2024-03-04, 10:58
Medlem
Sladdarens avatar
Hej

Skrev till ett företag på deras meddelande fält där man kan rubricera en rubrik och sen brödtext
Tryckte sen på knappen för att skicka och då dök det upp ett "error meddelande" upp som egentligen är oväsentligt till att det är nåt fel på webbläsaren eller min dator. Men man kan inte backa ifrån det med pilen och att mitt meddelande är raderat i deras kontaktformulär där det är tomt

Hur kan jag backa och återskapa meddelandet jag skrev genom att liksom hämta tillbaka min text i fältet genom historik användningen där jag hittar inget just nu där jag matat in text eller annat sätt ?

Tacksam för ett snabbt svar ? :-)

Det förekommer väl att om man skriver till nåt meddelande till företag, myndigheter etc så kan det bli error vid sändningen som gör att texten liksom raderas till synes. Men hur återtar man den texten genom webbläsaren eller annat ? (Helst ska man kopiera all text innan man skickar det då men det gjorde inte jag den här gången)
Citera
2024-03-04, 11:08
Avslutad
Du skriver slarvigt, så det är nog lika bra att du får skriva det en gång till.

Ta bort mellanrum innan frågetecken.
Citera
2024-03-04, 11:46
Medlem
sommarlovs avatar
TS beskriver ett problem som säkert många vill ha lösning på!
Citera
2024-03-04, 12:26
Medlem
F12-knappen så får man upp "Network" vid sidan (eller under) sidan. Där kan man sedan hitta "POST" "PUT" som gått till websidan och läsa tillbaka det man skrivit under "payload"

Om man vill vara extra elit kan man "copy as" och klistra in i en CMD så skickar den om requesten.

Glöm inte kryssa i "Preserve log"

Annars är det nog en notepad och klippa/klistra texten innan man kör "skicka".
Citera
2024-03-04, 17:48
Medlem
Själv så kopierar jag alltid texten innan jag skickar. Om webbläsaren kraschar så kan texten ibland "försvinna", därför brukar jag alltid klistra in det i tex word.
Det här gäller framför allt när det är längre texter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in