Citat:
Om jag fattat rätt hur Ukraina rapporterar om ryska förluster så förutom alla dom ukrainska förbanden som rapporterar in vad tror på ett ungefär vad dom dödat, så räknar man hälften av besättningen och vissa fall även trupperna som vissa fordon kan ta. Så spränger Ukraina en T-90 som har 3 i besättningen så räknar man 1.5 dödad ryss, så har man nu sprängt över 3000 ryska stridsvagnar och om nu alla deras stridsvagnar har 3st i besättningen så blir 4500st stridsvagnsbesättning rapporterade som dödade.
En lastbil som tar 20 soldater och två st till som kör och som blir sprängd så rapporterar man att 11 har dött.
Tycker själv att det är en rätt bra räknesätt för och få fram ungefärliga döda som annars skulle bli svårt.
Ukraina väljer ju sina mål mer medvetet än ryssarna som bara verka skjuta på allt som rör sig, så jag tror att det är fler döda ryssar än vad Ukraina rapporterar, då dom inte har lika mycket ammunition så väntar dom och slår till när lastbilen är full och inte tar den när bara två förare sitter i.
Någon ryss får gärna motbevisa mig, jag är till skillnad från ryssen intresserad av fakta och jag ljuger inte för mig själv, så att jag själv börjar tro på det.
En lastbil som tar 20 soldater och två st till som kör och som blir sprängd så rapporterar man att 11 har dött.
Tycker själv att det är en rätt bra räknesätt för och få fram ungefärliga döda som annars skulle bli svårt.
Ukraina väljer ju sina mål mer medvetet än ryssarna som bara verka skjuta på allt som rör sig, så jag tror att det är fler döda ryssar än vad Ukraina rapporterar, då dom inte har lika mycket ammunition så väntar dom och slår till när lastbilen är full och inte tar den när bara två förare sitter i.
Någon ryss får gärna motbevisa mig, jag är till skillnad från ryssen intresserad av fakta och jag ljuger inte för mig själv, så att jag själv börjar tro på det.
Skulle möjligen kunna vara något högre ryska förluster men Ukrainas rapportering har visat sig ligga någorlunda i linje med militäranalytikers estimat och med ryskt läckage om egna förluster.
Jag ger Ukrainas uppgifter relativt hög trovärdighet.