Citat:
Ursprungligen postat av
AllHailBoognish
Vet pakten ens vad ”ormar” betyder? Att öppet uttrycka att man vill slå ut pakten en efter en gör en väl knappast till en orm. Att göra som pakten själva har gjort och kasta egna kompisar under bussen, försöka lura Cornelia för att splittra på henne och Ronja, försöka lura Magnus osv, där snackar vi däremot ormigt beteende då det innefattar att ljuga om vänskap och gå bakom ryggen.
Jennifer är så jävla kass. Inte ens när hon åkt ut kunde hon släppa sitt vidriga mobbarbeteende, och offerkoftan var som vanligt på när hon skrev storbondebrevet och gnällde om hur eeelaka alla varit mot henne när hon varit utan sina ”grabbar”. Inte så kul att vara utstött, men att stöta ut andra går bra. Ingen har varit direkt elak förutom Jennifer. Genuint motbjudande människa. Nu är det äcklet Fredde och Tim kvar. Sen Maxine och Cornelia. Sen Levin. Sen Magnus. Vem som vinner efter det kvittar. Helst ser jag Perre som vinnare, han är helt klart mest värdig.
Instämmer i allt du säger.
Ortengänget har en helt skev världsuppfattning, men jag antar att det blir så när man kommer från mindre lyckligt lottade förhållanden, och saknar både iq och eq. De kan ju egentligen inte rå för detta, men det blir osmakligt när de allihopa spelar ut sina register så hårt de kan, för att vara så vidriga som möjligt.
För min del kvittar det också egentligen vem som vinner, så länge det varken blir Tim, Fredrik, Maxine eller Cornelia.N - något jag tror att typ 95% av tittarna håller med om.