2024-03-03, 06:11
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hade kanske köpt det argumentet lite om världsdelarna hade någon praktisk betydelse. Men så är det inte. Världsdelarna är bara en historisk indelning. Ungefär som landskapen i Sverige, som också saknar juridisk betydelse idag.

I världsdelarna, Europa i det här fallet så finns det länder, som egna ekonomiska enheter. Sverige som exempel har en befolkning som betalar skatt. Bland världens högsta skatter som makthavare sedan helt ogenerat använder till att försörja människor som migrerar hit från fattigare delar av världen för att söka sig till bättre liv.

Om det inte hade funnits några världsdelar och nationer med gränser där människor inom gränser tvingas att betala skatt, så hade det varit en helt annan femma.

När stora grupper Europeer, däribland mer än miljonen svenskar utvandrade till Usa så rådde helt andra villkor. Det fanns ingen skattefinansierad välfärdsstat som man migrerade in i och fick ta del av utan man fick gott klara sig själv.

Inte en endaste kotte hade migrerat från Mellanöstern eller Afrika till Europa's nordligaste, avlånga, snöfyllda, mörka och kalla land om det inte vore för att världsdelen Europa innehåller nationer med gränser där det kalla, nordligaste landet inom dess gränser upprätthåller ett skattefinansierat välfärdssystem med hjälp av världens högsta skatter som sedan migranter i miljontals bara kan komma och ta del av hur som helst.

Det här är ju så bisarrt att man saknar ord.

Fundera på det här en stund. Ta ett steg utanför den svenska, indoktrinering och bubbla som du befinner dig i och fundera på vad det faktiskt är som sker här.

Du har alltså en befolkning inom ett lands gränser som tvingas att höja pensionsåldern, betala bland världens högsta skatter för att upprätthålla en välfärdsstat som sedan miljoner människor vallfärdar hit från tredje världen, för att ta del av vilket de också får helt utan problem.

Fundera på hur sjukt det här är och hur förbannat orättvist det är mot den svenska befolkningen. Vilket, inte bara svek utan grovt övergrepp det här är mot det svenska folket. Det är anmärkningsvärt att det finns människor som inte kan begripa hur galet det här är.

Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Många återvandrade också det brukar inte pk armen nämna när de kör sina whatboutism argument.

Alltså, om EU nu tänker sig att vi ska ha den här massinvandringen så behövs en del justeringar av våra samhällsmodeller. Paradoxalt nog så skulle dessa justeringar innebära att massinvandringen skulle utebli.

Massinvandringen och välfärdsstaterna står mot varandra här. Man kan inte ha båda två. Dels pga de orättvisor som det innebär att avkräva en befolkning enorma skatter för att sedan tvinga dem att betala för att miljontals människor från fattigare delar av världen ska kunna leva gratis och få gratis välfärd bara de tar sig hit.

Dels också pga att det inte är hållbart. Bostadsbrister blir ett allt större problem och i längden håller det inte att finansiera gratis välfärd och försörjning åt miljontals och åter miljontals utlänningar som vallfärdar till Europa.

Det här är viktiga komponenter för den här politiken och något som personer som Ylva Johansson, massinvandringspositiva journalister och övriga etablisemanget behöver svara på.

Ska de föra denna massinvandringspolitik så krävs det att hela välfärdssystemet monteras ned och läggs ut på den privata marknaden. Alla får betala vård, skola osv var för sig antingen vid behov eller genom försäkringar.

Det är det enda sättet både för att det ska vara rättvist mot den egna befolkningen samt också helt enkelt bara för att det inte är möjligt att kombinera något som den svenska välfärdsmodellen med fri massinvandring av till stor del analfabeter från Mellanöstern och Afrika som ska försörjas och ha gratis välfärd för resten av sina liv samt med hela sina släkter.

Då har vi inte ens gått in på hur massinvandringen sätter press på rättsväsendet, bostadsmarknaden och allt annat utanför välfärdens områden.
Citera
2024-03-03, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jo, invandringen är en stor förlust för samhället.

Inte all invandring. Men att ta emot skräpet ifrån 3:e världen kan knappast vara lönsam.
Citera
2024-03-03, 07:47
Medlem
Ingen generation skulle behöva utstå detta trauma. Och då menar jag de stackars italienarna, grekerna, spanjorerna osv som får utstå detta nu.

Jag fattar att det är problem med demografin. Att det kommer bli pyssel med att hitta människor som jobbar. Vi är en åldrande befolkning.

Men.

Att det är så många som tycker att det är värt att offra Europa på bara några generationer gör att jag tvivlar på mänskligheten. På ”väst”. På den nu rådande politiska landskapet.

Jag fattar att generna blandas. I get it. Men. Det finns så många muslimska länder i världen och varför skall den nu levande generationen, tex i Sverige, ta en så stor smäll så snabbt.

Ibland när jag kommer till en stad med många migranter så känner jag inte igen mig. Jag känner inte igen mig i mitt eget land.

De som anlänt är inte Guds bästa barn heller. Kom igen, låt oss erkänna detta. De kommer från skitländer. 🤷🏼‍♂️

Det är ju så. Om vi inte öppnat genserna så skulle vi aldrig haft gängproblemen. Det är importerat.

Våldtäkterna.

Flera regeringar är skyldiga till detta svek.

Svensken röstade fram en konservativ regering. Men det måste hållas i.

Jag är livrädd för vänstern. De ser inte Sverige. De har en dold agenda vad gäller invandringen.
Citera
2024-03-03, 08:00
Medlem
Mad monks avatar
Fan ni är som en trasig skivspelare ingen köper ert skitsnack. Åldrande befolkning vad fan vi har släppt in en miljon psykfall från tredje världen vad löste det inget. Håll käften era jävla idioter.
Citera
2024-03-03, 08:37
Medlem
Full-Retards avatar
Wifi borde vara en mänsklig rättighet.

Sen om det är bra att människor från afrika migrerar till europa, nej.
Bygg upp era egna länder.
Citera
2024-03-03, 08:37
Bannlyst
Att fulla med Europas länder med värdelöst skräp ifrån 3:e världen kommer inte hjälpa ett jäva skit. Vi skulle behöva ett Verdun slag a la 1916 med dom förluster i människorliv x 4, där alla soldater kommer ifrån 3:e världen för att göra Europa tryggt ingen. Dags sätta upp en armé med 3:e världen orcher och utmana Putin?

Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Ingen generation skulle behöva utstå detta trauma. Och då menar jag de stackars italienarna, grekerna, spanjorerna osv som får utstå detta nu.

Jag fattar att det är problem med demografin. Att det kommer bli pyssel med att hitta människor som jobbar. Vi är en åldrande befolkning.

Men.

Att det är så många som tycker att det är värt att offra Europa på bara några generationer gör att jag tvivlar på mänskligheten. På ”väst”. På den nu rådande politiska landskapet.

Jag fattar att generna blandas. I get it. Men. Det finns så många muslimska länder i världen och varför skall den nu levande generationen, tex i Sverige, ta en så stor smäll så snabbt.

Ibland när jag kommer till en stad med många migranter så känner jag inte igen mig. Jag känner inte igen mig i mitt eget land.

De som anlänt är inte Guds bästa barn heller. Kom igen, låt oss erkänna detta. De kommer från skitländer. 🤷🏼‍♂️

Det är ju så. Om vi inte öppnat genserna så skulle vi aldrig haft gängproblemen. Det är importerat.

Våldtäkterna.

Flera regeringar är skyldiga till detta svek.

Svensken röstade fram en konservativ regering. Men det måste hållas i.

Jag är livrädd för vänstern. De ser inte Sverige. De har en dold agenda vad gäller invandringen.

Dom har råd att betala $10 000 för en biljet på ombord på en flyktingbåt, då kan man väl passa på att köpa lämplig satilittet telefons som klara skicka data oxå. Mobiltäckningen kring medelhavet är gansak usel. På kreta hade dom inte ens 5g.
Senast redigerad av 53280 2024-03-03 kl. 08:42.
Citera
2024-03-03, 08:48
Medlem
Numer är det betydligt svårare att ta sig till Europa än för ett par år sedan. En konsekvens av det är att många flyktingar söker sig till Sydamerika i förhoppning om att sedan kunna ta sig genom Centralamerika och Mexico till USA. De slipper drunkna i Medelhavet men tvingas istället vandra i djungler i det som kallas Darien-gapet vid gränsen mellan Colombia och Panama.

Problemen med migration och flyktingströmmar lär öka snarare än minska.
Citera
2024-03-03, 08:49
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
3) För att ha asylskäl skall man fly undan ett en konflikt, t.ex som Ukaniare gör. Men är det verkligen Sverige sak att hjälpa flyktingar som kommer utanför Europa? Borde varje världesdel äga sin egna problem?
Jag tänker att vi kan ställa den frågan ifall vi samtidigt frågar om varje världsdel äger sina naturtillgångar. Ska vi ha oljan kan vi gott ta folket med, det ingår. Vi skördar vad vi sår. Som vi säger på Flashback - vi har röstat för det här. Spelar ingen roll vad man röstat på eller om man ens röstat, vi har röstat för det här ändå...
Citera
2024-03-03, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Jag tänker att vi kan ställa den frågan ifall vi samtidigt frågar om varje världsdel äger sina naturtillgångar. Ska vi ha oljan kan vi gott ta folket med, det ingår. Vi skördar vad vi sår. Som vi säger på Flashback - vi har röstat för det här. Spelar ingen roll vad man röstat på eller om man ens röstat, vi har röstat för det här ändå...

Oljan betalar vi dyrt för. Det är många Amerikaska soldater som har fått offra sin liv för att vi västvärlden skall få Olja. Att in människor ifrån andra världdelar är inte samma sak, dessutom människor som saknar förmåga att försörja sej själva ifrån dag #1.
Citera
2024-03-03, 09:12
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Oljan betalar vi dyrt för. Det är många Amerikaska soldater som har fått offra sin liv för att vi västvärlden skall få Olja. Att in människor ifrån andra världdelar är inte samma sak, dessutom människor som saknar förmåga att försörja sej själva ifrån dag #1.
Det den inställningen jag har lite svårt för. Vi har rätt till deras olja, det är våra naturtillgångar bara det att de ligger lite utspritt. Fri transport av energi och varor, begränsad transport av människor. Säger bara att det är en orealistisk föreställning om att det kan funka så. Ska vi stänga gränsen får vi helt enkelt stänga gränsen. Svensk tallolja ftw.
Citera
2024-03-03, 09:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Frågan hur det ska fungera om varje världsdel ska klara sina egna problem. Har dom ens råd med preventivmedel i Afrika?
Är inte preventivmedel haram i större delen av Afrika?
Citera
2024-03-03, 09:39
Medlem
Citat:
Människorsmugglarna på Ocean Viking, hjälper lyxflyktiingar att komma in i Europa.

Ocean Vikings motorer överröstar havet, jobbar sig söderut, riktning Libyen. Runt fem dagars navigation väntar tills de når det så kallade sök- och räddningsområdet utanför Libyens territorialvatten. Containrarna där människor som räddas ska få sova står än så länge tomma.

Varje räddad person får ett armband med ett nummer på, nödproviant, vattenflaska och ett guldigt nödtäcke. Blöta kläder åker av, torra på. En ber direkt om medicin, han känner sig sjösjuk. Många ber om wifi

OBS! Det är bara män man ser på bilderna ifrån DN. Inga kvinnor och barn, utan lyckosökande män som vill leva på gott dina skattepengar.-

En man kommer ut svettig från dansgolvet, valsar fram till världskartan och drar sitt finger över vägen från Bangladesh till Italien och skrattar. Han kramar om Nazmul och säger att de är klara nu, att spelet är vunnet.

Man ordnar tom dans smugglingsbåten

En kritik från politiskt håll är att fartyg som Ocean Viking är en dragningsfaktor, alltså att migranter flyr för att de vet att de kan räddas till havs.

https://www.dn.se/ocean-viking/

Version 1.0 blev raderad då det saknades frågeställning, här kommer den :

1) Vad kostar varje flyktingt som når Sverige mej som skattebetalare? Sverige har idag världens högsta skattetryck, utan många miljoner kostar Syrisk familj som får asyl i Svenska skattebetalare?
2) Har dom ens asylskäl? Det finns andra Arab länder att fly till, varför måste man till Europa?
3) För att ha asylskäl skall man fly undan ett en konflikt, t.ex som Ukaniare gör. Men är det verkligen Sverige sak att hjälpa flyktingar som kommer utanför Europa? Borde varje världesdel äga sin egna problem?

Det är väldig osoldatrisk emot mej som Svensk, att mitt land skall tas över av Araber och Negrer. Det lukta koloninalism , det trodde jag hörde hemma i mörka delan av 1800 och 1900 talet.
Fungerar inte "flyktingens" obegränsade 5G på hans Iphone 15 Pro Max?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in