Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Det verkar som du fick rätt där JayJayAdams.
Tror när jag tänker efter att jag har hört det där från mina thaiknullande vänner också.
Men hur fan bär man sig åt egentligen så att inte ens hororna vill ha dina pengar?
För tio år sedan spenderade jag mycket tid i Thailand. Åkte dit var o varannat år både ensam, med polare o hälsade på en polare som pluggade i Bangkok.
När jag åkte dit ensam blev det att jag hängde mycket med lokalborna och barfolket och detta kom på tal. De jag pratade med hade en regel att inte ha araber och svarta som kunder. Speciellt inte om de var från Frankrike. De var tydligen extra svinga grabbgäng. Ofta franskalgerier. Enbart etniskt västerländska män helt enkelt.
En kväll var jag ute på klubb i Patong, Tiger Club tror jag den hette, med en av glädjeflickorna jag blivit vän med. Ett grabbgäng på 5-6 algerier/fransmän kommer fram o är direkt respektlösa och sliskiga mot henne. Jag säger åt dem att vi inte är intresserade och föreslår att de går åt ena hållet och vi åt andra vilket fick de att bli ännu mer aggressiva. Var god vän med många manliga lokalbor med som befann sig på klubben. Vi började gå ner från den långa raka trappan medan de stod o skrek från toppen av trappan och gick mot oss. Då kommer ett par thaikillar bakom dem, ger killen längst bak en frontspark i ryggen. Det uppstår lite tumult, ute på gatan samlas fler o fler thaikillar som myror från alla håll. De attackerar franskalgerierna från alla möjliga håll med slag o sparkar. Vill minnas att en del tillhyggen som fanns till hands användes med.
Blev lite off topic men poängen med min anekdot var att de går tyvärr inte att lita på dem. Speciellt inte för kvinnor som redan befinner sig i en utsatt situation. Antingen blir det våldsamt, de skiter i att göra rätt för sig o betala eller en kombination av ovan.
Det är så i Sverige, det är så i Thailand och säkerligen så i de flesta länder mellan Sverige och Thailand. Inklusive Österrike.