Citat:
Ursprungligen postat av
Tratten52
Sköter man serviceintervaller så får man inga problem med kammremen.
Ja det är just det, om det är en två ägare som begriper sånt här, men majoriteten gör inte det, folk åker till mindre seriösa mekaniker osv.
Sen ska ju kamrem bytas oavsett när det gått ett x antal år, remmen behövs bytas. Kanske vattenpump mm.
Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Jag hade skrivit i annonsen att det var kamkedja men folk frågade om rem ändå... Var tom. en som tjafsade med mig om det. Folk får väl läsa på lite själva först.
Som sagt hon som köpte trodde mig inte ens förrän hon fick se bilen. Det var en V50 1.8F och F är det viktiga här, det är en Fordmotor med kamkedja i de till skillnad från andra V50 som har rem. Men folk kunde tydligen inte söka efter "Volvo V50 1.8F engine" eller "V50 1.8F kamkedja" osv osv.
Ja men det blir ju överkurs med mer specifika modeller med olika motorutbud, många har noll aning alls redan innan. Söka på forum för märken och grupper på fejjan känns ju som en ganska så enkel sak att göra idag för att få "idiot svar" på märke/modell.
Sen lämnar ju en hel del annonser mycket att önska med, majoriteten av försäljare (firmor) vet ju inget om fordonet de säljer heller så, även märkes, eller deras egna märken som begagnade.