Citat:
Ursprungligen postat av
Tjoenlai
Det är inte jag som tillhör den efterblivna skaran.
Du är heller inte den enda idioten i ert gäng. Hur djävla svårt är det för er NATO-muppar att fatta och att acceptera, istället för att lura er själva (eller är ni totalt obildade???) att det finns en del skillnader FAKTISKT mellan västra, södra och östra Ukrainas befolkning??? Vi andra förnekar ju inte, som om vi vore idioterna, att västra Ukraina inte är ryskt sett till historia, demografi och kultur men att andra delar av Ukraina är just det. Ukraina växte ju på Sovjetunionens initiativ så att ryska landsdelar tillföll den Ukrainska SSR, sedermera den ukrainska staten. Ukraina växte onaturligt och inte av egen kraft. Sedan såg Sovjet till att låta Ukraina växa på polsk och slovakisk bekostnad dessutom. Gjorde inte dessa delar "ukrainska".
USA vill dominera så mycket av hela världen de bara kan och det senaste landet de verkar få in i sin sfär är ju Sverige. Övriga europeiska makter har sitt koloniala förflutna. Ryssland och Kina har inte den varianten av historia. Och åtnjuter därmed långt större respekt i Afrika än vad USA och EU har där att hämta.
Det spelar ingen roll hur många ord du skriver, det ändrar inte på det faktum att Ukraina är ett självständigt land med internationellt erkända gränser. Även av Ryssland, samma Ryssland som sedan 2014 våldför sig på sagda gränser och bedriver invasionskrig i strid med varenda förordning man kan tänka sig. Är det här för svårt för dig att förstå? Om du ändå förstår - varför stödjer du detta företag? Psykosocial störning, lön från ryssen eller bara allmänt svagsint (aka "foliehatt"), det är de tre möjliga förklaringar som jag kan se.
Och en utvikning: det är rejält stora skillnader mellan norra och södra Sverige också - tycker du att det ger dansken någon sorts rätt att dominera eller invadera Skåne som ju t.o.m varit danskt långa perioder? Det tycker inte jag, och inte dansken eller någon annan tänkande människa heller.