Citat:
Ursprungligen postat av
Moderatorhora
Nej, frågan är istället [...]
Du förklarar både för mig och trådskaparen vad tråden handlar om. Är du någon sorts Moderatorhora, eller vad?
Det är väl tillåtet att diskussionen breddas lite? Jag ville med mitt påpekande om hur jag skulle lösa problemet med hjälp av extrabatterier, uppmuntra trådskaparen att motivera sin lösning. Själv gillar jag effektiva och helst tysta lösningar, så det lockar inte att dra runt en tung kärra som dessutom låter illa.
Jag tänker långresa, med vagn och packning oavsett. På den vagnen ett gäng extrabatterier, ett gäng extra laddare och det där elverket från Biltema. Elverket körs vid behov när man vilar, laddar alla batterierna parallellt så effekten maximeras. En mycket dyrare lösning förvisso.
Drömvarianten skulle vara ett litet effektivt 250W elverk som hängs fast på cykeln och kopplas in via ett dummy-batteri.

Undrar hur ljudnivån skulle vara på en sådan. En enkel diesel-maskin med dubbla tankar så man kan starta den på diesel och byta över till filtrerad matolja när den blivit varm. Kickstarta mig en sådan, tack!