2024-03-04, 17:19
Medlem
Silfverryggs avatar
Och självklart gnäller ryssjäveln...
Grushko (vice utrikesminister):
"Alla övningar nära gränsen ökar risken till militär sammandrabbning"
Ska rövhåret säga vars land använde militärövning som svepskäl till att angripa Ukraina
(https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010269570.html)

putte är sur på russki-ivan som hellre sveper Vodka än åker skidor.
"sluta drick, åk skidor".
https://www.is.fi/urheilu/art-2000010269686.html
Citera
2024-03-04, 17:19
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt nyheter på "Ukrinform" växte Ukrainas bruttonationalprodukt under år 2023 med 5,6%. Man beräknar en stark tillväxt också under 2024 med i runda slängar 5,0 %.
Nyheten kablades ut idag kl 13:54.
Visst är det från en låg nivå men det visar att Ukraina ändå är en stark nation med stora framtidsutsikter.

Detta var väl inte riktigt vad ryssfascisterna hade hoppats?

Genom det vettlösa kriget mot Ukraina som slukar enorma resurser saboterar Putin alla möjligheter för en positiv utveckling i Ryssland.
Citera
2024-03-04, 17:28
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Tycker du att det är konstigt att de före detta warsavapaktsländerna är fientligt inställda till Ryssland?

Ja det gör jag, på sätt och vis.

Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Berätta mer om hur världens största land är omringat? Har du koll på var Mordors gränser går?

Tack för din kommentar, jag uppskattar den. Ni slåss för Mordor och tror att ni utgör den goda sidan, det tycker jag är käckt. Mordor är USA som illvilligt och medvetet har provocerat fram konflikten, som de gör världen över.
Citera
2024-03-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

Tack för din kommentar, jag uppskattar den. Ni slåss för Mordor och tror att ni utgör den goda sidan, det tycker jag är käckt. Mordor är USA som illvilligt och medvetet har provocerat fram konflikten, som de gör världen över.

Du framstår som svagbegåvad med det inlägget. En fullkomligt bisarr världsbild som du utmålar som sann. Det är det ni Rysstroll aldrig riktigt förstår, nu ljuger för groteskt för att någon ska ta minsta lilla uns av det ni säger på allvar.
Citera
2024-03-04, 17:39
Medlem
combat veteran Paul rapporterar att medelålders män i Avdiivka sänds till fronten utan hjälmar eller västar
Citera
2024-03-04, 17:48
Medlem
Citat:

Ok, vi gör ett nytt försök Ivan.
Berätta mer om hur världens till ytan största land är omringat.
Citera
2024-03-04, 18:05
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:

USA är den som tur är kyler ner lille Putins storhetsvansinne. Vi bugar och tackar. Mindervärdeskomplex är något som genomsyrar hela Kreml.
Citera
2024-03-04, 18:09
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Tyvärr, faller på sin egen orimlighet. Inget rysstroll kan framstå som svagbegåvad i förhållande till inläggen i den här tråden. Vi kan skriva nära på vad som helst och ändå framstå som intelligentian här.

Det är f.ö. obestridlig fakta att

- USA kände till att deras Natohets med mycket hög sannolikhet skulle innebära militär konfrontation
- att även Ukrainska makthavare kände till det,
- att USA ville få till stånd det här kriget.

Sådant här förstår inte ni. Ni sitter där med era kritor och bilderbokstolkningar om att Putin är sinnessjuk och vill ta över världen.
Det är omöjligt att vara mer korkad och förljugen än ni rysstroll. Grova lögner och överdrifter samt tvärtomspråk. I stort sett bara eget tyckande utan några seriösa källor
Ta dina "obestridliga fakta" som exempel. Extra lamt för att vara Kreml-propaganda utan finess eller logik, utan bara plump och primitiv rysk offerkofta och propaganda.
USA och deras Natohets? Vad fan är det för något?? Konstig svenska. Är det Trump som skäller på Europa för att de inte uppfyller 2% målet?
Citera
2024-03-04, 18:19
Medlem
Citat:
Tyvärr, faller på sin egen orimlighet. Inget rysstroll kan framstå som svagbegåvad i förhållande till inläggen i den här tråden. Vi kan skriva nära på vad som helst och ändå framstå som intelligentian här.

- USA kände till att deras Natohets med mycket hög sannolikhet skulle innebära militär konfrontation

Sådant här förstår inte ni. Ni sitter där med era kritor och bilderbokstolkningar om att Putin är sinnessjuk och vill ta över världen.

Det är inte obestridig fakta utan fria fantasier, vem som helst förstår att endast Putin (och möjligen nån av träskallarna i hans krets) ville ha det här kriget.

Men det klarnar iaf vilken sorts rysstroll du är; du är sorten som är helt förblindad av USA-hat och tycker att precis allt som går eller är emot USA är fina grejer, och analysen går inte djupare än så. Patetiskt.
Citera
2024-03-04, 18:21
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
USA är den som tur är kyler ner lille Putins storhetsvansinne. Vi bugar och tackar. Mindervärdeskomplex är något som genomsyrar hela Kreml.

Jaha, så hatet mot Putin har inte med konflikten att göra alltså. Det är ovillkorligt hat med andra ord. Ni är alltså inte hjärntvättade...
Citera
2024-03-04, 18:24
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Hatten av för din bekännelse. Först försvarar du armén av troll som för fram en främmande makts propagandalögner. Meningen som följer inleder du med "Vi"... Ovanligt, inte ofta som avskummen i tråden står för att vara rysstroll och anti-svenska proryska propagandister.
Citera
2024-03-04, 18:25
Medlem
YP4XQs avatar
Nån som yppat sig om att försöka de-eskalera, få till fred, medla, minska vapenskramlet? Något land, en stat, nån person eller stor organisation, nej? Krig är bra, detta krig är bra då eller hur ska man tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in