2024-03-01, 14:34
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Jag är inte prorysk, då är det något fel med din läsförståelse.

Jag är realistisk för att jag har livserfarenhet, något som jag tvivlar på att flera av de mest rabiata här har. Ni tänker varken långsiktigt eller på hur brutalt krig egentligen är.

Jodå vi vill inte att Ryssland ockuperar Finland eller Baltikum och om ryssar och deras bögfnask i Sverige försöker sig på det är många som är beredda att göra vad som krävs och hundratals svenskar har åkt till Ukraina och dödat och dött för hela Europas frihet till skillnad från dig din fega kretin om sitter där med munnen full med torkade fiskyngel och spammar sönder tråden med infantila inlägg.
Citera
2024-03-01, 14:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ett imperialistisk angrepp är det när Putin underkänner stater, invaderar och annekterar dem. Kan det bli mer imperialistiskt? Putin kastade masken 2021 när han ansåg att Nato ska backa till 1997 års gränser och vill därmed bestämma bla vår utrikespolitik. Moldavien verkar stå på tur och ärligt talat finns det ingen som vet hur långt Putin är beredd att gå och många menar att det grundar sig på hur svaga vi i väst är och låter Putin agera ostört.

Det fetstilta: Putin ändrar sig väldigt mycket. I den här intervjun från 2008 förklarar Putin exempelvis att Krim är ukrainskt, att det inte finns några etniska motsättningar där och att Ryssland har erkänt Ukrainas gränser. Precis som han gjorde med Ukraina 2008 kan han ändra sig om exempelvis de baltiska staterna.

https://www.rferl.org/a/putin-crimea-ukraine/26942862.html

Nu är det en lek med ord. Imperialistiska ambitioner handlar om något annat än vad som är orsaken till denna invasion. Det är samma syfte med invasionen i Ukraina som när Sovjetunionen invaderade Ungern 1956 och Tjeckoslovakien 1968. I detta fall har det misslyckats på samma som det misslyckades i Afghanistan 1979.

Putin ändrar sig för att förutsättningarna ändrats. 2008 sökte sig inte Ukraina mot väst och NATO. Sovjetunionen respekterade Ungern och Tjeckoslovakien så länge de hade en Moskvatrogen regering.
Senast redigerad av HerrGickhan 2024-03-01 kl. 14:36.
Citera
2024-03-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Har aldrig påstått att Argentina kan bidra med mer än USA. Ditt sätt att försöka förskjuta debatten är även det en välkänd rysk påverkansstrategi. Precis som metoden att försöka så split så att västländer ska börja tjafsa inbördes om vem som gör mest/ minst istället för att fokusera på målet att snarast få ut ryssen ur Ukraina. Det jag sa var att Argentinas president tagit initiativ för att samla hela Sydamerika till ökat Ukrainastöd.

Fattar du inte att det är en omväg och att man kastar bort värdefull tid?
Citera
2024-03-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Få se nu; Om nån går som en hal, falsk ål, luktar som en hal, falsk ål, pratar som en hal, falsk ål? Ja, då är det en falsk, hal ål!

Edit: Men är det inte någon som bara kan ta bort dom här tramsande inläggen? "Försöker upplysa er om hur tufft Ukrainarna har det"?

Du vill inte ens höra hur tufft de har det?

Det är inte jag som påstår det, det kommer direkt från ukrainska militären.
Citera
2024-03-01, 14:40
Bannlyst
Citat:
Du vill inte ens höra hur tufft de har det?

Det är inte jag som påstår det, det kommer direkt från ukrainska militären.

Att dom har det tufft? Det vet vi redan.

piss-ryzzarna har våldtagit mer än 15 000 ukrainska småbarn, de har mördat fler än 50 000 kvinnor, de har dödat fler än 150 000 ukrainska män. Dom har raserat hus, byggnader till ett värde av 300 Miljarder USD. Som du sitter och applåderar åt.

Men att du ska berätta om det, det är ungefär som att höra Marcus Wallenberg berätta om hur tufft de finska skogshuggarna hade det på 30-talet i 50 minusgrader.

Totalt verklighetsfrånvänt, och helt ovidkommande, med andra ord.

Ditt vidriga as.
Senast redigerad av ABanderas68 2024-03-01 kl. 14:56.
Citera
2024-03-01, 14:40
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nu är det en lek med ord. Imperialistiska ambitioner handlar om något annat än vad som är orsaken till denna invasion. Det är samma syfte med invasionen i Ukraina som när Sovjetunionen invaderade Ungern 1956 och Tjeckoslovakien 1968. I detta fall har det misslyckats på samma som det misslyckades i Afghanistan 1979.
Hmm få se nu. Putin annekterade Krim redan 2014, områden i Georgien 2008 och surprise, nu behöver Transnistrien hjälp för att ansluta till Sovjet, jag menar Ryssland. Lite högre ambitioner än att sätta en nicke-docka på platsen, i synnerhet i Ukraina där man numera gör anspråk på en stor del av landet och förklarar dessa områden som ryska för all evighet.

Så Putin tittar på vägskyltar och kartor från 1600-talet och drar sina slutsatser. En sådan galning hör hemma på en sluten psykvård eller i någon djup håla istället för att vara en tsar och sitta på en hög med kärnvapen. Eftersom du suger åt dig så mycket av Putin säger sig vilja hade det varit intressant med en kommentar angående hur han såg på Ukraina 2008. Kolla på klippet, den är bara en minut.
Citera
2024-03-01, 14:41
Medlem
Bara information, lägger ej någon värdering i det, hoppas det inte tas fel.

Ryssland kan överlämna kroppar efter flygkrasch

Ryssland signalerar enligt Kyiv Post att man är redo att överlämna kropparna av ukrainska krigsfångar som påstås ha varit ombord på Il 76-planet som kraschade i Belgorod-regionen i slutet av januari.

Den ryska människorättsombudsmannen Tatyana Moskalkova säger till den ryska nyhetsbyrån RIA Novosti "att hon är i kontakt med ukrainska representanter och att den ukrainska sidan är intresserad av möjligheten att överföra kropparna".

Enligt Andrij Jusov, företrädare för Ukrainas underrättelsetjänst, "pågår arbetet i den riktningen".

Det ryska försvarsministeriet uppgav att planet bar 65 ukrainska krigsfångar som skulle utväxlas.

SVT-avatar
Anders EliassonSVTReporter
Citera
2024-03-01, 14:42
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ingen kan ju kritisera det där med att rysk materiel har "unique characteristics"
Ja det faktum att Putin nyligen fängslade ett drygt dussin ryska forskare och utvecklare av deras senaste missiler tyder på att de inte riktigt nått upp till Putins förväntningar 😂😂
Citera
2024-03-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Att dom har det tufft? Det vet vi redan.

piss-ryzzarna har våldtagt mer än 15 000 ukrainska småbarn, de har mördat fler än 50 000 kvinnor, de har dödat fler än 150 000 ukrainska män. Dom har raserat hus, byggnader till ett värde av 300 Miljarder USD. Som du sitter och applåderar åt.

Men att du ska berätta om det, det är ungefär som att höra Marcus Wallenberg berätta om hur tufft de finska skogshuggarna hade det på 30-talet i 50 minusgrader.

Totalt verklighetsfrånvänt, med andra ord.

Ditt vidriga as.

Vad pratar du om?

Det är ju jag som bryr mig mer om Ukraina än du om något.

Jag uppmanar till ÖKAT bistånd och vapenleveranser.
Citera
2024-03-01, 14:45
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ett imperialistisk angrepp är det när Putin underkänner stater, invaderar och annekterar dem. Kan det bli mer imperialistiskt? Putin kastade masken 2021 när han ansåg att Nato ska backa till 1997 års gränser och vill därmed bestämma bla vår utrikespolitik. Moldavien verkar stå på tur och ärligt talat finns det ingen som vet hur långt Putin är beredd att gå och många menar att det grundar sig på hur svaga vi i väst är och låter Putin agera ostört.

Det fetstilta: Putin ändrar sig väldigt mycket. I den här intervjun från 2008 förklarar Putin exempelvis att Krim är ukrainskt, att det inte finns några etniska motsättningar där och att Ryssland har erkänt Ukrainas gränser. Precis som han gjorde med Ukraina 2008 kan han ändra sig om exempelvis de baltiska staterna.

https://www.rferl.org/a/putin-crimea-ukraine/26942862.html

För att återknyta till övertydlig rysk imperialism, ständiga återkommande lögner och de ryska lögnerna i Ukraina. Vilka ryssar blev "befriade" i "Sydossetien" när ryssarna bedrev erövringskrig i Georgien? Finns ju inga ryssar där överhuvudtaget.
Citera
2024-03-01, 14:46
Medlem
Citat:
Fattar du inte att det är en omväg och att man kastar bort värdefull tid?

Hm, noterar att du inte besvarade den fråga jag ställde till dig, nämligen:

Instämmer du i att Vladolf Putler är en wannabe låtsas-tsar, att ryssen bedriver ett illegalt och brutalt erövringskrig mot Ukraina, att ryssen är krigsbrottsling och folkmördare, att ryssen måste stoppas ASAP, att inget land i den fria världen ska lita på eller bedriva handel med Ryssland förrän Putinregimen är borta samt ryssen gjort upp med sina dåraktiga storhetsdrömmar?

Du påstår dig vara engagerad i frågan om stöd till Ukraina, kan du då inte ta och snabbt bara svara på om du instämmer i den kursiverade frågan ovan?

För övrigt så kan väl Argentinas president få fortsätta med sina planer på stöd till Ukraina parallellt med att andra jobbar med stöd på de sätt de kan? Det ena utesluter ju inte det andra. Nu kämpar vi på gemensamt mot ryssen! Slava Ukraini!
Citera
2024-03-01, 14:49
Bannlyst
Citat:
Vad pratar du om?

Det är ju jag som bryr mig mer om Ukraina än du om något.

Jag uppmanar till ÖKAT bistånd och vapenleveranser.

Citat:
Du låter jätteprovocerad? Du vet att du helt enkelt kan ignorera mina inlägg om du vill, ingen tvingar dig att läsa och framförallt svara på dem.

Du kanske kan föra dialogen med dig själv.

Vi andra skiter fullständigt i ditt Nato-tramsande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in