2024-02-29, 19:29
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Nej det gör det inte och jag tvivlar på att du är svensk med tanke på hur du skriver.

Såg du ville ha lista på förlorade ryska krig, tex rysk-japanska, VK1, Afghanistan, Krimkriget. Ok?
Citera
2024-02-29, 19:29
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Nej det gjorde han inte. Putin hotar med kärnvapen för mycket eftersom det är det som kärnvapen används till men Frankrike har också kärnvapen…

Däremot kan ju länder skicka fredsbevarande styrkor till gränsen mellan Ukraina och Vitryssland, så att Ukraina avlastas där åtminstone.
Stod ju på nyheterna!
Citera
2024-02-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
NATO-länder sänder vapen till Ukraina och CIA har haft baser i Ukraina sen 10 år tillbaka. Självklart är det mer än bara ett krig mellan Ukraina och Ryssland.

Ryssland anföll Ukraina 2014.

Att anständiga länder stödjer Ukraina har ingenting med Nato att göra även om många anständiga länder är med i Nato.
Citera
2024-02-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Stod ju på nyheterna!

Att Putin hotar med kärnvapen om Nato går in på ryskt territorium ja. Vilket inte kommer att hända och Nato är inte ett land.
Citera
2024-02-29, 19:32
Medlem
Inkommet 15 min sen från SVT, hoppas inte det klassas som rysk propaganda

Rysk påtryckning mot flera ukrainska städer
"Ryska styrkor försöker nyttja sitt numerära övertag i soldater och vapen och pressar på hårt mot flera ukrainska städer och byar i sydöstra Ukraina, uppger ukrainska tjänstemän under torsdagen.

Genom att attackera ukrainska positioner med konstant artillerield och stora mängder marktrupper uppges Ryssland ha lyckats få momentum med sig i invasionskriget i Ukraina.

Den ryska militären uppges nu försöka inta städer och byar i östra delar av länet Donetsk, där ukrainska militärer tidigare sagt att de skulle bilda en ny försvarslinje efter det att ukrainska styrkor dragit sig tillbaka från Avdijivka den 17 februari. I sydöstra länet Zaporizjzja pågår strider i Verbove och Robotyne. (TT)"

Maria Makar SVT
Citera
2024-02-29, 19:32
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Tror ni Frankrikes macaroni skickar trupper till Ukraina?
Putin hotade med kärnvapen om det sker!

Om makaronen skickar ensam grodtuggande främlingslegionärer, så är det upp till honom. Det skulle fortfarande inte innebära att alla Nato-länder är med på det.

Grodan scholtz och Analingus Bareback säger nej till trupp. Bidé-biden säger nej till trupp. Gulaschbaronen Orban säger nej. Dvärg-uffe säger nej. Currygubben i England säger nej.
Citera
2024-02-29, 19:33
Medlem
Citat:
Suck, ännu en person som bara säger "alla som inte håller med mig måste vara rysstroll".

Svara på en enkel fråga är du vänlig.

Av alla svenska män där ute, finns det någon som du kan tänka dig inte håller med NATO?

Eller måste alla vara rysstroll? Du ser inte det minsta orimliga i det?

Det måste väl inte. Men jag har då inte träffat på en endaste figur i Sverige som stoltserar med att man tycker att Ryssland har rätt.
Och det oavsett vad man tycker om Nato.
Citera
2024-02-29, 19:36
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Om vi alla låtsas om att ryskt luftvärn är lite extra incompetent och ständigt skjuter ner sina egna plan istället känns det bättre för dig då?

De här uppgifterna om nedskjutna Ryska flygplan kommer från en och samma källa OSINT utan att hen lägger fram bevis och kan styrka det.

Händer förvisso att det egna luftvärnet klantar sig. Men vad jag reagerar på är att så stort antal flygmaskiner plötsligt trillar i backen. Ännu mer misstänksam bli jag att uppgifterna publiceras efter att Adviikas fallit i Ryska händer.
Citera
2024-02-29, 19:37
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Någon som kan länka Telegramkonton ifrån fronten? Helst på engelska där det ofta läggs upp.

Sök och du finner: https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=t.me&t=3395338&sp=1
Citera
2024-02-29, 19:39
Bannlyst
Citat:
Men shit vad arga alla är, ta det lugnt, det här är ett diskussionsforum, du behöver inte brusa upp dig så mycket.

Som jag lugnt och sansat har försökt förklara i tidigare inlägg så kan man inte bara "köpa ett land", det finns lagliga hinder.

5 stenrika saudiarabier kan inte bara åka hit till Sverige och bara "tja, vi vill köpa Småland" hur mycket pengar de än har.

Vem i helvete har pratat om att åka till Sverige och köpa Småland? Men i sak har du fel. 5 stenrika Saudier kan absolut åka till sverige och köpa mark. Finns inga förbehåll där.

Vi har gott om utländska köpare/markägare:

https://www.fastighetsnytt.se/fastighetsmarknad/transaktioner/jatteaffar-internationell-spelare-koper-mark-for-3-miljarder-gor-entre-pa-svenska-marknaden/

Och vad menar du? Att 5 saudier, med obegränsade resurser, inte skulle kunna köpa upp, PRECIS ALL MARK, ALL SKOG, ALLA GÅRDAR som är ute till i försäljning? Hur lång tid tror du att det skulle ta att köpa upp mark, i Sverige, motsvarande den landsyta som piss-ryzzarna ockuperar i Ukraina? Två veckor? tre månader? Ett år?

Försök att inte framstå som helt jävla efterbliven!
Senast redigerad av ABanderas68 2024-02-29 kl. 19:43.
Citera
2024-02-29, 19:40
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
De här uppgifterna om nedskjutna Ryska flygplan kommer från en och samma källa OSINT utan att hen lägger fram bevis och kan styrka det.

Händer förvisso att det egna luftvärnet klantar sig. Men vad jag reagerar på är att så stort antal flygmaskiner plötsligt trillar i backen. Ännu mer misstänksam bli jag att uppgifterna publiceras efter att Adviikas fallit i Ryska händer.
Jaha ...så de där döda piloterna ni begraver har dött av vadå?
Det är ganska ointressant för oss militärt intresserade vad du fantiserar om faktiskt.
Vi provar det här ge oss en källa som bevisar att planen inte har störtat.
Citera
2024-02-29, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Till skillnad från piss-ryzzen har OSINT visat sig vara pålitligheten själv sedan kriget startade. I två år. Så, varför ska vi börja tvivla nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in