2024-03-02, 20:12
Medlem
Lite OT men det vore fint om någon kunde lära knarkhataren hur man citerar så man vet vem h*n pratar med.
Citera
2024-03-02, 20:23
Medlem
Eftersom ni tror att jag påstås försköna ärendet så har ni 5000-k147347 -24 där förundersökningen är misstänkta för misshandel och åklagaren leder denna utredning,samma mål nu som de tre häktade .
Finns rättsläkare som sett den häktades skador och allt är dokumenterat på natten och dessutom har nu dykt upp vittne som visat mig film på hela misshandeln som hände på natten 4 februari,det vittnet har inlämnat till åklagaren allt och sett hela händelsen,även en ung tjej sågs på filmen att till slut försöka avstyra den grova misshandeln från wilm*r och benjam*n .
Två vuxna som ses på filmen skalla och hålla fast o slå om vartannat ,och de även sparkar o slår när personen ligger o skriker på backen .syns tydligt de personerna som nu är misstänkta för misshandeln på en av de minderåriga.
Detta kommer givetvis spela stor roll när det nu äntligen utreds o ser hur allt har startat .

Och ang uttrycket konsekvenstänk ,det bör ju verkligen de som nu är misstänkta för misshandel ha tänkt på (19 år och 29 år .

Dessutom har jag sett filmer där 29 åringen hotar att dränka o döda den häktade minderåriga, dessutom har denna 29 åring ringt på natten och hotat några personer varav en är en av de häktade ,där är nu inlämnat av vittnen ifrån vilken tel 29 åringen ringde från snap ,både på film och samtal om hot ,allt finns i utredningen.

Så att tro att inte detta väger tungt när det kommer visa sig att det är de två vuxna männen som triggat igång allt .
Dessutom kommer hela detta vara i samma domstolsförhandling .det kommer drivas som ett ärende där båda är brottsoffer och målsägande och då vet man nog vad det slutgiltiga blir.Men detta är domstolens sak att avgöra.
Bra att flera vittnen nu dykt upp så att en ny förundersökning startade i samma ärende
Citera
2024-03-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkhataren
Eftersom ni tror att jag påstås försköna ärendet så har ni 5000-k147347 -24 där förundersökningen är misstänkta för misshandel och åklagaren leder denna utredning,samma mål nu som de tre häktade .
Finns rättsläkare som sett den häktades skador och allt är dokumenterat på natten och dessutom har nu dykt upp vittne som visat mig film på hela misshandeln som hände på natten 4 februari,det vittnet har inlämnat till åklagaren allt och sett hela händelsen,även en ung tjej sågs på filmen att till slut försöka avstyra den grova misshandeln från wilm*r och benjam*n .
Två vuxna som ses på filmen skalla och hålla fast o slå om vartannat ,och de även sparkar o slår när personen ligger o skriker på backen .syns tydligt de personerna som nu är misstänkta för misshandeln på en av de minderåriga.
Detta kommer givetvis spela stor roll när det nu äntligen utreds o ser hur allt har startat .

Och ang uttrycket konsekvenstänk ,det bör ju verkligen de som nu är misstänkta för misshandel ha tänkt på (19 år och 29 år .

Dessutom har jag sett filmer där 29 åringen hotar att dränka o döda den häktade minderåriga, dessutom har denna 29 åring ringt på natten och hotat några personer varav en är en av de häktade ,där är nu inlämnat av vittnen ifrån vilken tel 29 åringen ringde från snap ,både på film och samtal om hot ,allt finns i utredningen.

Så att tro att inte detta väger tungt när det kommer visa sig att det är de två vuxna männen som triggat igång allt .
Dessutom kommer hela detta vara i samma domstolsförhandling .det kommer drivas som ett ärende där båda är brottsoffer och målsägande och då vet man nog vad det slutgiltiga blir.Men detta är domstolens sak att avgöra.
Bra att flera vittnen nu dykt upp så att en ny förundersökning startade i samma ärende

Du menar att grov misshandel och hemfridsbrott utfört av ungdomar är befogat för att vuxna "triggat igång" det?
Som sagt, dessa ungdomar behöver vård!
Citera
2024-03-02, 20:49
Medlem
Citat:

Filmer och bilder lämnades väl från minderårigas advokat redan vid första häktningsförhandlingen??
enligt uppgifter!
Och vad har dom 3 häktade gjort??
För de är ju trotts allt dom som är häktade och tillomed om häktade trotts ungålder. Inte dom andra 2 som du hänvisar till !!
Men de kanske är fel att dom sitter häktade? Dom kanske är oskyldiga?
De kanske är dom du nämner som skall sitta där istället??
Minst 1 av dom som sitter häktade nu har vida känt en stor brist på respekt empati och ingen som helst uppfostran🤦‍♀️
Vart fan är föräldrarna??
Senast redigerad av dundiii 2024-03-02 kl. 21:12.
Citera
2024-03-02, 20:51
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:

Verkar som att jag får vänta på en FUP eller liknande, så jag på begriplig svenska kan läsa vad som hänt, för det här var en rätt rörig läsning.
Citera
2024-03-02, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Verkar som att jag får vänta på en FUP eller liknande, så jag på begriplig svenska kan läsa vad som hänt, för det här var en rätt rörig läsning.

Ja h*n har ett väldigt unikt sätt att uttrycka sig i text. Man lär sig tolka det till slut men i början är det klurigt 😅
FUPen är säkerligen mer lättläst
Citera
2024-03-02, 22:05
Medlem
dundiii ,ja va ska man säga när hissen ej går ända upp för dig ,man kanske inte ska knarka om man redan är dum i huvudet!!!!!
Du får väl se sen när förundersökningen är klar så kommer allt i rätt dager ,
Ang filmer så måste man tydligen förklara igen att det dykt upp vittne o film på misshandeln av en av de häktade .det tog tre veckor innan det dök upp plus har tagit lika lång tid att starta förundersökningen men nu ligger den i åklagarens händer och den körs i samma ärende som de häktades ,vet inte hur illa ni fattar men nu har åklagaren o polisen sett en annan vinkel på hela allt som inträffat.

Därav är förundersökning grov misshandel på de två män som misshandlade en av häktade minderåriga,det tycks inte gå in i skallen att det fått vändning mot att endast gått på en linje att nu fått sett hur dessa män skadat en minderårig där de nu är misstänkta.

Men är nöjd att se att utredningen går nu åt helt tvärtom håll så sanningen kommer nu att visa sig när denna utredning nu startade i torsdags .
Min starka gissning att slutar med att de två männen blir gripna o anhållna pga grov misshandel.
Dessutom får ej minderåriga sluten ungdomsvård utan de lär få max samhällstjänst eller liknande pga att brottsrubriceringen sänkts .
Citera
2024-03-02, 22:55
Medlem
Citat:
dundiii ,ja va ska man säga när hissen ej går ända upp för dig ,man kanske inte ska knarka om man redan är dum i huvudet!!!!!
Du får väl se sen när förundersökningen är klar så kommer allt i rätt dager ,
Ang filmer så måste man tydligen förklara igen att det dykt upp vittne o film på misshandeln av en av de häktade .det tog tre veckor innan det dök upp plus har tagit lika lång tid att starta förundersökningen men nu ligger den i åklagarens händer och den körs i samma ärende som de häktades ,vet inte hur illa ni fattar men nu har åklagaren o polisen sett en annan vinkel på hela allt som inträffat.

Därav är förundersökning grov misshandel på de två män som misshandlade en av häktade minderåriga,det tycks inte gå in i skallen att det fått vändning mot att endast gått på en linje att nu fått sett hur dessa män skadat en minderårig där de nu är misstänkta.

Men är nöjd att se att utredningen går nu åt helt tvärtom håll så sanningen kommer nu att visa sig när denna utredning nu startade i torsdags .
Min starka gissning att slutar med att de två männen blir gripna o anhållna pga grov misshandel.
Dessutom får ej minderåriga sluten ungdomsvård utan de lär få max samhällstjänst eller liknande pga att brottsrubriceringen sänkts .

Nej de är väl inte hälsosamt och knarka om man är dum i huvet 🤦‍♀️
Grovmisshandel , hemfridsbrott , häktade med restriktioner om blandannat revicid risk. Ja de kanske man kan få de för 🤷‍♀️🤦‍♀️
För att citera ett svar (ang vad för straff man riskerar för grovmisshandel när man är mellan 15-17 år) skrivet av en jurist/advokat i brottsmål och straffrätt vid brott utfört av ungdom

"Om man finner att det rör sig om grov misshandel ligger straffskalan på fängelse i lägst 1 år och 6 månader och högst 6 år,. 6§ BrB.

Om en person är över 15 men under 18 år så finns det särskilda påföljder som kan utgå. En person som har fyllt 15 år är straffmyndig och kan alltså dömas till de straff som finns i brottsbalken. Dock väljer ofta domstolen att ta hänsyn till att personen är under 18 år genom att döma ut lägre straff under förutsättning att det inte är ett för allvarligt brott det rör sig om.

För att kunna döma en omyndig person till fängelse ska det föreligga synnerliga skäl enligt 30:5 BrB.
I de fall domstolen anser att fängelse bör dömas ut men personen är omyndig används istället sluten ungdomsvård. Detta kan aktualiseras vid väldigt svåra brott som grov misshandel, rån eller mord
."

Men INGEN är dömd för varken de ena eller de andra i detta fallet ÄN 🙏

Hoppas att det oavsett utgång för gärningsmännen blir en lärdom och sätter lite spår av vanligt hederligt folkvett.
Tragiskt när ungamänniskor förstör så för sej själva och andra
Senast redigerad av dundiii 2024-03-02 kl. 22:57.
Citera
2024-03-03, 06:36
Medlem
Du gav en så lång förklaring o utförligt att du ej ens tänker va du skriver 🤣

Du är mkt mkt noga att precisera vad dessa tre påstås ha gjort ,men du tänker inte på vad de två vuxna gjort en av de häktade ??

En vuxen bör väl ha ganska mkt mer konsekvenstänk än en minderårig??

Men tydligt att i din värld så är det okej att misshandla ett barn .

Än en gång säger jag det ,dessa två står nu misstänkta att både hållt fast den minderåriga,skallat honom ,sparkat ,slagit när han ligger ner .

Detta är inget du nämner att det är fel utan enda du poängterar är att ungdomarna ska straffas .

Det vore alltså i din värld okej att tex gå till en skola och slå som vuxen en minderårig utan att det vore fel ??

Var synd att det tog sån tid innan utredningen startade på denna misshandeln när de två Wilm** och Benja**n är misstänkta,de skulle startas samtidigt då hade nog mkt i utredningen setts med andra ögon .

Du glömmer att när du snackar om straff för de häktade är straffskalan du nämner som är en sak men de ska sitta i häktet till dagen för rättegången och där släpps de .
Då har de suttit x antal veckor som får räknas av ,så att sitta o tro att de ska få sluten ungdomsvård det kan du glömma ,1/4 del av 1.5 år är 4 månader å det sitter man 2/3 delar av .
Så det lilla som blir kvar om de blir dömda så lär det bli kanske ungdomstjänst i 20-40 timmar .

Men de två vuxna som ev blir dömda riskerar minst 1.5 års fängelse var ,då kan du ju själv räkna ut tiden av 2/3 delar vad det landar på .

Och tänk på att för att få sluten ungdomsvård idag så ska det vara mkt grova brott som mordförsök,mord mm ,ingen ungdom på 16-17 år får det straffet när ej tidigare straffad för grova våldsbrott utan då får de ungdomstjänst ,ibland fotboja endast helger på speciella tider .

Nåja nu väntar jag på hela utfallet av den pågående utredningen att den göres seriöst på de två vuxna så de kan stå till svars på domstolsdagen och att rättvisan tar greppet om läget
Citera
2024-03-03, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurskamanveta
Så tragiskt med de två yngre grabbarna, måste vara väldigt trasiga killar. Undra om de har närvarande föräldrar eller hur det står till.

Nej de är födda onda
Citera
2024-03-03, 09:50
Medlem
Man hör inte ett jävla ord att dessa två skitungar misshandlad en 20 åring grovt 2 veckor innan denna misshandel på köpmangatan så han fick åka ambulans in till Örebro så att denna 29 åring har så mycket på sig men det nämns inget om hur dessa skitungar håller på varenda jävla helg!!!

Så du borde inte vara allt för kaxig innan den 13 mars
Citera
2024-03-03, 09:59
Medlem
Och ändå har du ej fattat att det är två vuxna män som startat hela bråket den dagen eller har poletten trillat ner nu ??
Innan förundersökningen på de två vuxna nyss dragit igång så sågs bara en del av hela händelsen ,nu kommer del 1 fram .

Synd bara att det tagit tre veckor innan polisen o åklagare sett hur allt ligger till .
Nu låter vi dem utreda hela ärendet och som jag tidigare förklarat att nu är det i samma ärende som de tre sitter häktade för en grov misshandel som hänt i närtid (samma natt dygn ) av de två vuxna männen Wilme* och Benja**n .
Finns flera vittnen som sett hela den misshandeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in