2024-02-29, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Varför är det jag som ska komma med bildbevis när det är ni som påstår att det är 13 plan nedskjutna? Är du verkligen helt bakom flötet?

Det var bild och bildbevis på rysslands ”momentum” du skulle bidra med!

Du kan inte väl ändå inte se det som något anständigt beteende att först kräva bild och videobevis för vissa påståenden, sedan komma med egna påståenden och vägra att presentera bild och videobevis som källhänvisning?

Dags att leverera!
Citera
2024-02-29, 22:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nja, han tar till så mycket, så jag tror han styrs av känslor. Mer än smarta överväganden. Varför i tid och otid hota med kärnvapen. Det verkar minst sagt neurotiskt. Inte rationellt.
Som Trump rätt träffande kallade Kim Jong-Un för ”Rocket man”. Touché. Analogt skulle man kalla Putin för Nuclear man. 🥴 Fast Trump skulle nog hittat på något mer träffande epitet 😃.

Jag vet inte, han har olika nivåer. Hans propagandister i statlig media hotar med kärnvapen ibland. Ibland gör någon parlamentsledamot det och ganska sällan, när han är full?, utrikesministern. Men inte ofta Putin gör det så här tydligt själv, han vill kunna säga "men jag har inte sagt det". Jag tror han sa det nu med en baktanke.
Citera
2024-02-29, 22:31
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag mår bra, men du verkar inte kunna ta till dig enkel information. Klarade du inte att läsa textremsorna? Klarade du inte att höra att det inte nämndes något om kärnvapen?

Vi tar det igen.
Fetade. Du hävdar.

Jag säger:
Putin talade tydligt om att kärnvapen kan komma att användas och att det skulle innebära katastrof för civilisationen.

Är du korkad på riktigt eller spelar bara dum?
Citera
2024-02-29, 22:37
Medlem
Vet att det kanske inte låter så sexigt men isbrytare är hårdvaluta för land som Ryssland. Här kan det faktiskt vara en cigarettolycka.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1b30jir/icebreaker_yermak_caught_fire_in_st_petersburg/ En äldre variant som påstås brinna i St petersburg.
Senast redigerad av Kukilon 2024-02-29 kl. 22:39.
Citera
2024-02-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det var bild och bildbevis på rysslands ”momentum” du skulle bidra med!

Du kan inte väl ändå inte se det som något anständigt beteende att först kräva bild och videobevis för vissa påståenden, sedan komma med egna påståenden och vägra att presentera bild och videobevis som källhänvisning?

Dags att leverera!

Det är dock en ganska stor skillnad när jag kräver bild på något som som ett par twitter inlägg påstår om 13 "nedskjutna" Ryska flyg, där det inte finns bevis på samtliga nedskjutningar. Och att du säger att jag ska komma med bevis på Ryssland momentum? Vad är det du vill ha, en summering på Rysslands framfart den senaste månaden som både Ukrainska och Ryska källor bekräftat?

https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/comments/1b2u9e1/ru_pov_28day_timeline_of_the_russian_armed_forces/

Eller söker du videos där det regnar ner FABs och andra typer av raketer? Bara in på r/UkraineRussiaReport. Vraka och välj.
Citera
2024-02-29, 22:44
Medlem
Sgt.Blands avatar
Dagsfärsk satellitbild som visar att ryssen har hämtat fram en ny A50 från förrådet.

Citat:
The plane is parked in the city of Taganrog, namely at the Taganrog-South airport. It is 130 km from the battle line in Donetsk region. This is evidenced by a recent picture from February 29.

https://t.me/operativnoZSU/138611
Citera
2024-02-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Det är dock en ganska stor skillnad när jag kräver bild på något som som ett par twitter inlägg påstår om 13 "nedskjutna" Ryska flyg, där det inte finns bevis på samtliga nedskjutningar. Och att du säger att jag ska komma med bevis på Ryssland momentum? Vad är det du vill ha, en summering på Rysslands framfart den senaste månaden som både Ukrainska och Ryska källor bekräftat?

https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/comments/1b2u9e1/ru_pov_28day_timeline_of_the_russian_armed_forces/

Eller söker du videos där det regnar ner FABs och andra typer av raketer? Bara in på r/UkraineRussiaReport. Vraka och välj.

Bevis för dina påståenden som sagt, hur svår är frågan för dig på en skala på 1-10?

En länk titt reddit räddar dig inte.. har du ingen till Facebook eller?

Du sa att majoriteten av de 13 nedskjutna planen inte hänt. Tolkar det som att du är helt på det klara med att iaf 6st ryska plan skjutits ned?
Citera
2024-02-29, 22:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Dagsfärsk satellitbild som visar att ryssen har hämtat fram en ny A50 från förrådet.

The plane is parked in the city of Taganrog, namely at the Taganrog-South airport. It is 130 km from the battle line in Donetsk region. This is evidenced by a recent picture from February 29

Sen kan man fråga sig om de har inkörda besättningar på dessa, att ta av. Tippar de kommer att ta det lite mera lugnt den första tiden.., kan bli ödesdigra "olyckor" annars..

..man har nog inte riktigt råd att tappa fler av dessa..
Citera
2024-02-29, 22:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Ni vet hur ryssarna hela tiden kommer med nya belöningar till de döda soldaternas familjer. Det började med bilar men blev handduks-set, potatis, torkad fisk, is, ved etcetera. En ny nu. Burkkonserv med konstig rysk röra. Ser ut att smaka

https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1763317108106989654
Citera
2024-02-29, 22:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Har kollat ett par översättningar till. Att Putin hotar med kärnvapen verkar vara rätt tydligt ja oavsett vad du säger.

Citat:
Ursprungligen postat av attog
[/b]

Vi tar det igen.
Fetade. Du hävdar.

Jag säger:
Putin talade tydligt om att kärnvapen kan komma att användas och att det skulle innebära katastrof för civilisationen.

Är du korkad på riktigt eller spelar bara dum?

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, det är nytt. Mig veterligen har ingen utav kärnvapennationerna "skramlat med dessa", någonsin. Putin är den första.

Det underliggande hotet.., är något som Putin "blåser liv i", för att det gagnar hans syften. Inte för att Ryssland är under ett hot.

Noterbart i detta är också hur Kina ser på saken, med tex Finlands Nato-anslutning :

Kina ser Nato som ett av USA:s främsta verktyg för att upprätthålla Washingtons dominans över världen. Ändå har de kinesiska narrativen om Natos senaste expansion varit ovanligt nedtonade.

Finlands Natoansökan beskrivs däremot i neutralare ordalag i kinesiska medier.

– Kinas sätt att kommentera Finlands Natomedlemskap är helt annorlunda än Rysslands. De kinesiska narrativen är mycket mjukare.

Kina beskriver inte Finlands Natomedlemskap som ett hot mot regionens säkerhet.

Snarare kan man säga att Kina känner en viss medkänsla för Finland.

https://svenska.yle.fi/a/7-10051997

Ta in det.."medkänsla för Finland".., och börja tänka efter på det.., hur man ser på Ryssland när man verkar vara mera utav en förlåtande natur gentemot Finlands val.., och Nato.

Putin säger att om NATO (i princip USA) går in i kriget på ukrainsk mark, alltså går i direkt angrepp mot Ryssland, så innebär det en risk för en kärnvapenkonflikt.

Läs på om terrorbalansen.
Citera
2024-02-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Ryssen har inte mycket till val här, man behöver ju denna förmågan för att agera framåt.
Citera
2024-02-29, 23:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Putin säger att om NATO (i princip USA) går in i kriget på ukrainsk mark, alltså går i direkt angrepp mot Ryssland, så innebär det en risk för en kärnvapenkonflikt.

Och det vet du, att aldrig kommer att ske !

Så, varför kärnvapen-draken ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in