2024-03-02, 20:14
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Berätta din plan!
Du har sett och hört Putins krav.
Berätta hur du tänker att Ukraina ska gå med på en fred?

Jag har ingen plan, och det verkar ingen annan heller ha. Har aldrig påstått att jag har en plan.
Det verkar som majoriteten på båda sidor är helt införstådda med att det inte finns någon lösning.

De allra flesta här på FB verkar tycka att det är så enkelt som att sista ryssen lämnar Krim och därefter sprängs bron?
Citera
2024-03-02, 20:16
Medlem
Citat:
Medicin och mat är väl vad som kan tillåtas. Som export.
All import kan helt stängas ner och alla får anpassa sig till vad det nu kan innebära.

Ja, det är ju inte så att vi måste importera produkter från Ryssland.

Då är vi överens för en gångs skull
Citera
2024-03-02, 20:18
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Berätta varför du blir du så upprörd nu?

Jag är inte på något vis upprörd, helt lugn. Gillar att läsa historia så jag visste redan om napalm mot Afghanistan, Irak och Vietnam.
I Ukraina verkar fosfor vara mer populärt än användandet av brinnande bränsle.
Citera
2024-03-02, 20:19
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Berätta varför du blir du så upprörd nu?

Jag satt och började spånade på det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Annars börjar jag bli mer och mer pessimistisk över en fredsplan i Ukraina. Det finns helt tydligt ingen önskan från någondera sidan om en lösning av kriget.
Det verkar snarare som att det eskalerar och många på båda sidor som verkar se fram emot ett storskaligt krig.

Samma jävla skit man har läst av ryssen hela jädra tiden, samma svar om förhandlingar. Men Putin går inte att förhandla med, han är opålitlig, så varför ens förhandla?
Citera
2024-03-02, 20:21
Medlem
Lawlines avatar
rySSland har endast kvar en T90M . Allt går som planerat enligt putler
Enligt rySStrollen så spottar fabriker ur sig hundratals tanks i månaden hahahaha...

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/1b4tmk6/russia_has_one_t90m_left_before_theyve_lost_the/
Citera
2024-03-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Oj.. ryssarna avlyssnar eller som vår svenska militär/underättelse brukar kalla det för att låta finare - "Signalspanar"... precis som USA gjorde på Merkels iphone i flera år. Och när de sålde "säker" kryperingsutrustning till sina "partners" med inbyggda bakdörrar, när de instalersde tappning på fibern mellan sverige o danmark....chockande att ryssar och kanske t.om kineser gör sådant i en mindre omfattning vad NSA, CIA etc gör på giga-skala...

Aha ja, alla gör det.

Det vore väldigt naivt, kanske till och med obildat, att tro annat.
Citera
2024-03-02, 20:24
Medlem
attogs avatar
Citat:
Jag har ingen plan, och det verkar ingen annan heller ha. Har aldrig påstått att jag har en plan.
Det verkar som majoriteten på båda sidor är helt införstådda med att det inte finns någon lösning.

De allra flesta här på FB verkar tycka att det är så enkelt som att sista ryssen lämnar Krim och därefter sprängs bron?

Det är ju EN plan.
Men du vill mest yvas över annat?
Vad säg hur många barn som dött hitintills?
Vad tycker du om det?
Citera
2024-03-02, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
rySSland har endast kvar en T90M . Allt går som planerat enligt putler
Enligt rySStrollen så spottar fabriker ur sig hundratals tanks i månaden hahahaha...

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/1b4tmk6/russia_has_one_t90m_left_before_theyve_lost_the/

Åh? Och nästan inga soldater och inga flygplan?
Ändå avancerar de över hela fronten?
Citera
2024-03-02, 20:26
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Nej så enkelt är det inte . Samtliga involverade i högre ställning i Ryssland måste fängslas och samtliga anställda inom Putins " Gestapo " Rozgvardia friställas från tjänst och förbjudas att inneha ett offentligt arbete igen och det oavsett vilken befattning de haft . Ryssland måste helt enkelt genomgå samma process som Tyskland efter ww2 . Sedan ska givetvis ryska generationen brytas upp ( Sedan har har Moskva lite svara för när det gäller sina undersåtar också )

Titta vilken elegant lösning
Citera
2024-03-02, 20:29
Medlem
Taget från OMNI som i sin tur hämtar uppgifterna från NYT idag 10:58.

NYT: Ukrainas svaga försvar bidrar till rysk framgång
De ryska trupperna fortsätter att göra små men snabba framsteg utanför staden Avdijivka i östra Ukraina. Avancemangen kan delvis förklaras av Ukrainas kritiska brist på ammunition och det sviktande stödet från väst – men en del i förklaringen är också en ”förvånansvärt” svag försvarslinje, skriver New York Times.

Tidningen har analyserat satellitbilder från området. Bilderna blottar glesa och enkla skyttegravslinjer väster om Avdijivka, som i många fall saknar kapacitet att stoppa ryska stridsvagnar eller försvara viktiga vägar.

Amerikanska tjänstemän säger till NYT att det är oroväckande om Ukraina inte byggt upp sina försvarslinjer i tid eller tillräckligt bra. När de ryska styrkorna nu avancerar bortom Avdijivka lär det skapa nya problem för Ukraina, enligt tjänstemännen.
Citera
2024-03-02, 20:30
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Ja, det är ju inte så att vi måste importera produkter från Ryssland.

Då är vi överens för en gångs skull

Stäng ner importen från Ryssland.
I övrigt.
Jag säger helt nej.
Med tanken på vad deras ambassadör säger.
Citera
2024-03-02, 20:35
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag satt och började spånade på det nu.

Samma jävla skit man har läst av ryssen hela jädra tiden, samma svar om förhandlingar. Men Putin går inte att förhandla med, han är opålitlig, så varför ens förhandla?
Vi har nu sett vilka krav Putin hade 2022.
Jag tycker det är bra, med tanke på att Ukraina bara ska ge upp och lägga sig ner.
Att folk här i Sverige, tycker att de ska tala om för Ukraina att, ge er. Ni ska ge upp ert land och frihet.
Vi skiter i er!

Är det ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in