skulle inte respektera sin fars rötter? Vem skulle känna sig "100% svensk"? Inte jag, jag är svensk, europé, världsmedborgare, Go-spelare, indisk-mat-älskare.

En bra artikel, men det är väntat att rasisterna ska gå i taket över den. De som inte fattar någonting.
Citera
2024-03-06, 07:41
Medlem
Frontlinjens avatar
Att hamna i identitetskris är inte ovanligt om ens föräldrar har olika etnisk bakgrund. Läste nånstans att det i USA är vanligare med psykisk ohälsa i den gruppen.

Att han inte har en trygg nationstillhörighet kan vi klandra 68-flummarna för, som motarbetat allt svenskt sedan 70-talet. Det är väl först de senaste 10-20 åren som det börjar vända. Om hans son snackar förortssvenska är det ett ännu större tecken på det!
Citera
2024-03-06, 07:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Henrik "känner" sig inte som svensk.

Nähä, och vad ska vi göra åt det då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem