2024-03-02, 21:52
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Varför länkar du till en tråd som du knappt gjort inlägg i?
Till konspirationsteorietikern E.Mac.
Det inlägg du gör är trams. Hånar 13000 döda i Donbas, som INTE var ryska civila.
Vad nu 13000 ryssar gör på fel sida av gränsen under 8 år?
Men du fokuserar på 13000. Falsk flagg, igen.
Av 13000 var 3000 civila, fördelat lika på bägge sidor.
Du kunde ha ifrågasatt vad ryssar gjorde i Ukraina. Men, nej.

Är du upprörd?
När hånade jag 13 000 döda i Donbas? Har aldrig nämnt 13 000 döda i Donbas.
Du blandar ihop mig med någon annan, är du full?
Jag länkade till den tråden eftersom Zelensky söker fredsförhandlingar, men när jag nämnde att det inte ser ut som att någon vill ha fredsförhandlingar så är jag enligt dig rysstroll med uppenbart syfte. Det kanske var för mycket begärt att du skulle se och tolka sambandet och min avsikt med länken.
Citera
2024-03-02, 21:56
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Är du upprörd?
När hånade jag 13 000 döda i Donbas? Har aldrig nämnt 13 000 döda i Donbas.
Du blandar ihop mig med någon annan, är du full?
Jag länkade till den tråden eftersom Zelensky söker fredsförhandlingar, men när jag nämnde att det inte ser ut som att någon vill ha fredsförhandlingar så är jag enligt dig rysstroll med uppenbart syfte. Det kanske var för mycket begärt att du skulle se och tolka sambandet och min avsikt med länken.

Fredsförhandlingar på Zelenskys sätt, hela världens sett med tanke på hur många länder som håller med han här. Men du som är en historiker, vad föreslår du?
Citera
2024-03-02, 21:57
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Aha ja, låter som en vettig förklaring. Det gäller ju även invandringsfrågan som också diskuteras ganska kaotiskt här på FB.

Hur som helst, SvD och NYT då, där kan man väl inte ha något emot?

SvD och AB är blockad där jag är av någon anledning. NYT ser jag en aning mer seriös, däremot de historier de skriver om brukar jag leta efter andra källor som antingen bekräftar eller dementerar deras berättelser. Jag har viss bias (har glömt det svenska ordet) för det när det gäller media från yankee-land.
Citera
2024-03-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Har Zelensky efterfrågat trupp?
Jag ber om ursäkt. Men jag har totalt missat det.

Att framföra något som inte efterfrågas,det är att gå över ån för vatten.
Varför?

Inte officiellt, men det betyder inte att det inte skulle hjälpa.

Vidare har det kommit på tal i flera andra EU-länder, varför ska då Sverige inte vara med, eller åtminstone diskutera det?
Citera
2024-03-02, 22:04
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Fredsförhandlingar på Zelenskys sätt, hela världens sett med tanke på hur många länder som håller med han här. Men du som är en historiker, vad föreslår du?

Jag är inte historiker, jag gillar historia, en viss skillnad.
Jag föreslår att Zelensky gör som han anser bäst för Ukrainas befolkning. Vilket han förhoppningsvis och troligtvis gör.
Vad jag däremot tror är att det inte blir några fredsförhandlingar den närmaste tiden.
Citera
2024-03-02, 22:05
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varföt inbillar du dig att du skulle bli det?

Jag ser hur Ryssar har våldfört sig på Ukraina, det borde vara argument nog. Eller ska du försöka inbilla mig att dom är bara där för att befria det landet? Sedan om mina ord inte är goda nog, vad säger FN om det här kriget? Vad säger fria media, du vet dom tidningarna eller mediahusen där Ryssvin inte dödar oppositionella?
Citera
2024-03-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag ser hur Ryssar har våldfört sig på Ukraina, det borde vara argument nog. Eller ska du försöka inbilla mig att dom är bara där för att befria det landet? Sedan om mina ord inte är goda nog, vad säger FN om det här kriget? Vad säger fria media, du vet dom tidningarna eller mediahusen där Ryssvin inte dödar oppositionella?
Du verkar ha gått på offantligt väldigt mycket propaganda. Vilket man nog måste ha gjort för att ens frukta att Ryssland skulle ta sig till Sverige och våldföra sig på en!
Ryssland och Ukraina har haft en längre konflikt innan detta vansinne bröt ut. Att tror att Ryssland har några direkta planer på att invadera västländer är näst intill sinnessjukt. Vapenindustrin tackar och bockar dock för denna sinnessjukdom som drabbat alltför många. De gör ju tack vare detta nu rekordvinster!
Senast redigerad av Nibiru2011 2024-03-02 kl. 22:16.
Citera
2024-03-02, 22:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Du verkar ha gått på offantligt väldigt mycket propaganda. Vilket man nog måste ha gjort för att ens frukta att Ryssland skulle ta sig till Sverige och våldföra sig på en!
Ryssland och Ukraina har haft en längre konflikt innan denna konflikt bröt ut. Att tror att Ryssland har några direkta planer på att invadera västländer är näst intill sinnessjukt. Vapenindustrin tackar och bockar dock för denna sinnessjukdom som drabbat alltför många. De gör ju tack vare detta nu rekordvinster!
Vad är det för lång konflikt? Ryssland erkände Ukraina 1991 genom Budapestuppgörelsen. Det är drygt 30 år sedan så Ryssland är totalt opålitliga och kan vända snabbt. Deras bisarra hittepå-orsaker att kriga belastar dem då alla vet att de kan hitta på vilket argument som helst för att ta något som inte är deras.
Citera
2024-03-02, 22:20
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Inte officiellt, men det betyder inte att det inte skulle hjälpa.

Vidare har det kommit på tal i flera andra EU-länder, varför ska då Sverige inte vara med, eller åtminstone diskutera det?

Macron har precis nyligen nämnt något i den riktningen.
Kanada pratar om icke stridande personal.

Så, varför dra upp något som inte efterfrågas av Ukraina och Zelensky.
Citera
2024-03-02, 22:21
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ryssland och Ukraina har haft en längre konflikt innan detta vansinne bröt ut. Att tror att Ryssland har några direkta planer på att invadera västländer är näst intill sinnessjukt. Vapenindustrin tackar och bockar dock för denna sinnessjukdom som drabbat alltför många. De gör ju tack vare detta nu rekordvinster!

Du menar att Ryssland kommer aldrig att invadera Ukraina och när jag ser samma lögnhalsar så ska jag tro att det pågår ingen hybridkrigföring, Moldavien sitter säkert trots att Lavrov av alla skitstövlar säger att dom är nästa lamm för rakning. Är det du försöker säga till mig? I så fall har du misslyckats spektakulärt

Men vad fan, jag ställer frågan, är du bara dum eller Ryss? .
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det där är ju bara struntprat sprungen ur okunnighet propaganda och russofobi!

Ett land i vår närhet bedriver erövringskrig och försöker utöka sitt Lebensraum. Om man föredrar kultur och levnadsstandard i vårt land då är oron över Ryssland fullt befogad. Sålunda ingen fobi
Citera
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Kände du dig träffad, vatnik? Endast ryssråttor anser att omvärlden är "russofober". För övriga civila länder så är kritiken mot Ryssland högst befogad.

Precis, finns en anledning att resten av världen hatar Ryzzland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in