Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
Förtydliga gärna det fetade och ge oss den svenska definitionen av varje begrepp.
Dvs.. vilket beteende är det som är svenskt, vilket utsende, vilka gener, vilket språk etc.
Du borde snabbt inse vilket kaninhål du kastar dig in i. Vilket du säkert redan gjort, och som är anledningen till att du luddigt behöver tillägga att samspelet är "komplicerat".
Observera att vi pratar om "helsvenskar". Att folk mer eller mindre "är" svenskar vet redan alla. Henrik t.ex är lite mindre svensk än andra.
"Förklara gärna"... Varför ska jag behöva bevisa ngt för dig? Du ser dig inte som svensk och ingen annan ska heller få räkna sig som svensk, och om någon ska få kalla sig svensk så är det enligt dig typ somalier och afghaner... du ser behovet att få kalla sig riktig svensk som ett "utslag av rasism " när det handlar om något mycket större.
Så jag tror att vi kommit till vägs ände i denna diskussion.
Det du inte verkar förstå är att det finns politiska krafter som vill att vi ska vara helt utbytbara, som brickor i ett globalistspel. Det är nämligen lättare att styra över människor som inte känner samhörighet eller band till andra och som ständigt får höra att de inte har någon kultur.
(Innan du kallar mig konspirations-antisemit tror jag att de bakom detta är av blandad etnisk tillhörighet så det har inte med judar att göra)
Att få känna etnisk, nationell och kulturell tillhörighet är en basal mänsklig rättighet och trygghet, och det är något även svenskar ska få åtnjuta.
Men som sagt du är en kulturlös globalist-"världsmedborgare" som det är lönlöst att diskutera med.