Citat:
Jag poängterar bara det extremt ironiska att en halvneger som fått precis allting i Sverige ändå säger sig måste visa någon form av respekt mot sin pappas arv (genom att inte känna sig svenk? Jag vet inte riktigt vad Henke menar.) och det är ju då rätt så uppenbart att en svensk befolkning bestående utav halvnegrer knappast är optimalt.
Henke Larsson har blivit uttagen att spela för vårt landslag och har en lyckad karriär både i Sverige och utomlands i Europa. Han har ingen rasism att skylla på ex "Hade jag inte varit neger utan en etnisk svensk 'Henrik Larsson' hade jag garanterat blivit uttagen till landslaget." utan han har fått "allt". Detta är uppenbart inte nog.
Hur många misslyckade mulatter finns det inte i Sverige som fått exakt samma förutsättningar som Henke och som då hyser ett ännu större förakt, hat, ressentiment mot Sverige och svenskar?
Nej, en uppblandad befolkning är inte bra och det kommer visa sig ännu tydligare i framtiden att det inte var ett framgångsrecept att låta svenska kvinnor knulla negrer (ensamstående mammor) och bjuda in jordens mest förslappade folkslag.
Henke Larsson har blivit uttagen att spela för vårt landslag och har en lyckad karriär både i Sverige och utomlands i Europa. Han har ingen rasism att skylla på ex "Hade jag inte varit neger utan en etnisk svensk 'Henrik Larsson' hade jag garanterat blivit uttagen till landslaget." utan han har fått "allt". Detta är uppenbart inte nog.
Hur många misslyckade mulatter finns det inte i Sverige som fått exakt samma förutsättningar som Henke och som då hyser ett ännu större förakt, hat, ressentiment mot Sverige och svenskar?
Nej, en uppblandad befolkning är inte bra och det kommer visa sig ännu tydligare i framtiden att det inte var ett framgångsrecept att låta svenska kvinnor knulla negrer (ensamstående mammor) och bjuda in jordens mest förslappade folkslag.
Men vad är hönan och vad är ägget här?
Att en andel av befolkningen liksom du anser att "sådana som han" inte är riktiga svenskar, lär väl rimligen vara en bidragande orsak till att "sådana som han" har svårt att känna sig som en riktig svensk.
Det behöver nog inte vara ett större antal fall av person-till-person-rasism som ligger till grund för att känna sig avvikande eller annorlunda, utan det räcker nog med att under 50 år ha levt i ett samhälle som genomsyras av åsikter som dina.
Och vad är det han har "fått" egentligen? Det är väl snarare så att han har skapat sin egen framgång.